Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door Claudia007 »

Ik ben het met poekie3488 eens.....helaas zijn er mensen die een htk kopen omdat het zo goedkoop is dus makkelijk te dumpen.

Er word nu gesteekt naar mensen met een raskat en gelukkig weet ik een beetje hoe Rob het bedoelt ;-) maar er zijn maar weinig mensen die 1200 euro betalen voor twee katten voor de fun.

Mensen die echt om katten geven zowel htk en ras gaan met respect met hun katten om en bieden ze een veilige omgeving en een goed leven.

Eigenlijk zouden ze meer moeten vragen voor htks zo dat echte lief hebbers er wat voor over hebben en zo arm dier niet dumpen na een paar maanden.

Want vaak als iets weinig kost trek je ook de verkeerde lui aan.

Ene elke kat is gelijk voor mij htk ras noem maar op het zijn levende wezens die wij moeten beschermen.


En een kitten van 7 weken 11 uur alleen kan echt niet.....hoe deden jullie dat toen jullie kitten er net was?
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door castratenkoor »

Als ik een nieuw kitten heb of als er wat met een van de katten is kan ik tussen de middag naar huis. Bij een nieuw kitten neem ik meestal 2 weken vrij. lekker wat in huis rommelen en de katten observeren en begeleiden bij de introductie.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door castratenkoor »

Ik begrijp mensen niet dat als ze naar hun werk gaan, de kat buiten zetten. Ik zie dat hier in de straat ook wel. Ik woon aan een heel drukke doorgaande weg waar ook bussen en ambulances ed doorscheuren.
Als ik om 16 uur naar huis ga, vooral in de winter, zitter die arme katten bij hun huis op de vuilnisbak of op de vensterbank te wachten tot het baasje thuis komt.
En dan vindt het baasje het zo schattig dat Poekie hem al op wacht.
Nou ik vind de aanblik eerlijk gezegd hartverscheurend - zo'n beestje wat uren zit te wachten..........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door pearlsofpassion »

Hey, ik snap de bovenstaande opmerking wel, maar het is niet altijd zo. Als je niet in de stad woont en er zijn velden, weiden of bossen waar de kat graag naartoe trekt, is het voor hem vaak veel aangenamer buiten te zijn dan de hele dag binnen te zitten. Buiten valt er vanalles te beleven, vanalles te vangen en vooral als het mooi weer is liggen ze toch graag eens op het dak in de zon, of rustig onder een boom. Mijn beide katten heb ik nog nooit op straat gezien, ze gaan ook nooit langs de voordeur naar buiten, maar ze gaan wel vaak overdag naar buiten. (Nu niet want ze zijn hiernaast een huis aant afbreken en dan heb ik ze toch liever binnen, je weet nooit).
Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde gingen de katten ook buiten, en ik gaf hun zodra ik thuis kwam van school eten. En dat wisten ze gewoon, je kon er je klok op gelijk zetten dat ze 10 min voor ik thuis kwam aan de deur zaten (aan de poort langs de binnenkant want ze konden wel in de garage) maar geen min vroeger (mijn mama was toen thuis overdag, daardoor weet ik dat).
Ook nu sinds ik hier woon gaat de kat die ik mee verhuist heb, graag overdag naar buiten, anders is dat het eerste wat ze vraagt als ik thuis kom. Ik steek een kat wel nooit buiten die op dagen dat ik thuis ben, ook niet naar buiten wil. Enkel als ze dat zelf duidelijk liever hebben. De jongste (9maand) heb ik ook nog niet buiten gelaten als ik langer dan 5 uur weg ben. Dat vind ik nog te lang.
Ale, ik wil maar zeggen, het hangt echt wel van de situatie en de katten af, en wat ze van kleins af gewoon zijn. Cuzco wil dus ook nog niet zo heel lang achter elkaar buiten, terwijl Kleintje bij ons thuis geboren is en al van heel jong naar buiten ging. Maar dus niet op straat rondhangen, dat is nog iets heel anders dan in de tuinen of velden.
Dat is mijn mening daaromtrend.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door Gilberts mom »

Wij hebben hetzelfde probleem. Gilbert is veel te jong bij de moeder weg gegaan. En is een super aanhankelijke kat. Er is altijd iemand thuis behalve vrijdag. Het zal ook bijna 11u zijn dat hij alleen moet zitten. En dat is echt rampzalig. Want dan zijn de buren met hun luidruchtige peuter en keffende hond wel thuis. En is Gilbert doodsbenauwd. Als ik nu enkele uren weg moet, zet ik een katten video op van youtube met vogels. Dat helpt een beetje. Ik ga nu zoeken naar iemand die ik de huissleutel kan toevertrouwen om vrijdag een paar keer te komen spelen met Gilbert. Want een baby kat en lang alleen zijn is een zeer slechte combo.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door pinguin »

Heeft gilbert een vriendje of is dat nog een optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Hoe lang kan een kitten alleen zijn?

Bericht door bmwpiet »

Ik ga om de paar uur naar huis om eten en aandacht te geven. Vooral regelmatig nat voer. Dat blijft buiten de koelkast niet lang goed.
Poekie, mei 2018.
Plaats reactie