Pancreas

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Pancreas

Bericht door Catlady13 »

Wie kan mij meer vertellen over problemen met de pancreas?

De reden is dat ik een kitten heb, nu 3 maanden oud. Hij is vanaf dat hij hier kwam wat sloom en ben een aantal weken terug met spoed naar de Da geweest met een hypoglycemia. Hij moest echt van ver komen, maar hij is er nog. However, hij blijft aan de dunne kant, houdt wat diarree, spuugt soms en kan niet te lang buiten zijn bench spelen want dan gaat hij sneller spugen.
Hij heeft nu dexoral, afbouwfase en vorige week cefabactin gehad. Zodra ik beneden kom krijgt hij een beetje convalescence en met de voerronde kitten natvoer. Hij heeft continu bakje droogvoer staan, maar daar eet hij mondjesmaat uit.
Natvoer en convalescence krijgt hij totaal 4 keer daags.
Morgen bel ik even met de DA over mijn vermoedens, maar wil ff kijken of ik in de goede richting denk. Dan kunnen we wat gerichter zoeken en behandelen en kan dit katje hopelijk gewoon groot worden.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Lotjesaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018 19:18

Re: Pancreas

Bericht door Lotjesaartje »

Saartje heeft in maart acute pancreatitus gehad. Ik merkte aan haar, dat ze apathisch op de bank zat , in bidhouding. En wilde niet eten. Dus naar de DA, die voelde dat haar buikje pijnlijk was en ze had trouwens ook hele hoge koorts. En Saartje kreeg novacam ( had dus helemaal niet gemogen) en ik kreeg Saartje weer mee.
Volgende dag teruggegaan, Saartje was nog steeds erg ziek. Bloedonderzoek, echo en uit het bloedonderzoek kwam dus dat ze een acute pancreatitus had.
Ze moest onmiddellijk aan het infuus, medicijnen voor de ontsteking enz enz. Ze gingen haar ook dwangvoeren, maar dat lukte allemaal niet zo. Dus een neussonde.. Verder ook Mirtazapine, om de eetlust weer op te wekken en injecties tegen de misselijkheid. Ze heeft 2 weken in de kliniek gelegen, ze knapte zienderogen op.
Thuis was het eten nog een probleem, dus ze moest wel af en toe Mirtazapine.. En nu eet ze de oren van mijn hoofd, wel nog dieetvoer, ze wordt zelfs iets te dik. Of de ontsteking helemaal weg is, weet ik niet. Dan zou ik weer een bloedonderzoek moeten laten doen. Over 2 weken neem ik haar , gelijk met Lotje (nierproblemen) mee naar de DA.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Pancreas

Bericht door Catlady13 »

Het klinkt een beetje zelfde, ziektebeeld houden, niet wilen eten, inderdaad ook die buikpijn. Geen te laag suiker gehad? Wat voor dieetvoer gebruik je voor Saartje?

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk

Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Lotjesaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018 19:18

Re: Pancreas

Bericht door Lotjesaartje »

Saartje krijgt nu gastro intestinal. De brokjes die speciaal voor de pancreas waren, lustte ze niet en de DA vond deze ook wel goed.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Pancreas

Bericht door Catlady13 »

Bedankt voor je input. Het helpt om ervaringen te lezen van anderen. Ik ga morgen overleg hebben met mijn da hoe verder voor hem. Hij is echt een beetje speciaal voor me, zo'n lief katje.

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk

Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Pancreas

Bericht door Catlady13 »

Vandaag bij de DA geweest. Het valt allemaal mee. Hij is op moment herstellend van wat hij heeft meegemaakt en ik moet gewoon doorgaan met wat ik doe. Mocht hij verergeren kan ik altijd bellen.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie