Nog 2 katten erbij, is dat een goed idee?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Helena98
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2018 01:19

Nog 2 katten erbij, is dat een goed idee?

Bericht door Helena98 »

Ik woon samen met mijn vriend in een appartement van ongeveer 50 kvm. We hebben al 3 poezen, en mijn vriend wou er een kitten bij. Dus hebben we er een mooie kitten gereserveerd in het asiel, maar is die moeder ook heel prachtig. Ik vraag me af of het slim is om ze allebei te kopen of alleen de kitten???
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nog 2 katten erbij, is dat een goed idee?

Bericht door Dinky »

Zeker wanneer de kitten een katertje is loop je het risico dat de moeder hem na verloop van tijd wil verstoten wat voor onrust kan zorgen. In de natuur moeten kittens namelijk ook op eigen poten leren staan.

Ik vind 5 katten op een klein appartement overigens ook wel erg veel.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nog 2 katten erbij, is dat een goed idee?

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb 2 jaar geleden ook een moeder + kitten van 7 weken in de groep gekregen, en dat is heel goed gegaan - maar dat wil zeker niet zeggen dat het altijd zo gaat..... Ik weet niet wat 'kvm' betekent, toch geen vierkante meter? - want dat lijkt me al klein voor 3 poezen, laat staan 5.....
blixenblo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2018 14:22

Re: Nog 2 katten erbij, is dat een goed idee?

Bericht door blixenblo »

ik denk dat het veel stress word voor de katten die je al heb. misschien dat moederpoes haar kind wil gaan beschermen tegen jou katten.
En het is best veel katten in een kleine ruimte.
ik zou het niet doen
Plaats reactie