Doodzieke kat parasiet bloedarmoede geelzucht

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Lauramiepbolle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 22:08

Doodzieke kat parasiet bloedarmoede geelzucht

Bericht door Lauramiepbolle »

Beste allemaal

Na 6 weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn door mijn dierenarts ging het van het weekend niet goed met mijn poes Bolle.

6 weken geleden begonnen deze vage klachten, extreem likken en bijten, rare samentrekking van de huid,onrustig.

Naar Da geweest, volgens haar vlooien allergie. Een spuit voor de jeuk en pilletjes. Helaas deed dit niks.

Weer terug naar DA. Ik had kunnen filmen wanneer mijn poes deze "toevallen" kreeg. Volgens DA epilepsie. Pillen 2 x per dag. Na 4 weken nog geen vooruitgang. Weer terug naar Da gebeld. Stoppen met de medicijnen en na 2 weken terug contact opnemen.

Tot dat ik vrijdagnacht thuis kwam. Mijn poes had zich verstopt, reageerde op niks meer.
Met spoed naar de DA, het was een doorverbonden telefoon nummer, dus andere praktijk als normaal. Deze keek naar haar slijmvliezen en zag gelijk dat deze geel waren, dit had ik zelf die nacht ook gezien.

Bloedonderzoek met veel uitgebreide testen.
Een parasitaire infectie met bloedarmoede en geelzucht als gevolg.
Dus wat voor een andere DA epilepsie was is voor de andere DA het bovengenoemde. Volgens DA als ik 2 dagen later was geweest dat mijn lieve poes overleden zou zijn.

Ze heeft nu gisteren een spuit gehad met een boost erin. Nu 2 pillen per dag die parasieten aangaan en ontsteking remmers.

Wilde dus niet eten en drinken. 1 dag dwangvoeding en sinds vandaag al 2 x zelfstandig gegeten en gedronken. En al geplast op de bak. Koorts zal ondertussen wel zachtjes aan het zakken zijn.

Zijn er mensen met advies of die dit ook meegemaakt hebben? Tips zijn super welkom!
Q
Ik hoop dat ze zich er door heen slaat😥🐱
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Doodzieke kat parasiet bloedarmoede geelzucht

Bericht door nellebel »

geen ervaring maar wilde jullie vooral succes en beterschap wensen. helaas net als velen hier wel ervaringen met DA die kijken en daar meteen een diagnose aan hangen zonder goed onderzoek (bloed enz) te doen. gelukkig ben je bij een andere DA terecht gekomen. hopelijk nog op tijd. zal voor jullie duimen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Lauramiepbolle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 22:08

Re: Doodzieke kat parasiet bloedarmoede geelzucht

Bericht door Lauramiepbolle »

Dankjewel hoor voor je bericht. Gisterenavond weer zelfstandig klein beetje gegeten en gedronken. Vanochtend opgewekt, liep zelf al rond. Weet wat gegeten en zelf wat gegeven. Weer op de bak geweest en nog wat gedronken...
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Doodzieke kat parasiet bloedarmoede geelzucht

Bericht door Mleen »

Wow wat heftig! En dat die eerste DA zo snel conclusies trekt...en zelfs twee keer verkeerd!

Hopelijk komt ze er snel bovenop! Beterschap!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Plaats reactie