Poes plast half uit de bak.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Hardy086
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2018 16:03

Poes plast half uit de bak.

Bericht door Hardy086 »

Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 hebben wij een poes Lizzy van 1,5 jaar. Ze had het gelijk naar haar zin in huis en plast ook al gelijk in de bak. Helaas staat ze vaak met haar kont naar het deurtje en komt het plas buiten de bak terecht. Poepen doet ze dan weer achter in de bak.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen. Wij hebben ook een peuter van bijna 2 rondlopen en ik wil niet dat hij in de plas terechtkomt.

Mvg,

Kevin
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes plast half uit de bak.

Bericht door Rik »

Deurtje? Dat is het eerste wat de meeste hier gelijk uit die bak slopen. Ik heb hier twee bakken met alleen kap (zonder deurtje) en een hoge speciebak.

Heb je twee bakken staan? Misschien dat ze twee bakken wel zo fijn vindt (en normaal staat er de regel aantal bakken = katten + 1). Tevens kan een bak met hoge rand ook handig zijn. Zorg ook dat de bakken redelijk ruim zijn (en niet van die kleintjes).

De kap van de bak halen kan ook helpen. Als de kap erop zit en ze wil dus aan die kant plassen dan kan ze niet met haar hoofd over de rand hangen (vanwege de kap) dus plast ze over de rand.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes plast half uit de bak.

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat een tweede bak de oplossing kan zijn. En dan geen kattenbak maar een speciebak. Katten willen graag op de ene bak poepen en op de andere plassen. En bij zo'n speciebak kan ze niet meer per ongeluk over de rand plassen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes plast half uit de bak.

Bericht door nellebel »

hier ook 2 bakken. deurtje er meteen uitgehaald. kap blijft er hier wel op omdat ze zonder kap blijven ronddraaien en zich duidelijk niet prettig voelen. ik heb 2 katten en ze zitten elkaar wel continue te bekijken hihihi. meestal word er hier ook 1 voor pies en 1 voor poep gebruikt. zonder kap is het risico van over het randje piesen ook groter, maar bak met hoge rand werkt ook goed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie