Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ja, ziet er lief uit, maar moet af en toe op cel om rustig te worden. Het lijkt hier op Alcatraz. Ze is ontsnapt uit een afgesloten kamer met hor in het raam. Misschien zat er een vijl in een pak kattenbrokjes, ha,ha.
Dat was toen mevrouw naar beneden is gesprongen. Iemand omkopen kan niet, ik ben het enige personeel.
Guzzi heeft nu recreatie en zal wel weer over het toetsenbord komen lopen.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Lief.

Tsja, je weet natuurlijk wel wat helpt voor een actief ondeugend kitten... een tweede erbij. Echt geen onzin hoor. Ook veel ruimte zal helpen. Maar een kitten erbij is voor een kitten altijd het beste.

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Ah, ik zie in het andere topic dat je dat al gezien hebt :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Het is niet anders, ze waren met z`n drieën, de katertjes zitten op 1 adres bij elkaar.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Nieuwe kitten

Bericht door MayaEnKoen »

Als dat de reden is.. Het hoeven echt niet persé twee uit hetzelfde nest te zijn hoor 😉

Guzzi is werkelijk een schatje om te zien!

Maar inderdaad, twee kittens zou voor jou enorm schelen in het handen-bindertjes gevoel... De verzorging is nauwelijks meer moeite/tijd, de kittens leren van elkaar en kunnen hun energie bij elkaar kwijt.. En jij kunt met ze spelen en aandacht geven zoveel als jíj leuk vindt... 😌
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

De buurjongen is hier al geweest om te spelen. Even rust voor de hoogzwangere moeder en ik kan rustig mijn ding doen. Ik zit bij kattenzorg hier. Zal eens bellen of een mail sturen voor iemand met kittens.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Nieuwe kitten

Bericht door MayaEnKoen »

Ben benieuwd! 😃
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Er vliegt een ontbijtbord door de kamer. Springen op weg naar een vogel is makkelijker dan over de vloer lopen. Mevrouw kijkt verbaasd om door de herrie. Springkracht voor rechte lijn van een meter is afhankelijk van massa 1380 gram, zie je Guzzi berekenen, daarbij de zwaartekracht afbuiging van 9,81 m/sec2. Daarbij is de stoel leuning 15 cm lager dan de salontafel.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

MayaEnKoen schreef: 05 aug 2018 11:06 Als dat de reden is.. Het hoeven echt niet persé twee uit hetzelfde nest te zijn hoor 😉

Guzzi is werkelijk een schatje om te zien!

Maar inderdaad, twee kittens zou voor jou enorm schelen in het handen-bindertjes gevoel... De verzorging is nauwelijks meer moeite/tijd, de kittens leren van elkaar en kunnen hun energie bij elkaar kwijt.. En jij kunt met ze spelen en aandacht geven zoveel als jíj leuk vindt... 😌
Bedankt voor de tip.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Mag ze nu wel of geen (karne) melk. Ze stopt haar kop in mijn melkbeker !!
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Als ik kijk naar mijn broer en zus van 13 weken dan ben ik heel blij dat ze elkaar hebben. Alles doen ze samen. De eerste 1,5 week hadden ze ook veel steun aan elkaar om zich thuis te gaan voelen en waren ze helemaal onafscheidelijk.

Nu voelen ze zich zeker om bijv. met slapen ieder soms een eigen plaatsje op te zoeken. Bijv. de ene in de krabton en de ander bij mij op de leuning op de bank. Maar de meeste tijd slapen ze ook samen. Nu ze beginnen te puberen stoeien ze wat af en zie je ze de aanvalstechnieken oefenen. Alles wat ze nu doen, moet hard. Ze sjeesen door het huis en via het dakterras weer naar binnen. De ene waagt een hoge sprong en de ander volgt.

Ik geloof niet dat je als mens de rol van een maatje kan invullen en dat het leeftijdsgenootje helpt bij een gezonde ontwikkeling (ook mentaal). Zo las ik in een ander topic over een kitten van 5 maanden die de vechtspelletjes op zijn baasje oefent (handen en benen). Die energie moeten ze kwijt en omdat ze dan geen maatje hebben zullen ze de gevechtjes wel op de mens moeten richten.

Volgens mij doe je haar echt een heel groot plezier met een maatje uit een ander nest in dezelfde leeftijd.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Geen melk of karnemelk geven. Katten kunnen lactose slecht verteren. In moedermelk zit veel minder lactose. Je kunt haar wel speciale kattenmelk geven (maar is niet perse nodig). Overigens worden ze niet ziek van gewone melk maar ze kunnen er dunne ontlasting van krijgen (of zelfs aan de diarree gaan). Dus als ze af en toe haar kop in een glas melk douwt is het niet erg maar ik zou haar er niet teveel van laten drinken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door castratenkoor »

Je kunt ook lactosevrije melk kopen, dan is het niet erg dat ze af en toe meesnoept.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Siris »

bmwpiet schreef: 05 aug 2018 11:19 De buurjongen is hier al geweest om te spelen. Even rust voor de hoogzwangere moeder en ik kan rustig mijn ding doen. Ik zit bij kattenzorg hier. Zal eens bellen of een mail sturen voor iemand met kittens.
Ik weet niet waar je woont, maar bij stichting superkatten hebben ze nog kittens.

Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ik weet waar de broertjes zitten, maar zie die man niet door de vakantietijd tot september. En mijn buurvrouw heeft slome volwassen katten. Maar ik kom er wel uit. Heb wel eens een nestje gehad, toen zaten de kittens elkaar inderdaad achterna. En tante zat dit verbaasd in een doos te bekijken. :grin:
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Siris »

het hoeven niet speciaal broertjes of zusjes te zijn, het is trouwens een schatje, wel een kleintje,hoeveel weken is zij?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie