Poes eet niet. Waarom geeft da metacam

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Balalayka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 05:49

Poes eet niet. Waarom geeft da metacam

Bericht door Balalayka »

Mijn lieve Brits korthaar van net anderhalf eet sinds gisterochtend niet. Wel braakte zij gisterochtend een beetje en er kwam een stuk kattenras uit.
Daarna sliep ze veel. Ik vertrouwde het niet en we zijn met haar naar dierenarts gegaan.
Hart en longen klonken goed
Buik goed te bevoelen
Darmen nog beweging.
Bloedonderzoek wees uit dat iets verhoogd eiwit was en wat verhoogde leverwaarden. Temperatuur 39.6
Layka kreeg injectie metacam en nog een injectie Cerenia die haar deed krijsen van de pijn.
Vanmorgen at ze nog niet. Weer terug naar dierenarts. Temperatuur nu 38 dus wel gezakt.
Ze heeft vochtboost via infuus gehad en kwart tabletje mirtezapine om eetlust op te wekken.
Nog steeds eet ze niet en ee geven haar via spuitje dwangvoeding Hills A/d.

We maken ons veel zorgen. Dierenarts weet niet wat het is, maar ik vind dat ze door al die medicijnen eerder achteruit gaat. We kregen ook medicijnen mee voor thuis maar twijfel of ik die ga geven.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Poes eet niet. Waarom geeft da metacam

Bericht door pinguin »

De Metacam zal voor de koorts zijn en lees ook nog een middel voor tegen de misselijkheid.
Neem aan dat je aan het dwang voeren ben?

Bij twijfel maandag evt een andere dierenarts laten kijken. Maar de kat moet wel gaan eten anders vandaag nog bellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes eet niet. Waarom geeft da metacam

Bericht door Rik »

Metacam lijkt mij ook alleen zinnig voor de koorts in dit geval (hoewel wel gevaarlijk natuurlijk). Maar ik mis de antibiotica. Heb je die niet mee gekregen? Niet eten zonder aanwijsbare reden met koorts is vaak een bacteriële infectie of virale infectie. En voor een bacteriële moet je dan antibiotica meekrijgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Poes eet niet. Waarom geeft da metacam

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb er zo m'n gedachten bij: de dierenarts weet niet wat het is, en toch injecties metacam en cerenia.
Groot gelijk dat je zo je twijfels hebt of je moet doorgaan met die medicijnen zonder deugdelijke diagnose.
Het verbaast me ook wel dat een kwart mirtazipine niets lijkt te doen? (pas trouwens op voor overdosis mirtazipine)
Het is in ieder geval goed dat je met een spuitje wat voer in krijgt. Drinkt ze wel uit zichzelf?

Ik zit te denken of er misschien kattengras dwars zit, misschien een spriet die in de slokdarm vast zit ofzo? Of een propje kattengras dat ze niet wegkrijgt. Of misschien een haarbal (of beide)....
Of kan het zijn dat ze aan iets giftigs heeft zitten eten?
Plaats reactie