kat plast op bank.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

hallo ik ben dolfijntje en zit met een probleem. mijn zoon heeft een jong poesje genomen , ging een tijdje goed , is geholpen was een poesje toen die bijna 7 maanden was . hij mocht mee naar zijn slaap kamer , ineens ging die af en toe naast mijn zoon in bed plassen , heeft hem naar de kamer beneden gedaan , Nu gaat doe spontaan op bankplassen , Oke mijn zoon is kok en heeft onregelmatig diensten , maar ze zijn stapel op elkaar, alleen dat bankplassen is vervelend , de 2 bakken worden 2 keer per week verschoont , Hij is nooit buiten omdat hij op een huis woon met bovendek (geen gras), Nu is mijn zoon 3 weken op vakantie en heeft een kennis in huis ,ging een week goed ,maar nu plast die weer op de bank , ik heb de bank nu met groene zeep schoongemaakt , Ikkan hem niet hebben omdat ik 2 katten heb en een hond die zei niet ken, en loopt die weg omdat hijde weg niet weet , plus weet niet of hond en andere katten haar aanvaarden , Wat kan ik in vredesnaam doen. hij blijft nog 2 weken weg mijn zoon , help aub
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat plast op bank.

Bericht door Rik »

Naar de dierenarts met het poesje om een medisch probleem uit te sluiten zoals blaasontsteking.

Als je al wat urine op kan vangen dan kun je dat ook naar de dierenarts brengen om het te laten testen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: kat plast op bank.

Bericht door KiwiNL »

Als er geen medische oorzaak is zou ik proberen de bakken vaker dan twee keer per week schoon te maken. Wij scheppen hier twee keer per dag de klonten pies en poep uit de bak. De bak is nooit echt vies, maar we merken dat de katten soms gewoon wachten tot 'ie weer is schoongemaakt. Als het meerdere dagen duurt voor de bak verschoond wordt is 'ie voor een kat misschien al te vies.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kat plast op bank.

Bericht door KleinDraakje »

Wat betekent twee keer per week verschoont? Wordt er twee keer per week geschept om de poepjes en plasjes eruit te halen? Aan te raden is om dat minstens 1x per dag te doen. Wij hebben 3 kittens op 3 bakken en scheppen 2x per dag uit. 1x per week de bakken helemaal schoonmaken met dreft, grind weggooien en nieuwe erin.

Heeft je zoon gewisseld van kattenbak vulling toen het begon? Een urine onderzoek is sowieso verstandig. Misschien door stress wel een blaasontsteking of iets dergelijks gekregen. Staan de bakken ook verdeeld door het huis? Hoe vaak komt het bankplassen voor?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat plast op bank.

Bericht door nellebel »

zou ook echt de bakken vaker schoonmaken. hier minimaal 2x per dag (ochtend en avond)en vaak wordt ik tussendoor ook "geroepen" als de grote boodschap is gedaan. heb 2 bakken met 2 katten. en urine laten onderzoeken. verder is het erg lastig om urinelucht eruit te krijgen vooral bij een bank.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

Re: kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

bij dierenarts geweest kerngezond , dus is het door alleen zijn baasje vaak weg , en als die thuis is hangt die erg aan hem ,was de bank steeds met groenen zeep , nu vakantie ga 3 keer per dag naar haar toe , ben beetje radeloos
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

Re: kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

oke ik zal eens ander grind beginnen of brokjes? en dan elke dag schoonmaken , ik heb zelf 2 katten nergens last van , maar bij mij om de 2 dagen schoon ,maar bij me zoon een ramp,als ik hem buitenlaat ben ik bang dat die de weg niet mee weer , dus dat durf ik niet ,zolang me zoon op vakantie is , is nog 14 dagen ,maar toch is vies en naar
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat plast op bank.

Bericht door Rik »

Toch even de vraag waar de dierenarts allemaal naar gekeken heeft? Is de urine onderzocht? Bloed? (Niet dat de DA alleen een beetje "gevoeld" heeft)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

Re: kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

ja alles na gekeken zei vond het een afwijkend gedrag en kon niet verklaren snap het ook niet ik best zelfs4 katten gehad, ik gooi het op eenzaamheid en als baasje thuis en en mij kan ze ook dan op bank plast. mischien blijschap? of hehe ben niet alleen
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

Re: kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

hallo ik heb ander grind gedaan zei eet felix brokjes echt maak de bakken helemaal schoon ,en ze gaat ook op bakken ,alleen dat af en toe plassen op de bank ,of af en toe bij baasje op zijn kussen ,hij laat haar niet meer op de slaapkamer ,want af en toe je bed nat is ook geen pretje , en gekke is zei doet het niet altijd , is het eenzaamheid?nog 1 week komt baasje eer thuis van vakantie ,maar ben bang dat die juist meer gaat doen , ga nu 4 keer perdag naar haar toe en heeft in die 3 weken 2 keer op bank gepiest , die ik schoonmaak met groene zeep , wat kan ik meer doen?is kerngezond de dieren arts weet ook niet
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat plast op bank.

Bericht door castratenkoor »

Misschien een geïrriteerde blaas. kan komen dat ze door het (slechte) voer blaasgruis krijgt. Zolang dat in mindere mate is hoeft dat geen verstopping te geven, zeker niet bij een poes, bij een kater raakt de penis eerder verstopt met gruis. maar ook zonder verstopping kan het irritatie veroorzaken en dan gaan katten op zachte plekken plassen.

Wat je zoon zou kunnen proberen is haar een betere soort brok te geven, zonder granen - b,v, Applaws.
En ik zou zorgen voor extra vocht - door haar 2 x daag natvoer met extra water erdoor geprakt te geven.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
dolfijntje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 17:56

Re: kat plast op bank.

Bericht door dolfijntje »

ga proberen bedankt zondag komt mijn zoon thuis dan mag die naar buiten, heb de kussen van zijn bankstel geen leer en sinds de kussen weg zijn nog niet gedaan wel elke keer maak ik de bank schoon met groene zeep . water krijgt die genoeg eet verder goed . kan het eenzaam wezen???
Plaats reactie