Net geboren katjes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
CrazyChick18
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2018 23:44
Locatie: Polen

Net geboren katjes

Bericht door CrazyChick18 »

Hey allemaal!!

Ik heb al 15 jaar lang elk jaar kleine katjes, maar dit heb ik nog nooit gezien.

Namelijk: 2 dagen geleden zijn er 5 katjes geboren waarvan eentje anders is... Hij heeft namelijk hele dikke buikje, kleine koppie en dikke buik. Het ziet er niet gezond uit in ieder geval... Voor de rest doet hij normaal dus hij eet en beweegt. Het lijkt erop dat hij daar geen last van heeft maar wel moeite met verplaatsen met zulke buikje. Hebben jullie dit misschien ooit meegemaakt? Ik zou wel naar de dierenarts willen maar het kost geld die ik op dit moment niet heb maar wil ook niet dat hij leidt.. In het begin voelde het alsof hij vol zit met vocht, nu is het wat harder geworden. Ik kan hier geen foto plaatsten maar ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik hoor het graag van jullie!! Thx.
Gek op dieren❤️😬
Gebruikersavatar
RaptorRex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 mei 2018 10:00
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door RaptorRex »

Ik ben niet heel ervaren, dus hopelijk vullen anderen me aan. Laatste tijd in asiel bij wat bevallingen en verzorging van nestjes betrokken geweest. Bij echt jong was het dagelijks wegen en bij grote afwijkingen (gelukkig niet meegemaakt) was protocol geloof ik wel dierenarts, lijkt mij zoals je omschrijft wel aan de orde.
Kattenpersoneel: Patrick (soms ook vrijwilliger in asiel)
Baas in huis: Rex ca 1-8-'17
Knuffelaar: Raptor ca 1-8-'17 >> geen broertjes
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door KleinDraakje »

Je kan de dierenarts altijd eerst telefonisch om advies vragen. Waarom heb je kleintjes als je geen geld hebt? Wat als er eentje bijgevoegd moet worden, heb je daar wel geld voor?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Net geboren katjes

Bericht door pinguin »

Eens met kleindraakje

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door castratenkoor »

Jij hebt de verantwoordelijkheid voor deze kittens en dus zou ieder weldenkend mens met dat nest naar de dierenarts gaan. Geen geld - daar heb ik persoonlijk geen boodschap aan...….
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Net geboren katjes

Bericht door nellebel »

eens met de voorgangers. dan maar betalingsregeling met de DA, maar mogelijk heeft het kleintje pijn met zo'n dikke buik. dat wil je hem/ haar toch niet aan doen. katten zijn meesters in verbergen van pijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Net geboren katjes

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ben je fokker van raskatten? Dat je 15 jaar lang ieder jaar een nestje hebt?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Net geboren katjes

Bericht door Cyamytha »

Arm katje. Hoop dat je snel naar de DA gaat met ze.
Arme mama, elk jaar een nestje.

Rest is denk ik al wel gezegd.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door KleinDraakje »

Yo16Ka16No11 schreef: 26 jul 2018 09:27 Ben je fokker van raskatten? Dat je 15 jaar lang ieder jaar een nestje hebt?
Maar dan snap ik niet dat er geen geld is. Als verantwoorde fokker plan je nestjes en hou je ook financieel toch rekening mee
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
RaptorRex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 mei 2018 10:00
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door RaptorRex »

Ik wil niet heel prekerig zijn, vooral ook niemand persoonlijk aanvallen. Ik heb ook echt wel mijn gedachtes. Maar wat mij betreft liever dat iemand de vraag tenminste durft te stellen. Kosten zijn niet te voorspellen. Ik zit zelf in ziektewet, heb het dus niet breed en had met jonge katjes niet al zo snel hoop DA kosten verwacht zoals ik laatste weken had. Ik had gelukkig een meevaller waardoor ik het op kon vangen maar ik dacht dat ik een paar jaar kon sparen voordat dit ging spelen. Iedere situatie is anders. Laten we de reacties inhoudelijk op gezondheid houden in dit topic, anders loop je het risico mensen weg te jagen wat niet in belang katten is.
Kattenpersoneel: Patrick (soms ook vrijwilliger in asiel)
Baas in huis: Rex ca 1-8-'17
Knuffelaar: Raptor ca 1-8-'17 >> geen broertjes
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Net geboren katjes

Bericht door MayaEnKoen »

RaptorRex schreef: 26 jul 2018 11:22 Ik wil niet heel prekerig zijn, vooral ook niemand persoonlijk aanvallen. Ik heb ook echt wel mijn gedachtes. Maar wat mij betreft liever dat iemand de vraag tenminste durft te stellen. Laten we de reacties inhoudelijk op gezondheid houden in dit topic, anders loop je het risico mensen weg te jagen wat niet in belang katten is.
Goed punt vind ik ook wel, Patrick.
Mensen op dit forum reageren overwegend vanuit het oogpunt van het welzijn van de kat.
Ik vind ook dat je soms best mag prikkelen tot nadenken als je serieuze vraagtekens zet bij handelingen/opvattingen van een katteneigenaar. Maar kat én mens is er meest bij gebaat als diegenen dan ook de kans krijgen te leren... Hier vragen stellen en daar goed bij opgevangen te worden is dan een uitstekend begin! :smile:
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Net geboren katjes

Bericht door KleinDraakje »

Ik wil ook niemand aanvallen maar stelde een serieuze vraag. Als je niet weet wat de mogelijkheden van TS zijn dan kan je ook op een forum geen advies geven. En ik gaf als tip dat een ook telefonisch overlegd kan worden met een assistente 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Net geboren katjes

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Er is één moraal, wat buiten kijf staat en voor ieder mens telt.

- Als je een keuze aangaat en de verantwoordelijkheid op je neemt voor levende wezens: dan zal je ook de financiële verantwoordelijkheid op je moeten nemen. En niet om die reden nalatig zijn met medische zorg wanneer noodzakelijk.

Dit is iets waarin geen verschil in inzicht kan bestaan.

Los daarvan vraag ik mij af waarom iemand 15 jaar kittens op de wereld zet. Het zou interessant zijn als degene die hier de vraag stelt gaat reageren.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
CrazyChick18
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2018 23:44
Locatie: Polen

Re: Net geboren katjes

Bericht door CrazyChick18 »

Ik had telefonisch contact gehad maar niemand wilt wat zegen of weet niet wat het is. Enige wat ze zeggen is afspraak maken die minimaal €40 gaat kosten + eventueel in laten slapen maar dat durf ik niet :( vind het zo zielig. Ik probeer via jullie te vragen wat het kan zijn of iemand ermee te maken had. Ik heb een gezonde kat die ik niet heb gesteriliseerd omdat ik het juist zielig vind. Ik hou van katten en altijd waren ze gezond en hebben leuke huisje gekregen.
Gek op dieren❤️😬
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Net geboren katjes

Bericht door pinguin »

Een kat iedere keer krols laten worden is ook zielig .
Het punt bij zn jong ding is zolang je niet weet wat er aan de hand is is er ook niet te zeggen of het kitten pijn heeft of dat het kitten jet gaat halen.
Kan je niet een lokale kitten opvang benaderen en vragen om hulp en daarna sparen om je kat te laten castreren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie