Blauwe Brit met stamboek geel groene ogen ?!

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Canan1984
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2018 18:48

Blauwe Brit met stamboek geel groene ogen ?!

Bericht door Canan1984 »

Hoi allemaal ik heb een vraagje ... wij hebben nu 4 jaar een Britse korthaar via marktplaats gevonden met stamboom.

Nou lees ik altijd dat de ogen oranje of koper moeten zijn.
Maar die van mij zijn geel groen ..... is dit nu een “ fout” in de genetica ?
Of zijn we gewoon opgelicht.
Het is een schat van een beest en gezond dat is het belangrijkst natuurlijk .. maar was eens benieuwd 😊

Hoe plaats ik een foto eigenlijk ? Krijg het niet voor elkaar 😅
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blauwe Brit met stamboek geel groene ogen ?!

Bericht door KleinDraakje »

Hoi en welkom!

Een foto moet eerst op een ander platform worden geüpload (bijvoorbeeld Imgur of mijnalbum) voordat je hem op het forum kan embedden. Je kan geen foto rechtstreeks uploaden.

Ik heb je vraag ook op Facebook voorbij zien komen en volgens mij is je vraag daar al beantwoord 🙂

Maar voor degene die hier in de toekomst met dezelfde vraag komen: je bent niet opgelicht. Een Brit met stamboom is gewoon een echte Brits Korthaar. Hij heeft waarschijnlijk een minder sterke oogkleur omdat er in de voorouders een Brit met groene ogen heeft gezeten. De meeste fokkers mixen geen oranje en groene ogen omdat je dan dus geel krijgt. Het is meestal het streven voor echt ‘volle sterkte’ ogen, dus of groen of oranje.

Het is dus niet helemaal goed gefokt en je zal met hem ook niet verder mogen fokken maar het doet verder niks af aan je lieverd 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie