Oudere kat plast over de kattenbak rand

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Chanelletjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:59

Re: Oudere kat plast over de kattenbak rand

Bericht door Chanelletjuh »

Rik schreef: 06 jul 2018 12:13 Een kattenbak hoeft overigens niet gebruikt te worden om effect te hebben :)
Het feit dat ie er staat kan al voldoende zijn.
Zie het als een psychologisch effect.
"O, daar staat een bak. Ik neem toch lekker deze." tegenover "Hee, ik mis een bak, laat ik het daar dan maar doen."

En zelfs een bak die maar zelden (of niet) gebruikt wordt zou wel eens in een nood-momentje gebruikt kunnen worden.
Dat is waar, alleen, ik denk dat de oude dame sproeit. Want ze doet het alleen als de jonge meid in de keuken in en vlak bij de kattenbak staat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oudere kat plast over de kattenbak rand

Bericht door castratenkoor »

En zo blijven wij adviezen aandragen en jij blijft denken zonder iets te doen...….
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Oudere kat plast over de kattenbak rand

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik geloof wel dat ze is gaan sproeien. Voor gevoelige oudere katten is het lastig als er iets in de leefsituatie wijzigt: nieuwe soortgenoot in huis, wat meer alleen zijn, verhuizingen e.d.

Dit is wel een reactie op het feit dat ze veranderingen niet meer zo goed aan kan.

Dinie en meerdere gaven je het advies om je kat eens medisch te laten checken: bloed en urine. Dit zou ik zeker doen!

Zelf doe ik dit jaarlijks bij iedere kat die de 10 jaar gepasseerd heeft: dierenarts controle zonder eventuele aanleiding. Wanneer ze chronisch wat gaan mankeren gaan ze halfjaarlijks voor controle tenzij de aandoening aanleiding geeft voor vaker controle en medische zorg.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oudere kat plast over de kattenbak rand

Bericht door castratenkoor »

Ik heb vorig jaar Douwe nog complete check laten doen. Volledig bloedonderzoek met alles erop en eraan. Daar kwam niets uit - dwz kerngezond. Zonde van het geld? Nee vind ik niet. Het is een schat aan informatie en je weet tenminste dat je dier medisch in orde is.

Dan kun je verder gaan zoeken en wat veranderingen in huis aanbrengen om ervoor te zorgen dat poes zich "prettiger" voelt. Problemen zijn er om een oplossing voor te zoeken. Zekerheden heb je nodig ipv van alles denken. Soms kan een kleine verandering al de oplossing zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie