Kattenmeubel schoonmaken

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Moinkey
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2018 22:57

Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door Moinkey »

Dag allen,

Ik heb een kattenmeubel overgenomen van iemand, waarvan de kat helaas is overleden. Echter kwam ik er later achter dat er flinke 'dikke' vlekken in het meubel zit, en ik ben bang dat het van hetgeen afkomt waar de kat aan is overleden: hij had nierkanker, en daar kwamen de nodige 'vloeistoffen' uit.

Mijn vraag is dan ook als volgt: hoe kan ik het meubel het beste schoonmaken? Het gaat om een meubel waar een soort van stoffen vacht over zit.

Alvast bedankt voor jullie adviezen. :)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door KleinDraakje »

Stof eraf halen en nieuwe eromheen doen? Zou mijn katten daar toch niet lekker oplaten. Zeker omdat dat nog wel zal ruiken naar die andere kat :)
Laatst gewijzigd door KleinDraakje op 02 jul 2018 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door ErikPhilippus »

Nee, zou ook mijn keuze niet zijn. Ik zou zelf ook niet een andermans matras overnemen.....
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door pinguin »

Ik zou hem weg doen hoe weet jij zeker dat de lat niks onder de leden had wat besmettelijk is. Daarbij ruikt jou kat de vorige kat en dat kan stress geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door Siris »

Ik heb daarom ook een krabpaal met mandjes die eraf kunnen en gewassen kunnen worden.
Mijn keus zou het ook niet zijn om andermans krabpaal over te nemen. Je weet inderdaad nooit wat die
nog meer onder de leden zou kunnen hebben. En ook inderdaad geur van de vorige kat. Ik zou hem ook
wegdoen en andere kopen. Zooplus of witjes verzendhuis heb je nog leuke betaalbare krabpalen, ik neem
aan dat je gewoon htk katten hebt.

Vind de tip van KleinDraakje wel een goede, maar dat zal best wel prijzig zijn en dan had je net zo goed
een nieuwe krabpaal kunnen kopen.

Volgens mij heb je ook tapijtreiniger, misschien is dat iets om het mee schoon te maken.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenmeubel schoonmaken

Bericht door nellebel »

ik heb wel ooit een 2e handse gekocht bij catpalace. dat zijn supersterke palen en erg duur nieuw. maar die zat niet vol vlekken. heb hem met een Biotex sop helemaal afgeschrobt toen. ziektes zou ik niet zo bang voor zijn. virussen leven echt niet zo lang meer op zo'n paal. gaat meer om het idee van zo'n vieze vlekken met de voorgeschiedenis. of je hem wel of niet wilt gebruiken. je zou hem flink kunnen afschrobben en daarna er een hoesje overheen kunnen doen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie