Radeloos!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nigihayami
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2017 16:37

Radeloos!

Bericht door nigihayami »

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk (helaas 2 problemen waarvan ik me haren uit het hoofd wil trekken)

1: ik heb een poes (gesterilisseerd) van 6 jaar. Het betreft een Ragdoll. Overgenomen van een oid collega. Schat van een kat alleen plast ze continue naast de bak. Ze verziekt me groeven van me tegels. Soms zit ze gewoon met der hoofd in de bak maar de rest niet. Eerst was het alleen daar maar sinds kort uit het niet ook op de deurmat bij de voordeur. Heb al een mat moeten weggooien. Ligt een nieuwe maar daar plast ze ook alweer op. Heb niet bepaald zin elke maand een nieuwe dure mat te moeten kopen omdat ze erop plast. En weghalen ziet er ook niet uit. Niks helpt ligt standaard peper op maar plast ze gewoon overheen. Feliway help voor geen meter. En ze gaat ook gewoon naar buiten. Bakken worden dagelijks geschept of geheel schoongemaakt. Weet iemand nog iets?

2: een andere poes ook gesterilisseerd terroriseert 1 andere kat zo erg dat die andere kat niet meer naar binnen durft en ik haar dus zelf naar binnen moet halen om te eten en drinken anders doet ze dit dus niet. Zodra ze de terror ziet gromt ze en rent zei keihard weg waardoor de terror haar dus achterna gaat... wat kan ik hier aan doen wil niet dat de andere hieronder leid. Terror is overigens aardig naar mij toe. Andere katten mept ze af en toe maar die meppen gewoon terug dus verder geen problemen.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Radeloos!

Bericht door pinguin »

Met poes 1 onmiddellijk naar de dierenarts gaan. Wild plassen kan een teken zijn van blaas problemen.

Kat 2 kan daar op reageren. Kan je ze tijdelijk scheiden tot alle mediche problemen zijn uitgesloten? Of opgelost?



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Radeloos!

Bericht door ErikPhilippus »

Een verwarrend verhaal: om hoeveel katten gaat het nu (ik begrijp minstens 3), en hoeveel katten heb je zelf?
Afgezien daarvan klinkt het allemaal niet echt harmonieus, dus ik denk dat (naast mogelijk een medisch probleem) stress een belangrijke rol speelt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Radeloos!

Bericht door castratenkoor »

Belangrijkste is poes 1 helemaal na laten kijken. Bloed en urine laten onderzoeken. Als er iets medisch is, daarvoor laten behandelen. Als ze medisch in orde is, is het dus een kwestie van stress. Geen enkele kat piest in huis om de mens te pesten...….in plaats van geërgerd naar je deurmatten te kijken zou ik naar het belang van het poesje kijken.

De bange poes die niet meer binnen durft zou je 's nachts apart kunnen zetten in een eigen kamertje. daarin alle benodigdheden voor een happy cat. Eten, drinken, zachte mandjes, doosjes, krabpaaltje of krabton, speelgoed enz. Voor haar eigen bestwil. Zo krijgt ze kans tot rust te komen. Vaste rituelen zijn heel belangrijk in zo'n gecompliceerde groep. Op zelfde tijd elke dag alle katten natvoer en/of vlees geven en daarna bange poes lekker apart in eigen ruimte.

Als katten echt niet (letterlijk) door 1 deur kunnen, zou je ook kunnen overwegen in het belang van alle katten een kat te herplaatsen. Leven in constante vrees en stress is voor geen mens en geen dier gezond.

Ik zou je ook aanraden een extra kattenbak aan te schaffen, zeker in een "slechte" groep zijn genoeg bakken en genoeg variatie in bakken een must. Koop eens een speciebak en doe daar ongeveer 8-10 cm grit in. Dat vinden ze vaak prettiger dan een echte kattenbak met deksel. Hier bij mij worden de echte officiële bakken zelden gebruikt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Radeloos!

Bericht door Fotokonijn »

Wijze woorden.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Monique1012
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2018 12:02

Re: Radeloos!

Bericht door Monique1012 »

Hoi, hier heb ik hetzelfde probleem :( ik heb 3 katten de oudste, sammie heeft ineens een beetje mot de de middelste (asrael 6jr) altijd goed gegaan dus snap er niks van op advies van DA extra kattebak aangeschaft en felliway friends. De felliway moet wel minimaal 3 maanden gebruikt worden voor optimaal resultaat. De mijne hangt nu 9 dagen..hoop zo dat het werkt! Mocht je dus pas geleden begonnen zijn met felliway, even volhouden, succes!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Radeloos!

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Lijkt me weinig zinvol om hier nog op te reageren, geen reactie meer na droppen van een probleem. Waar ik sowieso al mijn twijfels bij heb, omdat de persoon in kwestie het vooral heeeel erg voor haarzelf vindt i.pv. voor de katten.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Radeloos!

Bericht door ErikPhilippus »

Inderdaad - ik denk dat het wel meevalt met die radeloosheid :-(
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Radeloos!

Bericht door Siris »

Helaas zie ik dat heel vaak gebeuren.

Op haar vorige bericht heeft zij ook niet geantwoord.

viewtopic.php?t=31314
nigihayami schreef: 30 jun 2018 23:59
Misschien eens leuk om te vertellen hoe alles gegaan is e.d.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Radeloos!

Bericht door nellebel »

gaat ook gewoon naar buiten!!! dan durf ik al bijna niet verder te lezen. gaat vanalles door mijn hoofd, maar sla het onderwerp vaak genoeg maar over zonder te reageren. arme kat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie