Britse korthaar rouwverwerking

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
KevinNLPG
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2018 07:32

Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door KevinNLPG »

Hallo,

Ik heb een vraagje onze kater Storm is 12 Juni plotseling overleden op een 3 jarige leeftijd :cry: nu was mijn vraag omdat we een 2de Britse korthaar hebben hoe we het beste met onze rouwende kat om kunnen gaan?
We hebben gehoord van een Britse korthaar fokker dat deze ras katten het heel moeilijk kan hebben na het overleiden van zijn maatje als hij er mee opgegroeid is, nu merken wij aan onze kat dat hij zich anders gedraagd.
Is het verstandig om te overwegen een nieuwe kat erbij te halen? Er stond een wachttijd van 13 weken op.
Onze kater die nu overgebleven is was de onderdanige van de 2 en is iets jonger dan de overleden kater hij heeft dus alles geleerd van hem en merken aan hem dat hij er veel last van heeft.

Mvg
Kevin
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door Dinky »

Sterkte met dit plotselinge verlies.

Iedere kat is anders maar je zou kunnen informeren bij de raskatten club (zoals neocat) of er nog een leuke herplaatser is voor je jonge kat als je graag een Brits korthaar er bij wilt hebben.
Iedere kat reageert anders op het verlies. Weet niet wat je bedoeld met wachttijd?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door pinguin »

Sterkte ik zou je kat even de tijd geven te rouwen geef hem extra aandacht en zorg dat die blijft eten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
KevinNLPG
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2018 07:32

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door KevinNLPG »

Dankjewel we gaan dit in de gaten houden! Hij mauwt wel meer als normaal. En met wachttijd bedoel ik dat we al hadden gekeken naar nestjes voor Britse kortharen en dat we er een gevonden hadden maar pas over 13 weken opgehaald kon worden.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door pinguin »

Hier geeft geloof ik 10 weken gezeten tussen overlijden en nieuw vriendje voor Snabbel er bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door KiwiNL »

KevinNLPG schreef: 17 jun 2018 15:08 En met wachttijd bedoel ik dat we al hadden gekeken naar nestjes voor Britse kortharen en dat we er een gevonden hadden maar pas over 13 weken opgehaald kon worden.

Zit de overgebleven kat wel te wachten op een drukke kitten? Waarom overweeg je niet een kat van ongeveer dezelfde leeftijd?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Britse korthaar rouwverwerking

Bericht door Siris »

KiwiNL schreef: 17 jun 2018 18:51 Zit de overgebleven kat wel te wachten op een drukke kitten? Waarom overweeg je niet een kat van ongeveer dezelfde leeftijd?
3 jaar is niet zo oud en daar kan prima een kitten bij. Kitten bij een iets ouder kat is de kans veel groter op slagen dan al een volwassen kat van 3 jaar.

Persoonlijk zou ik er 2 kittens bij doen, klinkt misschien raar, maar als er dan weer een kat overlijdt dan blijft er
in ieder geval nooit een kat alleen.

@KevinNLPG
"Onze kater die nu overgebleven is was de onderdanige"

Onderdanig bestaat niet bij katten, het zijn geen honden, meer hooggeplaatst en laaggeplaatste katten, katten
zijn over het algemeen conflict vermijdend. Je moet het meer zien dat de ene kat wat speelser is, assertiever.

En tja hoe lang je moet wachten dat is ook persoonlijk. De ene keer zat 4 maanden tussen, maar de andere keer maar 1 maand. Ligt aan je kat en al je zelf. staat geen standaard tijd voor.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie