Geen ontlasting na Sterilisatie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door ZeroV4 »

Hi allen,

Daar ben ik weer .. Na mijn vraag over de vacht en een brakende poes (wat opgelost lijk te zijn) heb ik een andere vraag. (Je zou niet denken dat ik een redelijk nieuw ben met huisdieren ;))

Afgelopen Donderdag is mijn 1 jarige Britse korthaar gesteriliseerd en het gaat naar omstandigheden goed. Ze is levendig, loopt rond en heeft de neiging om achter vliegen aan te jagen. Ze eet wat ik haar geef (gematigd ivm de ingreep) en ze drinkt prima. Ook plast ze prima in haar kattenbakje.

Het enige wat mij verbaast is dat ze sinds Donderdag (3, bijna 4 dagen geleden) ochtend geen drollen meer heeft gelaten .. Ik lees op verschillende fora en websites dat dit door te heftige narcose zou kunnen zijn waardoor ze duf is en dus minder lui waardoor de stoelgang minder snel op gang komt?

Is dit normaal dat ze na 3 dagen nog geen een keer heeft moeten poepen of begint dit wel erg lang te duren?

Ik neem hier morgen sowieso contact over op met de DA maar ben toch benieuwd over jullie ervaringen met dit soort dingen!
Cerna

Re: Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door Cerna »

Het is bij mij al even geleden dat de laatste poezen gecastreerd werden (poezen worden ook gecastreerd), maar ik kan me het niet herinneren.
Ons katertje Jip is vorige maand gecastreerd en bij hem ook niets bijzonders.

Ik zou dus morgen even overleggen of je iets laxerends moet gaan geven. Soms helpt het ook wanneer je de kat op de bak zet en dan zachtjes de buik masseert. Staat ze dat toe dan kun je wat dieper gaan masseren.
Krijgt ze wel natvoer?
Cerna

Re: Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door Cerna »

Bericht was twee keer geplaatst.
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Re: Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door ZeroV4 »

Ik geef haar af en toe wel netvoer inderdaad, maar het merendeel is droog (gewoon brokken van Royal Canin).

En dat ene heb ik nog niet geprobeerd, zal het zo eens proberen.

Viel me ook op dat Sinds vandaag haar maag (op en rondom de wond) het een beetje opgezet is .. Of dat een gevolg is van het niet op kattenbak gaan is weet ik niet ...
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Re: Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door ZeroV4 »

Heb het enkele malen geprobeerd zojuist, ze gaat meteen van de kattenbak af ..
Cerna

Re: Geen ontlasting na Sterilisatie

Bericht door Cerna »

Och stom van mij.
Die buik is door de castratie natuurlijk heel erg gevoelig dus massage is dan een niet zo'n heel goed idee. :oops:

Is de wond opgezet of de buik?
Is de wond rood, warm?
Plaats reactie