Kale plek in hals (Britse korthaar)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ZeroV4 »

Hi,

Ik heb een Britse korthaar poes van 1 jaar oud en sinds een paar weken is er wat haar verdwenen tussen haar oren en haar ogen (in een rechte lijn) en is de vacht een Stuk dunner (je ziet de huid zitten) en volgens de DA is het veel voorkomend ..

Nu is ze donderdag gesteriliseerd en checkte ik haar wond en de rest van haar vacht en nu zag ik een groot gat (!) in haar hals zitten waar haar simpelweg gewoon als sneeuw voor de zon verdwenen is. (zie foto's).

Dit lijkt mij toch niet iets 'normaals' wat gebeurt? De DA is gesloten vandaag en ik neem morgen contact op maar ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die dit herkennen en/of enig idee hebben wat dit zou kunnen zijn!?

https://ibb.co/cS1xiT
https://ibb.co/dc3oq8
https://ibb.co/c8iXHo

P.s: Ze draagt nu wel een Medical pet shirt om te voorkomen dat ze aan de wond likt, maar dit lijkt mij geen oorzaak van een kale plek in de hals? Er is wel nog een bloedonderzoek gedaan, maar er is mij niet verteld dat ze een stuk hebben weg geschoren buiten haar buik, vandaar mijn argwaan ..
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ErikPhilippus »

Het kan toch eigenlijk niet anders dan dat er haar is weggeschoren? Want zover ik kan zien is de huid gewoon intact. Dus ik neem aan dat ze bloed voor bloedonderzoek hebben afgenomen in de nek, en een klein plekje kaal hebben geschoren.

Hier wel eens een kat met opeens een kale plek gehad, maar dat was vanwege een wat uit de hand gelopen stoeipartij met een andere kat, waarbij per ongeluk een pluk haar is uitgetrokken. Maar zo te lezen is jouw poes toch alleen?
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ZeroV4 »

Ze is inderdaad helemaal alleen. Ik weet ook niet waar ze het bloedonderzoek doen op de huid en of ze daar huid voor weg scheren. (Klinkt misschien gek maar ik ben uiteraard geen DA).

Reden dat ik argwanend ben is omdat ze recentelijk ook die redelijke uitval van haar rondom haar ogen/oren had.

En het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat er ineens zo'n dot haar weg is, maar better be safe than sorry zeggen ze wel eens toch? :)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, ze scheren altijd het haar weg, om goed zicht te hebben op de ader. Vaak wordt het op de borst gedaan, of op een pootje - en dan wordt er ook zo'n plukje haar weggeschoren. Ik heb het gevoel dat er niks is om je zorgen om te maken....
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ZeroV4 »

Dat is geruststellend om te horen .. Hopen dat het weer gauw terug groeit dan. Of niet, want ze verhaart als de pest ... ;)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ErikPhilippus »

O, dat is snel genoeg weer terug gegroeid. Denk dat je er over een week of 2 al niet zoveel meer van ziet.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door Dinky »

Dit ziet er uit als weg geschoren ivm bloedprikken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ZeroV4
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:59

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door ZeroV4 »

Helemaal top, kijken het lekker aan. Thanks allen!
Cerna

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door Cerna »

Dat dunne haar tussen oor en oog is inderdaad heel normaal.
Wat ik wel vreemd vind is dat er dus bloed afgenomen is zonder overleg vooraf? Wanneer dat niet met je doorgesproken is dan zou ik dat niet gaan betalen.

Onze Amber met ook dunne haartjes tussen oor en oog:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kale plek in hals (Britse korthaar)

Bericht door Lieselotje »

Ziet er inderdaad uit als dat het is weggeschoren voor bloedonderzoek.


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Plaats reactie