Kwijlen een bijwerking

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Suzanne Tiol
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2018 17:39

Kwijlen een bijwerking

Bericht door Suzanne Tiol »

Goedemiddag,

Mn kat Olli is afgelopen vrijdag onder narcose geweest vanwege een slecht gebit. Ze hebben uit eindeijk 2 kleine, 2 grote kiesjes en 5 tanden moeten trekken.

Hij zit nu aan het natvoer met behulp van de pijnstillers en een antibiotica. Alleen die antibiotica brengt vragen met zich mee.

Ik geef hem via een spuitje in zn bek 2x daags 1,5 ml van de oplossing Synulox smakkelijke druppels.

Hij laat het toe, maar zodra hij de substantie in zn bek heb gaat hij ongelofelijk kwijlen en de substantie komt er dan met een heleboel slijm weer uit.. dat gekwijl van slijm is na ongeveer 10 minuten over. Maar hoort dit? Is dit normaal dat hij zo gaat kwijlen?? Als ik hem de pijnstiller inbreng kwijlt hij namelijk niet..

Hoor het graag van jullie!

Groet, Suzanne
Timo en Ollie
Cerna

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Cerna »

Ja, sommige katten kwijlen (schuimen) van Synulox en andere katten nemen het gewoon in. En dat geldt niet alleen voor Synulox, maar voor veel meer pillen en drankjes.
Wanneer ik onze Amber pillen moet geven dan heb ik de keukenrol naast me liggen want zij kwijlt bijna overal van. :eshifty:

Ik zou de dierenarts om een andere antibiotica vragen.
Bij tandvleesproblemen wordt vaak Stomorgyl gegeven. Let wel op dat je dan de pilletjes voor 2 kilo krijgt en niet de enorme pillen voor 5 kilo want daar stikt de kat bijna in heb ik ervaren (ik had een kater van 6 kilo en hij moest zo'n grote pil plus een kwart; dankzij een tip ben ik toen overgegaan op 3 pilletjes voor 2 kilo en dat ging veel beter).
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Siris »

Ik heb juist katten die van Stomorgyl kwijlen/schuimen, het schijnt behoorlijk vies te smaken voor katten heb ik mij eens laten vertellen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Suzanne Tiol
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2018 17:39

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Suzanne Tiol »

Super bedankt voor jullie reacties! Ik dacht dat hij allergisch was.

Krijgt hij door dat kwijlen en schijnbekken wel AB binnen?

Griet suzanne
Cerna

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Cerna »

Kan ik vanaf hier niet beoordelen :smile:
Ik zou toch even met de dierenarts overleggen of antibiotica überhaupt wel nodig is want in veel pijnstillers zit ook een ontstekingsremmer.
Ik heb al bij diverse katten alle tanden/kiezen moeten laten verwijderen helaas, maar nooit antibiotica meegekregen.
Wat heb je voor pijnstiller gekregen?

Allergisch is hij in ieder geval niet, maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent want dat had ik ook de eerste keer. Het voordeel van pillen tov een drankje is dat wanneer je kans ziet de pil ver achterop de tong te leggen, de kans op kwijlen minder wordt.
En de één kwijlt dus bij dit en de ander bij dat. :smile:
Suzanne Tiol
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2018 17:39

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Suzanne Tiol »

Heb Metacam als pijnstiller meegekregen. We gaan straks ff naar de dierenarts. Vertrouw zn bek niet.. ff kijken overleg ik gelijk of de antibiotica nodig is
Suzanne Tiol
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2018 17:39

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Suzanne Tiol »

Hij een injectie voor 3 dagen met antibiotica gekregen.. geen gekwijl of geschuimbek meer voor Olli. Donderdag gaan we terug voor nog een injectie. Ze gaf aan dat hij antibiotica moet omdat al zn hoektanden weg zijn gehaald, en doordat deze vrij diep zitten is de kans op een infevtie erg groot vandaar bij voor aat al de antibiotica.
Cerna

Re: Kwijlen een bijwerking

Bericht door Cerna »

Nou dat is dan mooi opgelost.
Hopelijk knapt hij weer snel op en kun je al gauw gaan minderen met Metacam want dat is niet zo'n fijn middel (onze Noa kreeg nierfalen tgv Metacam, maar zij had het langer dan 3 weken nodig).
Plaats reactie