Kitten Pepper

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Arjan1965
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 17:09

Kitten Pepper

Bericht door Arjan1965 »

Wij hebben sinds gisteren een kitten. Pepper is 7 weken oud, wel wat aan de jonge kant dus. Pepper eet slecht, ben net wat brokjes kleingemaakt van wiskas junior en heel klein Beetje makreel door gedaan. Dat ging dus goed, wel graaft hij steeds naast zijn etensbak!! Weet niet waarom en begint te miauwen. Ook wil Pepper niet op de bak, we gebruiken krant en biobak, maar Pepper taalt er niet na. Vanochtend ging Pepper in de garage, plassen op het vloerkleed. Had nog niets gedaan sinds gister middag! Iemand tips?

Groet,

Arjan
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten Pepper

Bericht door Siris »

Wel wat aan de jonge kant? Waarom heb je dat dan gedaan, als je dat wist? En waarom dan niet 2 kittens?

https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/

Ik zou je de tip mee willen geven om er toch nog een kitten bij te doen, en het liefst een kitten die wat ouder is, het beste is om zo tussen de 14 - 16 weken pas weg te gaan bij moeder.

Het kan meerdere oorzaken zijn. misschien vind Pepper de vulling niet fijn, en is de kattenbak te hoog, als er een kap op zit, misschien die eraf halen, staat die niet op de juiste plek?

Het kan ook best zijn omdat zij zo jong is dat zij het nog niet geleerd heeft van moederpoes. Dus moet jij het haar leren.
Door consequent te zijn en zeker nooit een kat te straffen.

Zet Pepper geregeld op de bak. Let op haar gedrag: zodra ze aanstalten maakt om het elders te doen: op de bak. Net gegeten? Op de bak. Dutje gedaan op de bak. En als ze dan iets op de bak doet: uitvoerig prijzen.

Kattenbak schoonmaken met chloor katten schijnen dat lekker te vinden ruiken. Wel goed na spoelen, of alleen een drupje gebruiken. (en dan ook goed naspoelen)

Ook zo het best iets medisch kunnen zijn.

Sommige kittens van 7 weken kunnen niet goed brokjes eten. Beter is om natvoer te gaan en / of erbij te geven, je zou er nog een paar rauw kip doorheen kunnen geven in heel kleine stukjes. Verder zou ik ook opzoek gaan naar een beter merk dan Whiskas. En ik zou het kitten wat natvoer gaan geven voor kittens. Aniomoda carny kitten bv. en al je overstapt langzaam aan laten wennen.
En ipv brokjes junior naar brokjes kitten kunnen gaan en dat vermengen met wat kittenmelk van een goed merk.

En niet op vaste tijdstippen, katten moeten de hele dag eten tot hun beschikking kunnen hebben, zeker kittens in de groei.

Je kan er ook wegen en dan om de dag kijken of je kitten bij is gekomen.

En anders advies vragen aan je dierenarts, als een kat te lang niet eet, kan die leververvetting krijgen en overlijden...
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten Pepper

Bericht door castratenkoor »

Ik begrijp de kattenbak met krant en biobak niet. Zit er wel gewoon grit in?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten Pepper

Bericht door pinguin »

Ik zou whiskas vervangen door iets beters wat meer voedingswaarde heeft en liefst ergens een mouse variant van

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Kitten Pepper

Bericht door Cerna »

Het niet willen eten of slecht eten kan te maken hebben met de warmte en met de verhuizing. Wat kreeg Pepper te eten bij de vorige eigenaar? Maar hij MOET wel eten want kittens zijn zo snel uitgedroogd!
Eet hij niet zelf, koop dan een paar blikjes Gourmet mousse en meng een lepel mousse met een beetje water zodat hij het gemakkelijk kan opslobberen. Begint hij er dan niet aan dan kun je proberen of hij het van je vinger wil likken. En dan iedere twee ur zo'n lepel. Hij mag wel anderhalf blikje per dag.
Pepper is nog zo klein en hoort eigenlijk nog gewoon bij mama te drinken en daarnaast wat zacht voer te krijgen. Brokjes zijn toch meer iets voor oudere kittens.

Ik weet van fokkers dat zij kittens vaak carnibest geven. Dat is gemakkelijk te verteren voor zo'n klein lijfje en dan krijgt hij alles binnen wat hij nodig heeft. Carnibest is meestal wel verkrijgbaar bij de betere dierenspeciaalzaak.
En kun je er niet aan komen, probeer dan Royal Canin kitten of de mousse van Gourmet.

Hij vindt vis dus lekker, maar geen vis geven wat voor mensen bestemd is want dat is veel te zout!
In de dierenspeciaalzaak verkopen ze vast wel Almo en via Zooplus kun je Applaws of Porta 21 kopen. Dat zijn stukjes pure vis (of kip) met een toevoeging en dat vinden de meeste katten heerlijk.

Katten graven vaak naast hun bak om het eten te "verstoppen" of omdat ze het voer afkeuren.

Wat betreft de kattenbak: het beste is om Pepper hier ieder uur even op te zetten en dan met een voorpootje door het grit te harken en hiermee door te gaan totdat hij wat doet. Dan begrijpt hij wat de bedoeling is.

http://www.carnibest.nl/
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/678615
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kken/28483
Cerna

Re: Kitten Pepper

Bericht door Cerna »

Arjan, hoe gaat het nu met Pepper?
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten Pepper

Bericht door Siris »

Nou dat vroeg ik mij ook al af. Hoe is t nu ?......
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie