Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Afgelopen Januari moest ik na bijna 16 jaar mijn lieve Blauwe Rus vriendje Tommie in laten slapen, heb daar her en der al wat over gezegd in diverse topics. Ben daar nog steeds wel mee bezig, en dat zal ook nog lang zo blijven, 16 jaar is niet niks tenslotte. Ik had geen idee hoe het verder moest, wel of geen nieuwe kat, zo ja, hoe lang wacht je? Na een paar weken besloot ik dan toch om alvast contact te zoeken met wat catteries, met het idee om maar vast op een wachtlijst te komen, mocht er over een half jaar of 3/4 jaar of 1 jaar een nestje zijn... maar ja, dan wordt het voorjaar en gaat alles snel :) 25 maart was er een nestje geboren en de cattery vroeg of ik interesse had, dan kwam ik bovenaan de lijst... ik heb er wel even over na moeten denken, want het ging me wat te snel eigenlijk... aan de andere kant, ik weet dat de tijd vliegt, en voor je het weet ben je gewoon een jaar verder, en ben je er voor je gevoel nog steeds niet aan toe. Ook zal het wel helpen met het proces als je nieuwe beestjes rond hebt lopen. Tommie heeft inmiddels een mooi eigen plekje met een foto, ik denk dat ie het ook wel goed vind.

Dus... afgelopen week ben ik even wezen kijken, en hebben 2 Blauwe Rus kittenbroertjes een nieuw personeelslid; ik! Op de foto zijn ze bijna 6 weken, tegen eind juni mag ik ze ophalen, en gaan we hier een nieuw avontuur tegemoet. 2 stuks! Dat zal wel even wennen worden; maar wel leuker voor ze, en ook voor mij natuurlijk! Ik maak van dit interbellum even gebruik om wat zaken in huis te repareren en te verbouwen, zodat dat niet meer hoeft als de beestjes hier zijn.

Ook moet ik in de tussentijd een hoop dingen kopen, kattenbakken, krab, slaap en hangplekken, speelgoed, voerbakjes etc. etc. Ik neem ook meteen 3 weken vakantie als ik ze heb, dan kunnen we mooi een paar weken aan elkaar wennen.

Maar eerst... moet ik nog namen verzinnen... :pdtgaz:

De linker op de foto deed wat stoerder, de rechter een beetje voorzichtiger, maar zat al snel weer met de staart van zijn broertje te spelen :)

Afbeelding

Afbeelding
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een heerlijke snoepies! En leuk: twee broertjes :-). Nog 6 weekjes wachten...
Ik denk ook wel dat Tommie het goed vind.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door KiwiNL »

Wat een leukerds! Ze zullen Tommie niet vervangen, maar ik weet zeker dat ze heel snel een eigen plekje in je hart zullen krijgen.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Lieselotje »

oh wat leuk, twee broertjes. Snoepies zijn het en lekker dat als ze komen dat je een paar weken aan elkaar kan wennen, hoewel mijn ervaring is met twee kittens uit hetzelfde nest dat ze snel gewend zijn aan alles en omdat ze elkaar hebben.
De een is dan misschien iets ondernemerder dan de ander, maar de ander volgt dan.
Ook ik heb er een tijdje over gedaan nadat Lotje was overleden en ik heb deze twee in mijn hart gesloten en Lotje blijft altijd heel speciaal voor me en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk.
Leuk om er naar toe te leven.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Fotokonijn »

Je kan haast niet wachten, denk ik.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Fotokonijn schreef: 13 mei 2018 16:56 Je kan haast niet wachten, denk ik.
Nou... dat is een beetje raar, heb er nog een beetje dubbel gevoel bij. Dat komt ook omdat ik hier in huis nog eea aan het aanpassen ben, er moet nog wat verbouwd worden, daar ben ik eigenlijk meer mee bezig nu dan met de katjes. Vooral omdat ik het allemaal af wil hebben als de beestjes hier komen, dan kunnen we in alle rust zonder verbouw-herrie-stof-stress er iets moois van maken. Ook zit ik nog steeds wel met een soort schuldgevoel; dat ik zo snel na Tommie al weer nieuwe beestjes heb. Het voelt als een soort verraad. Ellendig is dat, ik wil dat helemaal niet zo voelen en het is ook complete onzin, maar toch. Maar ik denk dat als ik deze 2 pluizebollen hier heb rondlopen en ze zijn een beetje gewend, en ze komen een beetje bij je zitten en kroelen, dat gevoel snel weg is.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door pinguin »

Wat lief en leuk dat je er gelijk 2 neemt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Ja, dat is ook op advies van de cattery en anderen. Je merkt wel dat er anders tegen het houden van katten aangekeken wordt dan vroeger. Was het vroeger prima als je 1 kat in een appartement had, tegenwoordig zijn er catteries die je dan gewoon geen kat mee geven. Dat is een goede ontwikkeling! Ook moet je haast een sollicitatiegesprek voeren, men wil weten wat je woonsituatie is, hoe groot het huis is, kan poes buiten of balkon, hoe vaak zijn er mensen thuis etc. Zelf ben ik alleen, zit in een redelijk groot (bijna 100m2) appartement op de 1e verdieping, met een groot balkon kijkend op een grote binnentuin waar van alles rondkruipt, vliegt, fladdert, zoemt en ook mauwt. In de schemering vliegen er zelfs vleermuizen hier, en soms komen er groepen groene halsbandparkieten voorbij met een hoop herrie, het lijkt wel een safaripark hier af en toe :) ik werk 2 dagen per week thuis, 's avonds en in het weekend ben ik ook, op boodschappen doen na, eigenlijk gewoon altijd thuis. Het appartement is groot en hoog (oud pakhuis) en er zijn veel hoge plekken en de katten kunnen overal komen en op klimmen (het is een loft, 1 grote open ruimte, dus geen aparte kamers) dus op zich zou een kat zich hier in zijn eentje niet hoeven te vervelen. Maar ondanks dat lijkt het me gewoon leuk als ze gewoon een andere kat als maatje hebben, dat voegt toch wel wat toe aan hun leven. Al hoop ik wel dat deze 2 broertjes ook inderdaad vriendjes blijven natuurlijk... maar zoals gezegd, er is ruimte genoeg hier voor 2 katjes om hun eigen ding te doen, het is ook niet zo dat ze op elkaars lip zitten. Maar het zal voor mij ook wel even wennen worden, 2 van die beestjes :)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door pinguin »

Vaak blijven ze wel vriendjes hoor zelden dat het als nog mis gaat tussen broertjes.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Ik heb ze inmiddels namen gegeven... De linker heet Boris, de rechter Alexei. Daar kwam ik al snel op, zeker omdat Alexei min of meer 'defender' (verdediger) betekend en Boris 'wolf'. Beiden zijn mooie Russische namen. Alexei was inderdaad de rustige van de 2, Boris was iets wilder. Nou ja, dat kan allemaal compleet veranderen natuurlijk... maar dat geeft verder niet.

Maar... de cattery gaf aan dat er nog meer Borisjes en Alexeitjes rondliepen dus een 2e naam was wel handig. Na wat zoeken is dat uiteindelijk 'Kralingskiy' geworden, aangezien ik in Kralingen woon... Kralingskiy is met wat fantasie Russisch voor 'uit Kralingen' of 'van Kralingen' :)

Met de naam van de cattery er nog voor, wordt het dus officieel 'Ladoga's Alexei Kralingskiy' en 'Ladoga's Boris Kralingskiy' :)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door RodeKaterHans »

Dat worden twee prinsjes! Wat een leukerds!
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door Rik »

Deftig ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Haha ja het klinkt heel deftig, maar daar heb je ook alles mee gezegd :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door castratenkoor »

Allereerst nog sterkte met het verlies van Tommie - heel herkenbaar gevoel van schuld en verraad.
Ik heb mijn Bob donderdag in laten slapen en voel me al een verrader als ik zijn trapje uit de huiskamer naar zolder breng. Hij kon niet meer goed springen.

Wat een heerlijk vooruitzicht die twee broertjes. Ik heb ook twee broertjes Blauwe Rus in huis - Bolle en Maks van nu 8 jaar. Ik heb ze nog maar 1,5 jaar in huis. Maar ik kende ze al wel langer. Ze waren van een vriendin. Toen zij overleed kwamen ze bij ons wonen.

Succes met de verbouwing en alvast voorpret voor Alexei en Boris.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Nog even alleen... maar niet voor lang :)

Bericht door jowi »

Ja, het blijft moeilijk, naarmate de tijd verstrijkt wordt het wel draaglijker. Ik was van de week nog even in de schuur, daar heb ik zijn kattenbak op een stelling neergezet, toen ik die zag had ik ook weer even zo'n momentje... ik had er ook een gewoonte van gemaakt elke avond een waxinelichtje aan te hebben bij zijn foto. Ben geen gelovig mens maar dat gaf me toch een soort gevoel van troost, letterlijk een lichtpuntje in de duisternis. Ik besefte me afgelopen dagen dat ik, sinds ik met de nieuwe beestjes bezig ben, dat niet meer gedaan had. En dat geeft je dan ook weer zo'n dubbel gevoel. Hoe symbolisch en nietszeggend zo'n kaarsje eigenlijk ook is. We zijn rare wezens.

Is dat trouwens dezelfde Bob die ik ook op Facebook zie bij de Blauwe rus en katten liefhebbers groep?
Plaats reactie