Al 2 maand bloed OP ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dankje lieve annet. Het is alleen gizmo. Niet caya

Haha. Ik zie dat jij ook een nieuwe brit heb, en zo telezen zelfde vader als gizmo?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Heel veel sterkte voor jullie en Gizmo! Hier wordt ook geduimd voor duidelijkheid en een milde goed behandelbare uitslag.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Gizmobritsekorthaar schreef: 19 mar 2018 13:18 Dankje lieve annet. Het is alleen gizmo. Niet caya.
Haha. Ik zie dat jij ook een nieuwe brit heb, en zo telezen zelfde vader als gizmo?
Gizmobritsekorthaar schreef: 15 mar 2018 11:52 inderdaad annet, ze eten 4 x per dag kleine portie en eten gelijk op, dus caya krijgt daar niks van mee..
Ah juist, verkeerd gelezen dus. :smile:

Ja, sinds 8 weken hebben we dondersteen en kletskous Jip erbij. Tis een druktemaker, maar hij is zooo leuk!
Is Vinch ook Gizmo's vader? Ik kan me herinneren dat ik ooit een stamboom voor je gemaakt heb, maar weet de namen echt niet meer. Vinch is prachtig!

Ik ben nu bezig om de stambomen te combineren om te zien hoe de familiebanden lopen tussen de zes Britten, maar hemel, wat een klus. Alleen de stamboom van Jip bevat al meer dan 1600 nieuwe namen en ik ben pas op de helft :cry: Zijn voorouders komen uit Australië, Canada, de VS, Denemarken, Litouwen en natuurlijk Nederland, België, Duitsland en Groot-Brittannië. Wat een internationale kat!
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja echt een schatje, gaat dat allemaal goed met de rest? Ik zal het stamboom is op zoeken, ik meen echt dat die ook vince heette. Ik kijk straks even xxx
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Ja, vanaf het begin hebben de vier dames hem in hun hart gesloten, maar soms is hij wel erg opdringerig. Dan geeft hij eerst een kopje en wanneer daar op gereageerd wordt, gooit hij zijn hele flank tegen de poes in kwestie aan en dat vinden Amber en Milka niet leuk. Voor Laila en Luna is het een uitnodiging tot spelen en dan vliegen ze door het huis :lol:

Maar goed: Off-topic.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ahhh super schattig, echt britjes. Wat denken jullie, helemaal overheen gezet, het niet eten geven gaat goed, bekt die klote dokter af ivm griep, zo'n domper. Het word nu mis vrijdag en anders volgende week.. Zucht ken hier zo slecht mee omgaan he
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Dinky »

Aaah dat is inderdaad wel enorm balen :-( maarja, die arts kiest er ook niet voor om geveld te worden door de griep.....
Wanneer hij flink de griep te pakken heeft zou ik eerder rekenen op volgende week dan deze week ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Het word volgebde week woensdag 1330.. Gister veel bloed op de ontlasting.. En dan ga je Google op kanker.. Echt nog een week zenuwen. Hier mensen met ervaring darm kanker van kat? Alimentair lymfoom ofzo.? Verder oogt hij nog steeds niet ziek. Doet alles nog, zit prachtig in zijn vacht. Is wel 400 gram afgevallen. Maar dat moest ook dus geef 'm al een maand minder eten...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Rustig blijven!
Bloed OP de ontlasting is niet iets op je direct ongerust over te maken. Bloed TUSSEN de ontlasting is een ander verhaal.
Iedere keer wanneer hij poept kan er een adertje springen of hij heeft last van aambeien en daar kun je oud mee worden ;-)
En zolang hij verder niet ziek is denk ik dat er zoiets aan de hand is.

Niet meer googelen en je allerlei enge ziektes in het hoofd halen, maar gewoon een weekje afwachten. Wanneer ze bij de Wagenrenk zouden vermoeden dat er iets ernstigs aan de hand was, hadden ze de afspraak heus niet verzet (ze hebben twee internisten).
Toen wij met Noa daar waren voor controle bij tandarts Knaake en Knaake niet snapte waarom Noa niet wilde eten was een belletje naar Mandigers voldoende om ons tussen de afspraken door tijdens zijn pauze, te helpen. Want het kon niet wachten en dan maken ze tijd voor je vrij.
Maar wel balen dat je nu weer een week moet wachten.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik weet het annet. Alleen aambeien kunnen niet bij hond of kat. En k denk echt poliep goed of slecht bij laatste deel wat elke f kapot gaat ofzo bij persen. Mja inderdaad we moeten echt afwachten. Maar daar ben ik zo slecht in hé. Maar goed genoeg geklaagd haha. Het kon inderdaad morgen bij vervanger Mja gister avond ja telefoontje gelijk eten gegeven weer dus hij is niet nuchter. Dus zekere voor onzekere, volgebde week gewoon
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Morgen een spannende dag. Hoe gaat het nu met Gizmo?

We zullen voor hem (en jou) duimen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door pinguin »

Sterkte morgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Super lief dat jullie aan ons denken!alles is nog hetzelfde. Gizmo erg genoten van het weer. Veel in de tuin heerlijk gespeeld etc nog steeds niks te merken aan hem. Hij is nu al 20 uur nuchter, zijn over de helft. Heb katten melk gekocht, ben daar niet zo van. Maar voor nu ben ik blij dat ie iets mag wat die heerlijk vind. Ikhou jullie op de hoogte. Ik hoop niks ergs.. Xxx
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Dinky »

Succes Cindy en ik duim voor je dat het een simpel op te lossen oorzaak blijkt te zijn!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nou zo nu geen poliepen of tumoren te zien hele dikke darm wel vol met kleine bloedingen. Dus is helemaal geïrriteerd, hoe dat komt geen idee, zijn 4 biopten genomen, over 1,5 week uitslag. Voor nu vezelrijk voer en zalm geven, dat is goed voor darm.
Kan overal van zijn, dus ben erg benieuwd, ontsteking is moeilijk te behandelen zegt hij, flink veel vezels geven en zalm.. Als dat er ook uitkomt dan laten we het erbij, dan krijgt hij vezelrijk voer en zalm. Hij heeft er zelf duidelijk geen last van
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie