Al 2 maand bloed OP ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Dinky »

Heel begrijpelijk ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Oké, war zouden jullie nu doen? Gister sla olie gegeven over brokjes. Vanochtend perfecte drol zonder druppel bloed, wel veel haar erin maar dat zou wel mee glijden nu door olie... Verder mankeert die nog steeds niks... Nog even aankijken met sla olie? Of toch gaan?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Misschien toch even aanzien want wanneer het een gesprongen adertje is dan helpt het wanneer de ontlasting wat soepel blijft. Wel oppassen dat het niet te soepel (diarree) wordt.
Ik zou echter geen slaolie geven, maar lactulose. Te koop bij de apotheek en kost bijna niets.
Twee keer daags 1 ml opzuigen in een 3 ml spuitje (dierenarts) en rechtstreeks geven zodat je ook zeker weet dat hij (wie, Gizmo of Caya?) het binnenkrijgt.
Je kunt voor de zekerheid ook beginnen met 1x daags en heeft dat te weinig effect dan overgaan naar 2x daags.
Een lik lax-a-past is ook een oplossing.

En komt er toch weer bloed mee dan zou ik een afspraak maken.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

inderdaad annet, ze eten 4 x per dag kleine portie en eten gelijk op, dus caya krijgt daar niks van mee.. Kan het zijn dat zijn haar vast kleeft in darm? Hele spinnenweb aan haren zat in de drol. Normaal nooit. Mis dat los komt nu? Ik heb Wageningen gebeld, mag altijd maandag nog bellen voor woensdag langs komen.
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

Wanneer het om haren gaat dan zou ik een tube lax-a-past kopen bij de dierenarts en dan een flinke lik op je wijsvinger doen, bek van Caya open en aan het gehemelte smeren.

Omdat bij ons de katten het hele jaar door in meer of mindere mate verharen en het allemaal vreselijke poetsers zijn, krijgen ze ter voorkoming van dergelijke problemen 1x per week een lik lax-a-past.
De haren verdwijnen dan via de ontlasting en krijgen geen kans om op te hopen, of worden uitgespuugd. Als ze het maar kwijt zijn.

Caya nu even drie dagen achter elkaar een lik geven en Gizmo ook een lik en daarna beide 1x per week preventief.
Ik hoop dat daarmee het probleem opgelost wordt.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Eerder gaf ik het altijd, sinds alle problemen niet meer... Mis is het toeval nu geen bloed. Kijkej het aan, zou hoop stress schelen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Meiden, hoe plaats ik een foto van gizmo's drol. Als, dat überhaupt mag.. Er zit nu wat slijm op het laatste of begin stukje...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Dinky »

Ik plaats een foto tegenwoordig via tapatalk. Hier is het foto plaatsen uitleg topic: viewtopic.php?f=5&t=1922&start=45
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Oké daar snsp ik dus echt niks van he, vroeger plaatste ik altijd foto's hier. Kan het ook via de tel?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Dinky »

Op verzoek van Cindy hierbij de poep foto's
Afbeelding
Oké ik heb nu foto's bij elkaar geplaatst, alsof het een leuke collage is. Links bovenin zo begon het, na rechts toe hoe nieuwer het is. Eerste van onderste rij is met al dat haar, laatste foto is van vabdaag met slijm stukje op laatste deel
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Bedankt mirjam, sorry voor de minder smakelijke foto's...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Is de laatste foto rechts onderin de meest recente drol? Dan zien we toch weer bloed.

Ik vind die foto's nog niet zo'n gek idee en zou ze aan je dierenarts laten zien en om advies vragen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Klopt zit weer wat bloed bij. Bij allemaal overigens alleen bij de eerste van onder niet... Dierenarts heeft alles gezien en denkt inderdaad beter echo of scopie, scopie meer uitslag kans.. Ze denkt niet dat dit van evt parasieten of wormen is.. Andere kat mankeert niks
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Kogel is door de kerk. Toch scopie laten doen in Wageningen as woensdag 1330. Zo doorgaan schiet niet op, bezorgd ook een hoop stress onzekerheid bij ons. Voor alsnog denk ik dat gizmo nergens last van heeft, speelt eet drinkt zeurt om eten etc etc is gewoon zichzelf. Aller laatste 2 x poepen hoor ik 'm ook piepen op de bak, dus het zit duidelijk dwars ongeacht de drollen er niet droog uit zien. We zullen zien, vind het enorm spannend, vooral de narcose en het niet mogen eten 36 uur. Gelukkig mag ik kip koken en dat vocht wel geven, hij is er dol op dus dan heeft hij toch het idee dat hij wat krijgt. Ik zal hier woensdag laten weten hoe het is gegaan
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Al 2 maand bloed OP ontlasting

Bericht door Cerna »

We (5 katten en een mens) duimen :epray: voor jou en Caya en hopelijk wordt er gevonden wat de oorzaak is.
Veel ervaring heeft men dus dat komt vast wel goed.
Plaats reactie