Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door ErikPhilippus »

Ik krijg net bericht uit Utrecht, en het ziet er niet goed uit.

Aylinn heeft een hele grote cyste in haar buik. 10x6 cm. De internist durfde geen biopt te nemen, omdat de kans groot was dat het ding uiteen zou klappen met alle gevolgen van dien. Ook kon men niet zien waar de cyste aan vast zat gegroeid, maar één ding was zeker: hij moest er zsm uit.

Dus Aylinn moet met spoed geopereerd worden. Maar dit kan pas als ze stabiel is, en dat is ze nog niet. Nu is ze opgenomen op de intensive care, waar ze met man en macht proberen om haar te stabiliseren in de hoop haar vanmiddag of vanavond nog te kunnen opereren. Ze moet op een speciale manier onder narcose gezien haar slechte conditie. Mocht het niet lukken vandaag, dan hopen ze haar morgen zo stabiel te hebben en haar dan te opereren.

De operatie is ook erg riskant, want men weet dat de kans bestaat dat de cyste knapt. En als er pus in zit, dan zit haar buikholte vol pus, en dan heb je de poppen aan het dansen. Gevolg is dan vaak buikvliesontsteking, zware behandeling en nogmaals 5000 euro kwijt. En dan maar hopen dat poes het aankan.

Hopen maar dat er alleen vocht in zit, maar het kan ook nog kwaadaardig zijn. En het is ook de vraag waar het aan vast zit, dat kan de operatie nog verder bemoeilijken. Verder doen ze nu bloedonderzoeken etc. Rest van de onderzoeken volgen later pas weer. Kans is er ook dat ze al alvleesklier ontsteking heeft en nog meer enge dingen.

Hier had niemand op gerekend, en het is hard aangekomen.
Arme Ayllin....
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door nellebel »

ach arme aylin, laten we allemaal duimen voor aylin en haar baasjes, en iedereen die betrokken is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Dinky »

Ach nee toch, arme Aylinn :(
En wat enorm spannend allemaal voor haar baasjes maar zijdelings natuurlijk ook voor jullie aangezien jullie daar inmiddels een band mee hebben opgebouwd door Oscar. Kan me wel voorstellen dat het enorm hard is aangekomen :( Vraag me ook af in hoeverre die Cyste er dan tijdens de operaties al heeft gezeten maar dat is voor nu niet belangrijk, dat is de gezondheid van Aylinn op dit moment.

Ik duim enorm dat ze snel stabiel genoeg is om de cyste te verwijderen, operatie dan voorspoedig verloopt en ze daarna voorspoedig zal herstellen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Cerna »

Hier wordt ook hard geduimd dat Aylinn goed door de operatie komt en weer helemaal opknapt. :epray:
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door KleinDraakje »

Hopelijk hebben ze haar snel stabiel en valt het verder mee met tegenslagen. Brand een kaarsje in gedachte 💖
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Lieselotje »

Ik duim voor Ailynn

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
BillieJoepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2014 17:59

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door BillieJoepje »

Hopelijk komt het goed met Aylinn. Heel heftig dit. :-(
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door pinguin »

Dat is niet niks zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Inge62 »

Arme arme poes. Hopelijk hersteld ze goed na de operatie.
kittentjes

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door kittentjes »

Oh wat verschrikkelijk zeg ik duim mee voor een goede afloop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, ik heb nieuws. Gelukkig is de operatie goed gegaan, in de zin dat ze het heeft overleefd....

Want het is een bizar verhaal, de artsen in Utrecht hebben nog nooit zoiets gezien. Ze zijn 4 uur bezig geweest met de operatie, uiteindelijk met 5 doktoren.....

De stomp waar de baarmoeder was weggehaald, was een beetje ontstoken (nu op kweek gezet), maar het bizarre was dat daaruit een fistel is gegroeid die in 3 weken tijd via de buik richting de nieren was gegroeid. Daar is het dwars door het buikvlies gegroeid waar het uitgroeide tot een grote cyste die dus tussen het buikvlies en de ribben aan de rugzijde zat. Ze konden de cyste niet goed verwijderen en hebben een deel van het buikvlies in de cyste gelegd. Als die cyste nu vocht gaat produceren kan het buikvlies het vocht absorberen.

Ze heeft een voedingssonde in de hals gekregen, plus een infuus. Ze ligt op de IC, en wordt in slaap gehouden. Dus het is nog spannend hoe ze hieruit komt.

Groetjes, en allemaal bedankt voor het mee-duimen voor een goede afloop!
Erik
Shauni93
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2018 06:22

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Shauni93 »

Pfff wat een ellende na ellende na ellende. Wat moet ze een last gehad hebben de laatste tijd. Hopelijk komt het goed met haar. Zenuwslopend
Gebruikersavatar
Manus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2018 20:41

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Manus »

Pfffffff, om stil van te worden! Positieve gedachten vanuit hier richting haar! Heel veel sterkte en duimen voor een goed herstel.
Manus (Aug.2015 - Jan.2018) Moos (2015)
Gebruikersavatar
BillieJoepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2014 17:59

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door BillieJoepje »

De arme meid.
Het begin is er hopelijk naar een goed herstel.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Dinky »

Dat klinkt wel heel erg bizar!
Hopelijk komt ze er door en komt het niet weer terug.
Duimen draaien door
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie