Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Het klinkt niet raar dat je denkt aan een vriendje voor Flip. Je hebt genoeg liefde in je en denkt aan Flip dat zegt niets over je liefde voor Olly en dat je hem vreselijk mist en verdriet hebt. Ga maar op je gevoel af wat past bij Flip. Dan komt dat wel goed

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lovecat »

Ik had een enorm bericht getypt maar ineens viel mn telefoon uit.

Lang verhaal kort; wat een afschuwelijk nieuws en ik wil je heel veel sterkte wensen met dit enorme verdriet....
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Oh meid leef echt met je mee verschrikkelijk hartverscheurend dit. Ik ben het met je eens voor Flip een nieuw maatje op korte termijn zoeken lijkt mij het beste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Ik snap je emoties helemaal je nachtmerrie is uitgekomen.

Ik zou even de komende tijd afwachten hoe Flip reageert. Die maakt jou wel duidelijk of die er klaar voor is.

Ik begon ook al gelijk na te denken na het overlijden van Sproet hoe nu verder met Snabbel wel of geen maatje. Uiteindelijk werd na 2 maanden duidelijk dat Snabbel een nieuw maatje wilde.

Volg he gevoel en observeer

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Doe wat je hart je ingeeft dat is altijd een goede kompas voor jou.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Direct een nieuw maatje voor Flip. Ja dat klinkt hard. Maar dat is het eigenlijk niet. Katten verwerken verlies ook weer op hun eigen wijze en voelen niet op dezelfde manier verdriet zoals wij dat doen. Maar Flip zal Olly wel missen.

Vergeet echter ook niet aan jezelf te denken. Het moet niet zo zijn dat je straks alsnog helemaal instort. Ik begrijp dat je het enigszins aan zag komen maar de komende dagen krijg je toch zeker nog wat te verwerken.

Maar als je aan jezelf merkt dat je het aankan (e.v. na de komende dagen even afgewacht te hebben) dan is het inderdaad het beste om zo snel mogelijk aan een maatje voor Flip te denken.

Kunnen de dierenartsen overigens een inschatting maken of Flip ook een probleem kan hebben (of gaat krijgen)?

Voor nu heel veel sterkte voor jullie allemaal.

... Ik zie nu weer de titel bovenaan staan en de tranen springen in mijn ogen :cry:
"van kittens tot katers". Dat heeft voor Olly helaas niet zo mogen zijn.

Slaap zacht Olly.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Puff, het lijkt wel alsof het diep in de nacht is.
Flip mauwd veel, wil naar buiten waar Olly begraven ligt, zou hij dat weten? Hij en de honden waren erbij toen ik Olly aan het begraven was.
Hij hangt veel om mij heen, beetje spelen met mijn kraag koord en dan weer in slaap sukkelend.

Ben ik bang dat Flip hetzelfde lot staat te wachten?
Met vlagen, maar merendeel maak ik me geen zorgen.
Flip zit al bijna aan de 2 kg, groeit gestaag, eet goed en is een grote doerak.

Flip en Olly waren zo verschillend in uiterlijk en bouw, niet te vergelijken!
Ik ben er dan ook van overtuigd (en hoop het nog meer) dat Olly en Flip verschillende vaders hebben.
Wel denk ik dat ik morgen nog terug contact opneem met de dierenarts om het te bespreken, van Flip was de fosfaat waarde ook verhoogd (2.7 waar Olly 3.1 had en normaal tussen de 0.8-2.2 moet zitten).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Flip is ook op zijn mannier aan het rouwen mocht flip veilig bij de plek kunnen komen waar Olly ligt dan zou ik dat toe laten.
De ene kat rouwt zo en de andere zo.
Dat die meer aandacht wil was hier ook geef het hem lekker en hou hem lekker bij je als dat fijn voelt.

Ik ben persoonlijk geen voorstander om er direct een ander kitten bij te zetten. Eerst de rust terug krijgen in je huidige groep en jezelf de tijd geven te rouwen en dan pas kijken naar een maatje er bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

pinguin schreef: 14 dec 2017 20:56 Flip is ook op zijn mannier aan het rouwen mocht flip veilig bij de plek kunnen komen waar Olly ligt dan zou ik dat toe laten.
Dat die meer aandacht wil was hier ook geef het hem lekker en hou hem lekker bij je als dat fijn voelt.

Ik ben persoonlijk geen voorstander om er direct een ander kitten bij te zetten. Eerst de rust terug krijgen in je huidige groep en jezelf de tijd geven te rouwen en dan pas kijken naar een maatje er bij.
Ik wil Flip niet buiten hebben als het donker is.
Uiteraard ben ik nu erg coulant met hem, hij mag niet op mijn bureau, maar nu uiteraard wel.
Hij heeft net lang bij mij gelegen en is net even gaan eten.
Nu merk ik dat hij wel echt op zoek is, hij is miauwend de slaapplekken (klimwand) af aan het gaan.
Nu zit hij op het hoogste punt zichzelf te wassen.
Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat zijn.

Ik begrijp dat een groep moet settelen, echter denk ik niet dat er al een groep was.
Er is heel veel gebeurt in een hele korte tijd waardoor veel al lang geleden lijkt, maar het is nog geen ander halve week geleden dat de introductie pas voltooid was en de hekken tussen de katten en de honden weggehaald zijn.
Ik merk verder aan mijn honden ook niks, die konden trouwens ook niet tellen, ze stonden vaak naar de deur te staren wachtend op kittens terwijl Olly en Flip erbij stonden, volgens mij dachten die dat ik er 6 rond had lopen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Ik zou wel vast rondkijken op een site als ikzoekbaas.nl voor een maatje maar geen overhaaste beslissingen nemen. Dus niet een kitten erbij nemen puur omdat je een maatje voor Flip wilt maar ook luisteren naar je eigen gevoel.
Ook jij moet er een klik mee hebben ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ik moest even een traantje wegpinken toen ik las dat Flip Olly begon te likken. Zo aandoenlijk en zo ontzettend triest.
Ik denk dat je Flip vannacht maar lekker bij je in bed moet nemen. Kunnen jullie elkaar troosten (katten voelen verdriet haarfijn aan).

Ik zou ook zo snel mogelijk een nieuw vriendje voor Flip gaan zoeken zodat hij niet vereenzaamt, maar je moet er natuurlijk zelf wel aan toe zijn.
Ik heb op facebook een aantal kittenopvangen geliked en ik zag dat zij nog kittens hebben van Flip zijn leeftijd. Maar dat is in de Achterhoek. Ik vermoed echter dat men elders in Nederland ook nog wel kittens zal hebben van zijn leeftijd.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik lees nu pas de ellende die je overkomen is.....hartverscheurend voor je! Heel veel sterkte.

Rust zacht mooie lieve Olly xxx
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Lieve mensen,

Bagger, slecht geslapen, om de haverklap schieten gedachten van Olly door me heen en springen de tranen in mijn ogen :cry:

Flip is heel aanhankelijk, de hele avond bij mij gelegen terwijl ik achter de pc zat.
Flip en Olly mochten altijd al bij mij slapen maart vannacht heeft Flip continu op mijn borst en in mijn nek gelegen.
Soms rent hij miauwend door het huis, bespringt hij de klimwand en gaat alle slaap plekken af :cry: hartverscheurend :cry:
Op sommige momenten hoor ik hem boven miauwen, dan roep ik terug en komt hij naar me toegerend.

Vandaag staat in het teken van het zoeken naar een nieuw maatje voor hem.
Ik heb twee mogelijke maatjes in het asiel bij mij in de plaats zien zitten, 1 is honden gewent en de ander is erg ondernemend, beide poesjes, van 7 juli en 27 juli (Flip is van 30 augustus) maar denk dat dat wel kan omdat het poesjes zijn.
Ik heb ook een ander asiel gemaild en gevraagd of ze een maatje voor hem hebben, die gaan dit bespreken.

Nog even de dierenkliniek gebeld en gevraagd waarom ik me nog geen zorgen om Flip hoef te maken, ook omdat de Fosfaat waarde die zij bij Olly uit het eerste onderzoek verdacht hoog vond ook bij Flip hoger was, maar ze zei dat die bij Flip acceptabeler was.
Ook heeft Flip geen zorgwekkende symptomen, hij eet goed en groeit goed.
Mocht ik me toch zorgen blijven maken mag ik er voor mijn gemoedsrust naar toe en maken ze ook van Flip een echo (ze hebben het nieuwste echo apparaat dat er bestaat en er zijn zelfs maar een paar ziekenhuizen die deze al hebben).

Over 3 maanden de meting doen (er is een nieuwe test die voorspellingen op de nieren kan doen) en daarna jaarlijks is omdat hij nu nog te jong is.

Uiteraard ben ik met vlagen bezorgd, maar Flip is zo anders dan Olly en hij is ook nooit mijn grote zorg daarin geweest.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Ik herken me zo in jou. Dat was ook altijd mijn manier. Bezorgd om Flip en zoeken naar een maatje. En dan straks mooie verhalen vertellen over kleine Olly aan Flip en het nieuwe maatje. Daar vond ik altijd veel steun in. Ik vertel Guusje en Gijs nu nog vaak over mijn overleden katjes. Hele verhalen en ze kunnen mee dan zo lief aan kijken met hun scheve koppies. Ik denk dat Flip Olly mist maar vooral gezelschap en dat je dat goed aanvoelt.
Tja en Flip testen. Als je je zorgen maakt doen. Anders zou ik het niet doen. Je gevoel heeft je, helaas zou ik zeggen, niet in de steek gelaten. Je voelde het al aan bij Olly

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

nellebel schreef: 15 dec 2017 12:11 Ik herken me zo in jou. Dat was ook altijd mijn manier. Bezorgd om Flip en zoeken naar een maatje. En dan straks mooie verhalen vertellen over kleine Olly aan Flip en het nieuwe maatje. Daar vond ik altijd veel steun in. Ik vertel Guusje en Gijs nu nog vaak over mijn overleden katjes. Hele verhalen en ze kunnen mee dan zo lief aan kijken met hun scheve koppies. Ik denk dat Flip Olly mist maar vooral gezelschap en dat je dat goed aanvoelt.
Tja en Flip testen. Als je je zorgen maakt doen. Anders zou ik het niet doen. Je gevoel heeft je, helaas zou ik zeggen, niet in de steek gelaten. Je voelde het al aan bij Olly
Tranen lopen al weer over mijn wangen bij je bericht.

Ik ben net terug van het asiel, 1 van de 2 heeft giardia dus is niet plaatsbaar, de andere zou vandaag opgehaald worden uit het gastgezin om naar het asiel te komen, of ik die vooraf nog kan bezoeken is de vraag, eenmaal in het asiel zit daar natuurlijk een hele andere kitten vanwege de verhuizing...
Puff hier gaan we weer...

Bij het asiel zeiden ze ook dat ik niet te grote verwachtingen moest hebben, zoals broertjes samen zijn zal het niet worden, dit besef is voor mij een nog grotere klap, wat als ik verkeerd kies (al valt er niks te kiezen), wat als ze geen vrienden worden, hoe moet die introductie, hoe moet het apart wennen?
GVD wat klote allemaal!

Het schoot net ook door me heen of ik Flip niet beter kan herplaatsen bij het gastgezin waar hij vandaan komt en waar nog 2 broertjes van hem zitten, maar ik kan wil hem niet kwijt!
Ben ik dan egoïstisch?
Wat is toch het beste voor Flip?
GVD mijn grootste angst is werkelijkheid geworden!
Plaats reactie