Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Kurgel »

Pamuk schreef: 29 nov 2017 16:36 We doen ons best om haar fijne omgeving te geven, helaas moet ze tot lente wachten voor haar buiten ren, anders was het helemaal geweldig geweest voor haar denk ik.
Ze is bijna hele nacht niet in de woonkamer geweest, ja een uurtje om te slapen in de krabpaal, handig als je camera's heb in de gangen, dan kan je alles terug kijken. Alleen vanochtend moest ik haar even zoeken, en ze zat relaxed achter de deur die ik gisteren heb gemaakt met een trotse blik "kijk ik ben toch achter de deur". Ik heb haar geroepen en ze wring zichzelf in U form door het trapgat omheining daarna komt ze naar mij toe. Dus ik moest de openingen van de omheining met gaaspanel afschermen. Ze is verdomd lenig!

Maar woonkamerdeur open houden is niet echt handig in wintermaanden. Ik heb al een kattenluik besteld, alleen ik zit met een uitdaging. De deur van de woonkamer is van MDF en met sierglas erin. Eerste beste plek waar een kattenluik ingezet kan worden is bijna 30cm hoog en bovendien word de deur ook niet knapper op. Dus ik moet het via de muur doen, echter daar achter zit gelijk trap naar boven en hierdoor komt het kattenluik op 23cm, nog steeds te hoog. Als het kattenluik komt dan pas kan ik een goede beslissing nemen, maar zoals het nu voorstaat krijg ze een opstapje aan beide kanten denk ik.
Je hebt ook kattenluiken die in glas kan installeren, is dat een optie (geen idee hoe de deur er precies uitziet)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 9772#19772
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Maar is het de gangdeur die ik daar op de foto zie? Daar kan ie makkelijk onderin toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

@kittentjes, niet echt, dan zou de opening 2 á 3 cm laag zitten, dan moet ze kruipend door de luik :lol:
Ik wil het netjes hebben en niet over de groeven van de deur, dus hoger betekend in de paneel daarboven dan wordt het weer te hoog.

Ik ben op dit moment op het werk, maar mijn vrouw zeg dat kattenluik geleverd is, dus ik ga straks als ik thuis kom kijken hoe en wat, ik hoop niet dat het nog later wordt op mijn werk, anders wordt het morgen opgepakt.
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Pamuk schreef:@kittentjes, niet echt, dan zou de opening 2 á 3 cm laag zitten, dan moet ze kruipend door de luik :lol:
Ik wil het netjes hebben en niet over de groeven van de deur, dus hoger betekend in de paneel daarboven dan wordt het weer te hoog.

Ik ben op dit moment op het werk, maar mijn vrouw zeg dat kattenluik geleverd is, dus ik ga straks als ik thuis kom kijken hoe en wat, ik hoop niet dat het nog later wordt op mijn werk, anders wordt het morgen opgepakt.

Nee snap ik maar als t precies vanaf t onderkant van t paneel komt moet t kunnen toch?
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Onderkant van dat paneel is ongeveer 27cm net boven de groef (als ik me niet vergis, want ik ben nog niet thuis), dan komt het afwerkrand van de kattenluik met paar cm, zo kom je op +/-30cm. Bedankt voor meedenken :) Ik denk dat het helemaal goedkomt na vanavond ;)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

De gemiddelde hoogte van een kattenluik is 15 cm van de vloer. Dit is ook de gemiddelde buikhoogte van een kat.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Het is gelukt, ik moest eerst luikje zien voordat ik iets kon zeggen. Ik heb een stuk van het frame gezaagd aan de kant van de trap en laagste punt is exact op 15cm.

Ik was om 22:00 uur klaar, Eerst ging ze 5 minuten kijken en daarna vloog ze doorheen na paar keer gaat het gewoon met beleid, wij hebben haar niet eens hoeven trainen. Ze is gewend aan kattenbak klep, dat heeft wel geholpen denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Ik moet even andere schroeven halen, dan kan de gaten ook dicht met witte doppen die meegeleverd zijn.
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Mooi gelukt zeg!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

Ha ha dat snoetje voor het luik

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Het is een geslaagde project inderdaad, ze maakt uitgebreid gebruik van kattenluik. Ze volgt mijn vrouw graag, als mij vrouw door de deur naar buiten gaat of binnen komt, neemt Pamuk haar luikje, ze kijkt niet eens naar de deur :lol:

Nu ze vaker boven komt heb ik vandaag nog een kattenbak gehaald en boven in sportkamer neergezet (zelfde kattenbak als in de woonkamer). Sportkamer hebben we ook veilig gemaakt zodat ze daar vaker tijd kan doorbrengen, wij wonen aan een drukke straat, ze kan nu op het vensterbankje zitten en auto’s tellen :grin:
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Wat een knapperd dat ze kan tellen😄
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Hmmm, ik zal een abacus voor haar kopen dan kan ze makkelijker tellen :lol:
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Even kleine update, Pamuk maakt veel gebruik van haar luikje. Ze is net zo vaak boven als beneden. Ze kijkt graag uit de raam, maar vensterbank is van hout en toch niet zo fijn voor een kat (denk ik)

Dus ik ben gisteren naar Leen Bakker gereden en een tapijt van 16cm laten snijden, jullie hadden gezicht van de verkoper moeten zien. Ik zie “ik wil graag een tapijt van 16cm uit de rol, is dat mogelijk?” Hij keek raar en zei “60cm?” ik “Nee… 16cm” ik heb verteld waarvoor en hij vond het grappig en hij heeft het tapijt gesneden voor me.

Gisteren had ik een klein krabpaaltje besteld bij Bol.com voor boven, die kwam ook vandaag binnen. Ik heb de vensterbank bekleed met tapijt, en krabpaaltje daar onder gezet zodat ze makkelijker op kan. Zoals ik eerder had verteld ze heeft ook een kattenbak in zelfde ruimte, ze maakt nog geen gebruik van, ze komt gewoon naar beneden. Ze neemt langzamerhand onze sportkamer in :lol:
Afbeelding

Pamuk ligt nu te slapen, ik heb even snel fotootje genomen, ze werd even waker maar ze slaapt weer verder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Zozo Pamuk er wordt wel heel goed voor je gezorgd, maar ja jij bent dan ook een prinsesje😉
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Het zijn eenmalige dingen, ze zal lang plezier mee hebben. Als ze maar blij is :grin:

Ze heeft vandaag haar kattenbak boven gebruikt, ik dacht eerst door Biokats Classic kwam, want benden hebben wij Tigerino. Het was beetje stom van mij kant om een nieuwe soort grind boven in een nieuwe bak te testen.

Een ding weet ik zeker, er komt geen Biokats Classic 3in1 bij ons meer binnen. Wat stuift het erg zeg, klonteren doet ie velen malen slechter dan Tigerino. Ik dacht iets goedkoper en zag hier veel mensen gebruiken maar kwaliteit verschil is te groot. Tigerino klontert vrijwel direct en vaster.
Plaats reactie