Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

In het topic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=240
hebben jullie mij met steun, hulp en tips begeleid van het kiezen van het kittens:
Waarbij ik binnen kwam met ik wil er één ben ik zoooo blij met jullie advies om toch voor twee te gaan!
De hulp met wat waar aan te schaffen!
De steun, aanmoediging en lieve berichten die mij door mijn perfectionistische to-do lijst en to-koop lijst hebben weten te helpen.
De steun in de ontelbare tegenslagen en angsten of ik Olly en Flip nog wel kreeg, tot het mee feesten voor de echte ophaal dag van Olly en Flip!

Nu zijn ze dus thuis en daarbij is er een nieuw topic tijdperk aangebroken!

Onder het mom van: 'Help een hondenmens heeft kittens!'
Zal ik jullie tips, hulp en steun meer dan nodig hebben bij het opvoeden en begeleiden van Olly en Flip van kittens tot stabiele gezonde katers!

Let the opvoeding begin!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Welkom lieve Olly en Flip!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Ha Olly en Flip, welkom!
Nu wil ik natuurlijk wel een foto van ze zien ;-)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

De dag van ophalen is aangebroken!

Vol goede moed en voorbereid op alles wat maar mis kan gaan naar het zonnige zuiden afgereisd voor Olly en Flip.

Eerst naar het asiel, heel apart, geen oponthoud op de weg :edance:
Bij het asiel aangekomen keek ik mijn ogen uit :shock: zo super de luxe heb ik het nog nergens gezien :shock:
Uiteraard waren de mensen van het kattenteam niet te vinden en na 25 minuten wachten kwam daar dan toch gelukkig iemand mijn kant op!
Verwarrender dan verwarrend en sneller dan snel was de overdracht, krabbeltje hier, voorwaarden daar, entingsboekjes, geld geven... oo ja hier 2 zakjes voer... Umm dit krijgen het kittens niet! Oo nou dat is niet de bedoeling, zullen we het gastgezin op aanspreken :shock:
Dus in plaats van hun te bedanken gaan jullie hun daarop aanspreken?!
Oo ja en de castratie en enting is op 20 november, dan wordt het hele nest en moeders gedaan, kunnen ze samen wakker worden!
:?: umm, dan zijn ze al 3 weken uit elkaar, wat is daar de meerwaarde van?
Zo doen we dat altijd!
:ethink: mmm, nee dat asiel en ik zijn geen mach!

Door naar het gastgezin, dacht dat we daar even rustig alles af konden handelen, maar het kittens zaten al in de bench voordat ik het luikje had kunnen openen.
Umm, ik moet nog Felyway sprayen en de alcohol moet dan eerst verdampen, gelukkig maakten ze daar wel even tijd voor.

Maar toch merk je als mensen in "haast" zitten, dus snel genoeg de kereltjes inladen en aanrijden.

Het kleedje was kleiner dan ik gedacht had dus ook maar even mijn vest erbij gelegd.

Afbeelding

Al snel genoeg deden Feliway, Matatabi stokjes en het knuffelzakje valeriaan hun werk en waren ze :joint: :sleeping:

Afbeelding

En toen thuis.....

Bij het gastgezin nog even goed geknuffeld, want je weet niet hoeveel tijd het kittens nodig hebben om te wennen, misschien zitten ze dagen in een hoekje gedoken :pdtaaa:

Nou....
Ze waren sneller dan ik mijn telefoon klaar had om te filmen helemaal thuis! :pdtura1:
Zodra ik het hekje open had gedaan gingen ze dapper op onderzoek uit.
Ik ging even wat water pakken en ze waren al door de deur geglipt en andere kamers aan het ontdekken!
Niet echt wat ik in mijn stappenplan had bedacht :pdtgaz: ;-)

AL het speelgoed is goedgekeurd :edance:
Ze hebben gelijk gegeten en gedronken :pdtpya:
Enkel hadden ze het zo gezellig dat ze geen tijd hebben voor de kattenbak :ethink:
Paar keer erop gezet, maar binnen no-time weer achter een speeltje aan!
Nu ook een lager bakje ernaast gezet, bij het gastgezin hadden de bakken bijna geen rand.

Hier een filmje van het wennen van Olly en Flip
https://www.youtube.com/watch?v=j0XPkmQ4ofE

Nu liggen ze moe maar volgens mij voldaan te slapen...
Of heet dit: 'voor bereiden om mij komende nacht te terroriseren?!' ;-) :lol:

Afbeelding

Uiteraard nu al vragen!
1. In mijn wen schema is pas over een paar dagen tot een week de overige kamers boven gaan ontdekken.
Ik dacht me hierin ook wel aan te passen aan Olly en Flip, maar die zouden dus gewoon nu al de hele woning willen gaan verkennen.
Wanneer zou ik ze de boven verdieping als extra verkenning kunnen gaan geven?

2. Castreren en enten:
Zoals jullie wellicht wel zullen begrijpen heb ik liever niet dan wel met het asiel te doen.
als ik ze bij hun laat enten en casteren, moet ikze op 20 november om 8uur brengen en kan ik ze om 16:00uur ophalen.
Dit betekend dat ik of: in totaal 4 uur in de auto aan het rijden ben,of daar 8 uur uit mijn neus zit te peuteren.
Tegens om ze daar te laten castreren:
Naast het feit dat ik mijn kerels niet graag achter laat bij mensen waar ik nu geen goed gevoel bij heb, vind ik hun beredenering erg raar (na 3 weken kittens weer terug bij moeder en andere kittens zetten als ze wakker worden uit de narcose) oo en het gastgezin zei dat moeders as maandag al geholpen gaat worden, dus zelf weten ze niet wie, wat, waar.
Op een dag enten en castreren is niet aan te raden.
Wederom erg lange rit voor mijn kerels.
Voor mij extreem lange dag.
Voordelen om daar te laten castreren:
Geen extra kosten.

Op de heenweg heb ik diverse dierenartsen gebeld en ik kom voor enten en castreren uit op €75,- per kat.

Tegens om zelf enting en castratie regelen:
€150,- extra kwijt

Voors om zelf enting en castratie regelen:
Kittens geen lange reistijd.
Enting en castratie apart
Zelf geen hele dag kwijt met reizen of daar neus peuteren.
Kittens worden niet met "vreemde" kittens wakker uit de narcose.
Zelf dierenarts kiezen.

Ik denk dat ik mijn keus al gemaakt heb, maar voor dit bedrag heb ik even zekerheid nodig.
Wellicht dat jullie zeggen, doe normaal, ga gewoon naar het asiel!
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Lieselotje schreef:Ha Olly en Flip, welkom!
Nu wil ik natuurlijk wel een foto van ze zien ;-)
Je krijgt zelfs meer...
FILMPJE ;-)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Haha wat leuk ze verkennen meteen al meer dan je in gedachten had, super toch en je hebt ze de kattenbak laten zien, dus die weten ze te vinden.
Toen de kittens bij mij voor het eerst kwamen gingen ze meteen doir het hele huis op onderzoek uit, ik had niet een plan zoals jij maar heb het aan de kittens overgelaten.
Ik kan je zeggen dat ze hier vanaf de 1ste dag snachts doorslapen. Soms liggen ze bij me ieder wil dan tegen me aan liggen, dan liggen ze ieder aan een kant in mn armen. Zo lief!
Ik zou als ik jou was zelf voor castratie en enting zorgen als je geen goed gevoel met hoe men bij het asiel er mee omgaat hebt en dat met ze (het asiel) overleggen.
Mijn kleintjes waren helemaal niet ingeent, waar ik ze vandaan had was er eigenlijk op tegen, had de kater en volwassen poes niet geent en ook niet gecastreerd/gesteriliseerd. Vandaar de kleintjes. En het waren volgens haar beiden poesjes, niet dus, het is een poesje en een katertje.
Blijf zoveel mogelijk bij je gevoel zou ik zeggen en geniet er van.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Plan?? Je merkt snel genoeg als ze meer willen ontdekken.

Castreren en enten kan volgens mijn oude dierenarts wel in 1 keer.
Alleen wakker worden met katten die ze 3 weken niet hebben gezien? Ik zou dat persoonlijk een nee vinden. Katten reageren erg verschillend op narcose en ben van mening dat ze beter apart wakker kunnen worden en pas daarna weer bij elkaar zetten.

Hier ook gekozen voor de duurdere optie kwa castratie van Simba.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cyamytha »

Wat een dropjes! Daar zijn ze dan eindelijk. Niks in je andere topic gezegd, wel gelezen, wat heb jij je (te?) goed voorbereid zeg!
En dan zijn ze er eindelijk en hebben ze een heel ander idee dan dat jij bedacht had ;) Zo zal t nog wel gaan tot ze “volwassen” zijn ;)

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en als ik t zo lees zou ik zelf naar een DA gaan in de buurt waar je wel een goed gevoel bij hebt.
Katten maak je volgens mij zelden blij met een auto rit.
Neemt niet weg dat ik die beslissing niet voor je kan maken.

P.S. Het (te?) bedoel ik niet negatief trouwens.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Tjaaa.......zo gaat het dus altijd. Je maakt een planning en dan komen de kittens en trekken hun eigen plan :lol:
Wanneer ze zo ondernemend zijn kunnen ze rustig morgen verder met de ontdekking van je huis.

Zo jong castreren ben ik geen voorstander van en inenten samen met castratie vind ik helemaal een slecht idee.
Castratie met 6 maanden, inenting 2 à 3 weken na de laatste enting.
En wanneer je geen goed gevoel hebt bij dit asiel, zou ik het verder in eigen hand nemen.

Leuk filmpje! (ik wil ook weer kittens :eshifty: )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ach ja het zijn katten - die trekken gewoon hun eigen plan.

Douwe is ook op één dag geënt en gecastreerd met 12 weken, bij asiel Drachten. Maar daar blijven ze ook tot de castratie. Dus tot 12 weken blijven broers en zusjes bij de opvang.

Als ik jou was zou ik 3 weken na de eerste enting de tweede enting doen en met 5-6 maanden laten castreren. Niet langer wachten dan 6 maanden. Als dat financiëel gezien een optie is voor jou ten minste. En dan dus niet meer die 4 uur rijden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ik zou het ook liever in de buurt doen maar snap t ook als je zegt voor 150€ is me dat teveel en doe ik het wel.
Wat een ontzettende schatjes zijn het zeg heerlijk hoe ze samen lagen in de reismand. Dat komt helemaal goed met ze.
Ik zou even wachten met de rest van het huis tot ze goed op de kattenbak gaan en die dus weten te vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

In de kosten voor castratie dichtbij heb je denk ik nog niet de besparing aan brandstof meegenomen ;-)

Wel heerlijk dat ze zo ondernemend zijn :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Dat is wel een goeie van Mirjam! Vier uur auto rijden is ook niet gratis.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Lekkere schatjes. Zalig dat ze al zo op verkenning uitgaan. Hou er wel rekening dat dat morgen iets anders kan zijn. Hier was het eerst ook twee uur flink verkennen en daarna onder de bank zitten. Maar dat zie je morgen vanzelf. Als ze dan nog steeds zo ondernemend zijn kunnen ze gerust iets verder.

Ik ben hier voor enting en castratie wel twee keer terug geweest bij de DA van het asiel. Maar voor mij was het een half uur rijden. Maar ik moest dan wel drie keer op en neer. 1x voor enting (gelijk mee terug) en 1x brengen voor castratie en 1x ophalen einde van de dag. Tevens ben ik met Yuna ook nog twee keer daarna geweest omdat haar buikwond niet goed genas (wat ook in de nazorg zat van de castratie). Voor gewoon 1x brengen en 1x ophalen is dan ook wat voor te zeggen.

Als je de castratie zelf laat doen zou die ook later kunnen. Niet alle DA's willen op 12 weken castreren.

Voor €150 aan brandstof kom ik overigens een heel eind hoor :lol: (het is een uur rijden daarheen toch?)

Maar je moet wel een goed gevoel bij die DA van het asiel hebben. Overigens... gebeurd dat bij het asiel zelf of bij een aangesloten DA?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Haha nee brandstof is geen 150 euro natuurlijk maar maakt het verschil wel kleiner ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie