Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Succes vandaag met Louis!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Succes Louis. Piepje wordt nog ietsje hoger na vandaag. En vooral succes voor de dames die moeten wachten. Baasje en Polly

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Het ging goed! Toen we vanochtend Louis wegbrachten, waren en toevallig twee katten die een epileptische aanval kregen. Naar om te zien. Operatie Louis ging goed. Hij heeft heel lang geslapen. En al gegeten. Ziet er nog een beetje uit als een oorlogsgebied van achteren. Polly was onrustig toen Louis weg was. Ze miauwde niet. Toen hij terug kwam heeft ze aan hem gesnuffeld en toen ging ze slapen. We gaan heel goed voor de kleine piep zorgen nu. Bedankt voor jullie berichtjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Ah fijn te horen dat het goed is gegaan. Polly doet dus niet lelijk nu hij raar ruikt. En al gegeten. Je zult zien dat hij morgen al weer speelt. Hij zal hooguit wat meer slapen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

hoe gaat het met louis vandaag. bekomen van alle consternatie?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Hij is weer helemaal zijn oude, irritante en drukke zelf. Ik zie niet eens een wond en hij lijkt er geen laat van te hebben. Ik ben zo blij dat de katten nu gecastreerd zijn. Nu hoop ik een hele tijd weg te blijven van de dierenarts en Louis op te voeden als een sociale kat. Hij valt mijn oogappeltje Pollewopje nog wel eens lastig. Dat beestje, prinses Polly, is nu al mijn leven. Terwijl ik haar nog niet zo lang ken. Ik hoop dat ze gelukkig zijn bij ons. Soms voel ik me naar, omdat ik vind dat ik ze opsluit als een dier in de dierentuin. Hoewel ze wel in onze kleine tuin mogen, blijft het mijn gevoel dat een kat rond moet struinen waar hij wil. Maar die katten van ons hebben geen street skills. Hebben jullie dat gevoel ok wel eens?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Drukte hoort nu eenmaal bij een kitten. Maar ja, Polly is natuurlijk ook niet zo oud. Ze zal gewoon moeten leren die kleine Louis op zijn plaats te wijzen.

Het binnenhouden (of "opsluiten") van een kat zie ik niet als zielig hoor. Als ze binnen genoeg uitdaging hebben dan kan dat prima. Het vrij rond laten struinen van een kat en last bezorgen voor de buren vind ik veel erger. Plus inderdaad wat voor gevaren er voor de kat zelf allemaal komt kijken. Nee, ze mogen bij mij af en toe, onder strikte begeleiding, even de tuin in en verder blijven ze lekker binnen. Daar voel ik me helemaal niet schuldig om :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Bij ons komen ze alleen op ons balkon. Wel groot. Had vroeger wel eens schuldgevoel toen ze niet naar buiten konden totdat ik weer een kat dood op straat zag liggen of een brood mager exemplaar zag lopen die zich maar moest redden. Dan besefte ik me dat helaas in de wereld van nu het niet meer veilig is om ze zomaar buiten te laten en dat ze het mij ons niet zo slecht hebben. Jouw lieve prinsesje en stoere store stoute prinsje hebben een droom plekje in hun paleisje hoor twijfel daar nooit aan.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat Louis weer helemaal de oude is.

Nee ook ik voel me niet schuldig. Ik bied mijn katten een veilig bestaan, zonder de gevaren van los buiten lopen - verdrinken - aangereden - vergiftigd - mishandeld te worden.
Ik bied ze een heel huis en een 10 meter ren en volgens mij talen ze niet naar meer.

Dus baasje van Polly en Louis probeer dat los te laten!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Met Polly en Louis gaat het goed. Als ik naar Polly kijk word ik gek van liefde. Het is jammer dat ze niet zo knuffelig is, anders pakte ik haar de hele dag op en hield ik haar dicht tegen me aan. Louis is nog steeds knal-druk. We hebben een hele kleine, afgezette tuin met een catalpa erin. Klimt meneertje gewoon in en zit hij bovenop in de kruin te piepen (miauwen kan hij nog steeds niet). Dus mijn vriend heeft een Pvc-pijp om de boom gemaakt, zodat hij niet in de kruin kan springen: springt hij daar gewoon, vanaf de stam, overheen. Doerak.
We hebben hem wel geleerd dat hij niet op het aanrecht mag, telkens eraf getild en 'nee' gezegd (gaf hem nog wel een kusje op de weg naar beneden). Als hij dan twee keer achter elkaar op het aanrecht sprong, moest hij 1 minuut naar de gang (ging hij overigens gewoon spelen). Maar nu komt hij niet meer op het aanrecht (als wij thuis zijn). Oh ik ben zo trots op piep de muis.

Mijn vriend is helemaal gek van Louis. Die aait hem zoveel, begeleid hem naar buiten (ik ben meer laissez faire), maakt zijn oogjes schoon (alleen pakt hij niet door, ik wel), kamt hem, praat tegen hem. Zo mooi om te zien.

Afgelopen week moest ik zorgen voor de kat van de buren. Ik vind dat een vervelende kat, hij klimt over de schutting naar onze tuin (en dus ook over het schrikdraad! Deert hem niet) en poept bij ons op het kunstgrasmatje. Een stank elke keer joh! Dus als ik hem zie, jaag ik hem weg, dan blaast hij gewoon naar me! Dus op die kat moest ik passen! Blazen deed hij niet hoor, wel heel angstig onder de bank, zielig miauwen. Oh, ik kon er niet van slapen. Ik vond het zo zielig. Het was benauwd in huis en hij was helemaal alleen. Ik ben wel drie keer per dag langs geweest. Allemaal speelgoed van onze katten meegenomen. Snoepjes verstopt door het huis. Ik vind dat eigenlijk zo zielig om de kat zo alleen te laten. Ik ga het de volgende keer ook niet meer doen. En als wij ooit weer op vakantie gaan, vraag ik ook niet het buurmeisje, maar vraag ik iemand permanent in mijn huis aanwezig te zijn.

Gaan jullie nog op vakantie? En hoe doen jullie dat?

Het maakt wel dat ik me bedenk dat onze katten het heel goed hebben samen. Toch, als ik ga werken en mijn vriend is weer een week van huis, voel ik me schuldig. Helemaal, om dat ze dan naast elkaar voor het raam gaan staan kijken waar ik naartoe ga. Heel berustend en een beetje sip (althans, dat maak ik er van).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Hier de luxe dat schoonmoeder tot nu toe tijdens onze vakanties altijd in ons huis kon komen. Dus hier inderdaad ook opgelost met bewoning door een ander ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Leuk om te horen dat jullie allebei je eigen favoriet hebben.

De kat van de buren zit natuurlijk alleen. Dat is bij jullie niet, dus alleen laten is een stuk minder erg. Maar inderdaad is het wel handig als katten veelvuldig contact blijven houden met mensen tijdens de vakantie.

De buurkat lijkt mij een beetje op weg echt een solokat te worden. Wel kan het in de toekomst problemen geven als ie over de schutting blijft komen en de behoefte in jullie tuin blijft doen. Op een gegeven moment zouden Polly en Louis tegengas kunnen geven.

In de zomervakantie ben ik altijd gewoon thuis (in en om het huis rotzooien). In de winter ging ik nog wel eens een weekje op wintersport maar dat is er de afgelopen drie jaar ook niet meer van gekomen. Met Bowy was het voldoende dat mijn oom één keer per dag kwam want Bowy was al compleet solo dus die liet zich niet eens zien aan bezoek. Met Bono en Yuna zou ik daar wel wat anders op moeten verzinnen want die krijgen drie keer per dag eten, en brokjes kan ik niet laten staan.

Ja, ze kunnen je zo'n lekker schuldgevoel geven als ze je voor de ruit "uit zitten te zwaaien". Maar ze zijn met zijn tweetjes denk ik dan maar. Dus dat zal wel alleen in ons hoofd zitten :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het goed gaat met Polly en Louis.

Mijn man zit nu 10 dagen in Duitsland, komt vanavond terug. Combi - vakantie schaken en wandelen.
Eind oktober is hij weer een lang weekend weg, om te zingen.
Ikzelf ga nooit op vakantie. Alleen af en toe dagtochtjes.
Dus voor de katten hoef ik nooit zorg te regelen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Polly en Louis hebben elkaar toch ook nog. Leuk om te lezen hoe liefdevol je over je schatjes praat

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Gisteren zat de buurkat weer in de tuin, dus met z'n kont over het schrikdraad geklommen, stond hij voor het raam. Hij keek niet zozeer naar de katten, maar meer naar het speelgoed dat bewoog en de balletjes die er lagen. De deur stond op een kier. Louis zat angstig onder de bank en Polly stak haar hoofd om de deur en keek de buurkat aan. Oren nog ontspannen bij beiden. Ineens rende de buurkat naar Polly toe, die stoof naar binnen onder de bank en ik deed snel de deur dicht, want de buurkat had al één pootje binnen. De hele avond en vanochtend durfden de katten niet meer naar buiten.

Toen heb ik niet geslapen. Hoe kan ik die buurkat toch weg houden? Of moet ik ze maar gewoon introduceren? Ik wil die buurkat eigenlijk ook niet binnen hebben. En de tuin is van Polly en Louis en niet van de buurkat. En dat poepen bij ons onder de carport vind ik eigenlijk ook heel vervelend.

Toen heb ik de vanochtend toch besloten de buurvrouw te berichten dat onze katten angstig zijn voor hem en dat hij poept. Ze vond het heel vervelend en zal er iets aan doen (wat, is nog onduidelijk).

Ben ik te streng geweest? Had ik ze wel moeten introduceren?
Plaats reactie