Fijn dat de ontlasting nu eindelijk wat steviger is (en pluisloos

Ik ben mij bewust van het feit dat vast nog harder mag zijn hoor alleen het is nu gewoon bij beide een mooie sigaar (Luke heeft soms meerdere kleine sigaartjes) die van buiten vast zijn en van binnen ietsjes zachter. Zoals het hoort zegt mijn DA, al kan ik daar niet zo goed over oordelen.Rik schreef:Zolang de DA Skywalker niet gezien heeft kan die niet zo goed oordelen over gewicht. Dus maak je daar maar geen zorgen over. Dan is het alleen vergelijken met gemiddelden. Maar dat zegt dus niet zoveel.
Fijn dat de ontlasting nu eindelijk wat steviger is (en pluisloos).
Ik maak me om de ontlasting niet meer zo druk. Als het echt giardia is dan zou het niet zo goed met ze gaan want dat gaat niet zomaar over. De ontlasting is nu goed (al ongeveer een week) volgens de DA maar uiteraard houden we het gewoon in de gaten.Rik schreef:Nee hoor, dan zou je je niet minder zorgen maken![]()
Zolang het een sigaar is, is het in ieder geval goed. Het is wel normaal dat het binnenin wat zachter is maar het is moeilijk te beoordelen of het te zacht is. Verder kan het inderdaad bij een gevoelig darmsysteem voorkomen dat alles wat vreemd is de ontlasting kan beïnvloeden. Hopelijk wordt dat darmsysteem wat sterker met de tijd. Maar het is sowieso bekend dat bijvoorbeeld switchen met brokjes tot zachte ontlasting kan leiden.
Het zijn wel ragdoll katers, die zijn zowieso groter dan een huis-tuin-en keukenkat. Stella woog op hun leeftijd ook 2,1 kg en die was niks te dik en een poesje.. als je hun ribben en ruggegraat nog individueel kan voelen en ze hebben nog een taille dan is er nog niks aan de hand hoor. Ze zien er niet te dik uit op hun foto's. En ragdolls hebben altijd een vrij duidelijke primordial pouch (vetschortje op hun buik), wat niet betekent dat je kat te dik is. Dit is bescherming bij vechten..MaantJee94 schreef:
Oh en ze zijn ook beide weer aangekomen in gewicht! Luke weegt inmiddels precies 2 kilo! Toen hij 5 weken terug bij ons kwam was hij 1,33 kilo. Skywalker weegt nu 2,4 kilo, toen hij vijf weken terug bij ons kwam woog hij 1,6 kilo. De dierenarts was zelfs stiekem een beetje bang dat ze te snel zouden aankomen, misschien voer ik ze toch iets te veel, het lijkt alleen alsof ze altijd honger hebben..
Allemaal heeeeeeel erg bedankt voor jullie goede adviezen!!!
Trouwens, ik moet echt zorgen dat ik minder (over)bezorgd word anders zit ik straks voor elk ditje en datje bij de dierenarts![]()
Dat vetschortje hebben ze inderdaad allebei!Kurgel schreef: Het zijn wel ragdoll katers, die zijn zowieso groter dan een huis-tuin-en keukenkat. Stella woog op hun leeftijd ook 2,1 kg en die was niks te dik en een poesje.. als je hun ribben en ruggegraat nog individueel kan voelen en ze hebben nog een taille dan is er nog niks aan de hand hoor. Ze zien er niet te dik uit op hun foto's. En ragdolls hebben altijd een vrij duidelijke primordial pouch (vetschortje op hun buik), wat niet betekent dat je kat te dik is. Dit is bescherming bij vechten..
En die bezorgdheid hoort er bij als eerste kattenouder, vergelijk jezelf met iemand die eerste kind heeft. Wordt wel beter hoor als je ziet dat ze gezond groot groeien ondanks al het gefuss..
Ik baal gewoon dat ik er zo onzeker van word.. ik wil best nog een paar weken aanmodderen maar ik word er gewoon heel onrustig van. Mijn vriend zegt dan "kijk het nog een weekje aan" alleen zegt hij dat iedere week weer opnieuw.. inmiddels zijn we 4 weken verder en is de ontlasting 4 dagen "acceptabel" geweest.. alleen brokjes geven twee weken lang werkte niet, koolvis leek te werken maar daarna werd de ontlasting weer zachter. Finidiar heeft 1 hele dag gewerkt en daarna werd het weer zachter.. ik weet gewoon niet wat ik nog kan doen.Dinky schreef:Mocht de da niet mee willen werken dan kan je ook nog altijd een wormcheckkit inclusief giardia hier bestellen: http://wormbestrijding.nl
In dat geval stuur je zelf de ontlasting naar het lab
Wat de oorzaak ook is, wel balen dat de ontlasting weer zachter wordt.
Al kan dat ook altijd gewoon aan nieuw voer liggen.