Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hier heb ik ook een kat met van nature een slecht gebit. In zijn 17 jarige leven minimaal 6x aan zijn gebit geholpen...in zijn geval minder dan om de 3 jaar. In april zijn zijn laatste tanden verwijderd. Hij heeft nu slechts de kleine snijtandjes onder en boven.

De meeste katten laten niet goed zien dat ze pijn hebben en stoppen meestal niet met eten. Zodra ze chronische slijmvliesontsteking hebben stoppen ze eerder met eten omdat de rode ontstoken plekken wang of achterin mond pijnlijk zijn en het voedsel daar moet passeren.

Als je een kat heb met een zwak gebit en snel tandvlies ontsteking (daar begint meestal het rotten van tanden van) zou ik je de tip willen meegeven er erg alert op te zijn, omdat bacteriën door ontstekingen in de bloedbaan terecht kunnen komen met als risico in een later stadium van haar leven hartproblemen en/of nierfalen.

Sterkte voor vrijdag, ik zal duimen voor jou en Nina.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door patiani-guusje »

Fijn dat jullie zo meedenken, dankjulliewel! Eergister avond dus laatste AB gegeven en ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat het een stuk beter gaat met Nina! Ze is veel actiever en gaat weer op pad! Het lijkt er dus op dat de klachten toch bij de AB vandaan kwamen. Vrijdag gaan de kiezen er dus uit en wat een opluchting zal dit voor haar zijn! Mijn dierenarts is hier zeer bekwaam in geen idee of hij is aangesloten bij... Maar heeft al meeerdere van mijn dieren gebitsreiningingen en ook kiezen verwijderen (hond) gedaan. En inderdaad altijd een infuusje om alle rommel goed weg te spoelen.
Mijn katten krijgen harde brokken te eten en om goed te laten drinken geef ik een soepje met beetje blikvoer en heel veel water. Om te kunnen knagen krijgen ze af en toe een kippenvleugel. Hier doen ze het alle vier prima op, de vijfde heeft een voedselallergie dus krijgt een ander dieet. Er zijn inderdaad zoveel visies op wat t beste te voeren, ga nooit mee in der discussies kom je toch niet uit. Ga ervan uit dat iedereen het beste wil en doet voor zijn kat.Ik ken katten die met de pot mee aten bij wijze van en erg oud werden. Al zou ik hier zelf nooit voor kiezen ;)

@Annet wat fijn je even te lezen en blij dat het goed gaat met jou en de katzels! Verneem zojuist dat Adriana niet meer in ons midden is wat triest en wat is het snel gegaan. Wat zullen velen hier haar deskundige betrokkenheid missen! Ze heeft mij (en jou, en vele anderen) enorm geholpen destijds toen Noa en Patiaan de diagnose nierfalen kregen . Ik zal dit nooit vergeten, ben haar nog steeds enorm dankbaar hiervoor!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Anne »

Fijn dat het beter gaat met Nina. Veel sterkte voor morgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Cerna »

patiani-guusje schreef:Annet wat fijn je even te lezen en blij dat het goed gaat met jou en de katzels! Verneem zojuist dat Adriana niet meer in ons midden is wat triest en wat is het snel gegaan. Wat zullen velen hier haar deskundige betrokkenheid missen! Ze heeft mij (en jou, en vele anderen) enorm geholpen destijds toen Noa en Patiaan de diagnose nierfalen kregen . Ik zal dit nooit vergeten, ben haar nog steeds enorm dankbaar hiervoor!
Klopt. Want wat waren we in paniek, zo bang om onze lieverds te verliezen. Maar Adriana zette alles op een rijtje en sleepte ons door die eerste weken/maanden. Dankzij haar hulp (en de hom. korreltjes) mocht Noa nog bijna 4,5 jaar blijven leven. Patiani helaas maar een jaar; ik had hem ook zoveel meer jaren gegund!

Sterkte morgen!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Dinky »

Hoe is het vandaag gegaan? Nina al weer lekker thuis?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door patiani-guusje »

Dank voor meedenken en meeleven! Ze ligt luid spinnend naast me heeft gelukkig niet veel last van de narcose. Kiezen zijn verwijderd en gebit weer lekker schoon. Heeft Onsior mee en dat vindt ze heerlijk eet zr alsof het snoepjes zijn. Ze heeft in etappes gegeten al was ze t daar niet mee eens ;) Wil zelfs al de tuin in maar daar wachten we nog even mee. Gaan beiden even bijkomen van toch spannende dag. Geniet van jullie weekend!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Dinky »

Aaah wat heerlijk om te lezen dat ze alweer lekker normaal doet :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Cerna »

Gelukkig!
Fijn dat dat achter de rug is en ze weer opgeknapt is. En de volgende keer misschien een andere antibiotica mocht het weer nodig zijn.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door patiani-guusje »

Ja erg fijn! Id weer helemaal de oude: blij actief en knuffelig. Nu zit Guus in de lappenmand :( 12 jaar oud schildklier probleem, verminderde nierfunctie en voedsel allergie. Was een tijd stabiel maar eens in zoveel tijd gaat t mis. Gaan zo naar de dierenarts.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door patiani-guusje »

Ja erg fijn! Id weer helemaal de oude: blij actief en knuffelig. Nu zit Guus in de lappenmand :( 12 jaar oud schildklier probleem, verminderde nierfunctie en voedsel allergie. Was een tijd stabiel maar eens in zoveel tijd gaat t mis. Gaan zo naar de dierenarts.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Dinky »

Ach wat vervelend dat je nu weer zorgen hebt om Guus :-(
Hopelijk krijg je ook deze keer Guus weer uit de lappenmand!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door patiani-guusje »

Arme Guus had ook koorts. Dierenarts denkt zelfde virus als Nina laatst. Ze heeft AB mee en Onsior en lijkt zich al beter te voelen. Bloednderzoek komt als ze is opgeknapt.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan een kat overgevoelig zijn voor AB? (Clavubactin)

Bericht door Dinky »

Nou hopelijk is het dan inderdaad helemaal onder de duim met de AB en zet de stijgende lijn door.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie