Britse langhaar kruising rood

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Sifra »

Dat klinkt logisch, ja. Zelf heb ik totaal geen ervaring met nestjes kittens. Helaas... :-(
Lopke

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Lopke »

Dinky schreef:Ik lees dat ze redelijk gelijkmatig groeien dus ik vermoed dat er dan geen problemen zijn met de hoeveelheid melk die mams geeft.
Hier staat overigens nog per fase de ontwikkeling omschreven: http://www.alleskatten.nl/ontwikkeling-van-een-kitten/
Dank je wel, we zitten op schema :grin:
Oogjes zijn allemaal open, eentje is nog maar een hoekje open.
Ze zitten keurig op gewichtschema.

We hebben sinds een paar dagen ons bed weer terug, Ze staan nu in een doos naast ons bed.
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door poppenhuis »

van harte gefeliciteerd mijn poes kan vanaf nu elk moment gaan bevallen ,ze loopt wel al een plekje te zoeken ,ze gaat achter de gordijnen liggen en onder de stoel,terwijl ik wel een mooie kraamkamer voor haar heb gemaakt maar ja je zal zien dat ze daar nu net niet in gaat haha ,het word nu spannend
Lopke

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Lopke »

Wat spannend!!!
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door poppenhuis »

ze zijn er 5 stuks afgelopen woensdag zijn ze geboren wel in de kraamkist ,maar nu staan ze in een mandje achter het gordijn in de kamer , daar sleept ze ze steeds naar toe ,dus nu staan ze daar ,net een wiegje met een hemeltje ,ze groeien goed , die van mijn dochter zijn 1 week ouder maar wat een verschil is dat al zeg ,ik ben heel benieuwd of ze lang haar krijgen en waarneer je dat gaat zien
Lopke

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Lopke »

Gefeliciteerd, ja sommige moedertjes blijven slepen met de kleintjes.
Vaak houden ze ervan dat het nestje een beetje verstopt is, dus je zou er voor kunnen zorgen dat je bv een bananendoos hebt en de deksel zet je overeind, de andere schuif je er dan als liggende doos half in, dus dat je er een half dakje van maakt.
Stofje erover zodat het beschermd is, niet teveel kijken of vastpakken maar gewoon 1x daags wegen, en dan kittens wennen aan je aanraking.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Dinky »

Bananen dozen zou ik dus niet gebruiken aangezien er spul op bananen wordt gespoten zodat ze niet te rijp worden in de doos en dat niet gezond is voor katten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Lopke »

Nooit van gehoord, maar zal het niemand meer aanraden!
Cerna

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Cerna »

Je moet je titel aanpassen: het ras is Brits Langhaar (of Brits Korthaar), geen BritsE :eeh: . Iedere langhaar uit Groot-Brittannië is namelijk een Britse langhaar.
Lopke

Re: Britse langhaar kruising rood

Bericht door Lopke »

Fijn, dank je!
Plaats reactie