(Deels) Bengaal?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

(Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Hallo allemaal,

Ik heb een kitten van 5 maand en steeds meer mensen zeggen dat ze wat weg heeft van een Bengaal. Zelfs de dierenarts vroeg of ze (deels) Bengaal is. Ik denk zelf van niet, maar ben wel benieuwd geworden. Iemand die hier verstand van heeft en dit kan zien aan de hand van foto's?

Alvast bedankt!
Groetjes, melissa

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Rik »

Welkom.

Ik zie hier ook niet echt bengaals in. Wel iets anders dan typisch cypers maar ik kan mijn vinger daar niet precies op plaatsen. Misschien iets van Amerikaans korthaar maar het is moeilijk te zeggen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Bedankt voor het bericht. Ik heb hier nog wel een foto waar de vacht wel duidelijk te zien is. Op de eerste foto lijkt het kopje aardig bol en rond. Die is in het echt klein met een bekje wat aardig naar voren komt en redelijk grote oren.

Afbeelding
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door castratenkoor »

Apart vlekken patroon. Brown tabby blotched. Maar ik zie qua model er eerder een Brit in dan een Bengaal. Ze is veel te gedrongen van bouw voor een bengaal. Dat gaat een mooie poes worden!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Dinky »

Met name op de laatste foto lijkt de neus weer vrij spits voor een Brit.
Dit terwijl op de eerste foto een rond kopje te zien is. Ze lijkt in mijn ogen ook te gedrongen voor een Bengaalse.

Misschien dat je iets hebt aan het foto album van Erik, die heeft meerdere Bengalen rondlopen: viewtopic.php?f=5&t=30828

Het is in ieder geval een mooi poesje :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Super bedankt voor de reacties!
Ze heeft inderdaad een spits klein kopje met bekje dat naar voren komt en redelijk grote oren. Hieronder een foto waar dat wel duidelijk te zien is. De onderste foto is wat vaag, maar laat achteraan goed haar kleurpatroon zien. Ze heeft vlekken in haar vacht die van buiten donker bruin zijn en van binnen licht bruin/oranje.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

(Deels) Bengaal?

Bericht door Kimm »

Van de laatste serie, de eerste foto. Ik zag meteen mijn Mila in haar koppie. Ze lijken echt heeeeel veel op elkaar. Maar de rest is helemaal niet de bouw van een Savannah maar de gelijkenis op de laatste foto vond ik te groot om niet even te reageren haha. Ik weet niet of ik een foto hier mag plaatsen anders verwijder ik m weer.

Mila:
Afbeelding

Nu is deze foto niet meteen de beste voor te vergelijken. Maar ben benieuwd of jij ook die gelijkenis ziet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door nellebel »

zie vooral een kat met ongelijke poten hihihi sorry mila, melige bui
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door castratenkoor »

De bouw is erg Brits - kijk maar eens naar Clarie haar neuslengte. En die is 50% Brit.
En dat vlekkenpatroon komt bij de Brit ook voor.

Toch wel een heel ander hoofd - Mila haar oor- en oogstand is heel anders.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Kimm schreef:Van de laatste serie, de eerste foto. Ik zag meteen mijn Mila in haar koppie. Ze lijken echt heeeeel veel op elkaar. Maar de rest is helemaal niet de bouw van een Savannah maar de gelijkenis op de laatste foto vond ik te groot om niet even te reageren haha. Ik weet niet of ik een foto hier mag plaatsen anders verwijder ik m weer.

Mila:
Afbeelding

Nu is deze foto niet meteen de beste voor te vergelijken. Maar ben benieuwd of jij ook die gelijkenis ziet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wauw ik heb meer van je foto's bekeken en Mila lijkt inderdaad heel erg op marley. Het bekje, ogen, oren precies! Ik heb wel het idee dat Mila een stuk groter is dan marley. Marley heeft denk ik gewoon toevallig in het koppie de uitstraling van een savannah (komt niet op al mijn foto's duidelijk naar voren). Met 12 weken was ze wel erg groot voor haar leeftijd, maar dat heeft niet doorgezet.
Ze is nu 5 maand oud en weegt 2.5 kilo.

Heel erg bedankt voor je reactie!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door ErikPhilippus »

Aan de vacht te zien, zou er wel iets van een bengaal in kunnen zitten - maar de bouw en met name verhouding lijf/kop is niet echt bengaals. Maar het is wel een prachtig beestje!

Groetjes,
Erik
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Dani_84 »

Mooi poesje, maar zie er inderdaad geen Bengaal in. Haar vacht is wel PRECIES zoals mijn Lizzy. Ook grijs/zwart met van die bruine vlekken. Grappig.
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Jennifer11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017 14:19

Re: (Deels) Bengaal?

Bericht door Jennifer11 »

Hè ja leuk! Komt wel aardig overeen. Alleen heeft marley in die bruine vlekken nog weer een licht bruine/rode binnenkant
Plaats reactie