Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mon Chou
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 feb 2016 13:18

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Mon Chou »

Mijn meisje, mijn schat wat ga ik jou missen :cry: . Je bent nu weer samen met Kreukeltje.
Wat doet dit pijn :cry: .
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Ach nee toch! Wat een triest bericht. Ik heb dit topic tot nu toe gevolgd zonder te reageren, maar wil je nu graag sterkte wensen. Je hebt voor Koetje geknokt, maar ze was te ziek om haar te kunnen redden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

Sterkte met dit zware verlies.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ErikPhilippus »

Oh, wat een verdrietig bericht....
Je hebt werkelijk alles gedaan om Koetje te redden. Wat zal dit pijn doen.
Dikke knuffel,
Erik
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Och Kim toch :(

Je hebt er inderdaad alles aan gedaan om d'r te redden. Dit doet ook ongelooflijk veel pijn en het is gewoon ontzettend ***. Meer woorden zijn er niet voor.

Heel erg veel sterkte!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Mon Chou
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 feb 2016 13:18

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Mon Chou »

Mijn meisje heeft acuut nierfalen er bovenop gekregen. Had gisterenavond al t idee dat zij zich niet helemaal lekker voelde. Vanmorgen röntgenfoto gemaakt. Mijn DA heeft meteen het labo gebeld om te kijken of de PTH uitslag al binnen was. En deze was er. Het PTH was verhoogd en de PTHrp normaal. Conclusie dus hypercalcemie door chronisch nierfalen. Vervolgens een echo zonder sedatie. Ze was zo enorm flink. Haar ene nier was kleiner geworden en er was stuwing en een vergroot nierbekken te zien. Aan die kant gaf zij ook duidelijk een reactie. Om t echt goed te kunnen zien heeft zij later toch nog een sedatie gekregen en hierop was te zien dat een niersteen voor een afsluiting zorgde. Bijkomend probleem was ook dat in die nier de niersteentjes niet vast zaten en dwarrelde door de nier bij beweging. Een operatie was voor mij een no go...hoewel ik stiekem wel heel even getwijfeld heb. Maar dan nog hadden die dwarrelende niersteentjes een tikkende tijdbom geweest. En dan niet te vergeten de bewezen hypercalcemie door chronisch nierfalen. Ik heb terplekke de beslissing gemaakt en heb haar ook niet meer bij laten komen uit de sedatie. Hetgeen ik wel gedaan heb, is staan janken als een klein kind. Het valt mij zo ongelooflijk zwaar. De tranen blijven rollen over mijn wangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ennakee »

Oh Kim, wat ontzettend verdrietig en oneerlijk om weer een kat te moeten afgeven door die rotziekte. Je hebt Koetje alle kansen gegeven die ze kon krijgen. Met heel je hard heb je van haar gehouden en met liefde heb je haar nu de vrijheid gegeven naar Kreukeltje en de Regenboogbrug.

Heel veel sterkte meis, ik huil met je mee want ik begrijp het maar al te goed... :cry:

Dag lief Koetje rust zacht....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

O nee. Wat zal dat hard aankomen Kim. Je hebt echt al het mogelijke gedaan. Helaas mocht het niet helpen. Heel veel sterkte.

Rust zacht Koetje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Kim veel sterkte met het verlies van Koetje. Na een lange periode van strijd, hoop en wanhoop toch op moeten geven. Ik denk aan je, sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dorien66 »

Oh wat vreselijk. Gecondoleerd en heel veel sterkte.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ErikPhilippus »

Poeh, je bent wel ergens doorheen gegaan, Kim. Ik heb echt met je te doen :-(

Ik heb bewondering voor de manier waarop je tot het laatste moment hebt geprobeerd Koetje er doorheen te slepen. En juist na zo'n intensieve periode van zorg kan ik me goed indenken dat het enorm veel pijn doet haar te laten gaan.

Hopelijk komt er wat rust, en kan je het langzaamaan een plek geven.
Warme groet,
Erik
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Wat enorm spijtig om te lezen dat koetje het toch niet heeft mogen redden :cry:
Je hebt koetje alle kans gegeven maar het was een erg moeilijke strijd, het was teveel alles met elkaar.... enorm veel sterkte met het verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met dit verlies na zo;n zwaar gevecht geleverd te hebben

rust zacht Koetje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Gizmo plast met schuim.
Heb ik nog nooit gezien en dus gaan googelen en dan kom ik twee oorzaken tegen: te krachtige straal of teveel eiwitten in de urine tgv nierfalen.
Ik heb het bij de andere nierfaalpatiëntjes nooit meegemaakt, maar maak me gelijk weer ongerust terwijl het net zo goed erg positief kan zijn want een ferme straal is geen teken van evt. blaasgruis of blaasontsteking.

Hij drinkt ook best wel veel en doet enorme plassen. Is dat normaal voor een kater? Plassen die meer dan poezen (kan het me van Cochi niet meer herinneren. Hij had grote plassen toen hij ziek werd, maar hoe het daarvoor was (9 jaar en langer geleden) weet ik echt niet meer)?
Hij is ook al tijden lusteloos. Niet alleen bij mij, maar ook toen hij nog in de tuin woonde. En zijn adem is niet fris.

Ik heb in september bloed laten prikken en toen waren nieren-, lever- en schildklierwaardes prima. Hij was toen mager, had een dunne, doffe vacht, was lusteloos, allemaal symptomen om je ongerust te maken.
Nu prima, dichte vacht en is zeker een kilo aangekomen. Maar nog steeds lusteloos (of alleen maar oud?), zo nu en dan diarree (gelukkig al drie dagen weer keurige ontlasting), veel drinken, veel plassen.

Toch maar bloed laten prikken volgende week of maak ik me druk om niets?
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ennakee »

Ik denk dat je er goed aan doet om bloed te laten prikken. Freddy had nierfalen en ook schuimende urine na het plassen en grote klonters in de kattenbak.

En diarree kan ook verband houden met verslechterde nierfunctie.
Plaats reactie