Vraagje brokken/natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Ik heb Noppie nu inmiddels 3 jaar en al die tijd heeft meneer KVV en barf gegeten. Echter sinds een week of 2-3 weigert hij elke KVV en van barf wil hij alleen nog maar zijn duifjes, muisjes, paardevlees en orgaan. De rest eet ie dus absoluut niet meer, loopt gewoon weg en gaat ergens anders zitten. Hem dan niks geven en weer de volgende maaltijd iets geven werkt niet want dan eet hij het ook gewoon niet.

Brokjes eet meneer wel met smaak, ik geef hem real nature wilderness, applaws en dogmeat graanvrije kibbles. Natvoer is niet echt een succes. Tot nu toe heeft ie alleen zakje felix gegeten, niet van harte maar het ging er uiteindelijk toch in.

Nu mijn vraag: Wat is jullie mening over de brokken en kan ik de zakjes vlees ook weg laten of kennen jullie misschien andere merken die zo ongeveer door iedere kat gegeten worden die ik kan proberen.

Of kan ik ook gewoon 7 dagen per week brok geven en 2 dagen duifje 's ochtends of 's avonds samen met paar muisjes en 1 dag 's avonds wat paardevlees met paar muisjes.

Verder is hij compleet veranderd kwa miauwen, hij babbelt nu alleen nog maar, het harde miauwen is compleet verdwenen. Hij speelt nu ook veel meer met Pixie, volgens mij heeft ie besloten dat dit zijn thuis is :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door castratenkoor »

Er zijn veel manieren om katten te voeren, is heel persoonlijk wat de mens prettig vindt en wat de kat prettig en lekker vindt.

Ik heb altijd brokken staan, voer tweemaal daags natvoer en tweemaal per week rauw vlees. Dat laatste koop in bij de slager en laat ik in dagporties verpakken - vries ik in. Op de voerdag ontdooi ik 's ochtends een portie (eerst in de koelkast en uur voor voertijd eruit) en dat geef ik ze eind van de middag.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Hij heeft gistermiddag om 17.30 de laatste keer gegeten.

Vanochtend stond er kip op het menu. Het kippenvlees in stukjes geknipt, was in totaal 100 gram, had het iets meer dan een uur ervoor uit de koelkast gehaald. Hij heeft uiteindelijk 25 gram gegeten en liep toen gewoon weg en ging 1 meter verderop met zijn rug erna toe zitten. Heb de kip na 30 minuten maar aan Pixie gegeven.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn om te lezen dat het met het miauwen nu goed gaat! Heb me regelmatig afgevraagd hoe het nu zou gaan ;-)

Jammer dat hij nu kieskeurig is.
Je zegt dat natvoer niet van harte gaat. Welke soorten/merken heb je geprobeerd? Felix werd hier namelijk ook met lange tanden gegeten ;-)
Wanneer ik hier portie kvv als natvoer geef is dat tussen de 25 en 50 gram. Dus kleine porties.
Natvoer geef ik almo nature of schesir (behalve kip, dat blieft madame alleen rauw).
Het wisselt hier hoe vaak ze natvoer/kvv krijgt. Hoofdmaaltijd is brokken van wisselende merken (nu optimanova mature, hiervoor Britt en wildcat).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Cerna »

Wanneer je altijd KVV hebt gegeven, zou je Porta 21 ook nog kunnen proberen (naast de tips die Mirjam geeft).
Maar wanneer hij alleen brokjes wil, is dat ook geen probleem want ik heb ook 2 brokjeseters die een enkele keer wel wat vis willen van Porta, maar eigenlijk alleen op brokjes leven en zij zijn goed gezond. Ik geef Royal Canin brokjes.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door castratenkoor »

100 gram kip is erg veel voor 1 kat. Ik geef 80 gram met zijn allen.

Almo kip blieven ze hier ook niet, is ook gort-droog gekookt. Kip eten ze hier alleen rauw.
Almo lusten ze alleen de vissmaakjes.

Qua brok zou je ook Applaws kunnen proberen, dat is graanvrij. Ze eten het hier allemaal graag.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Ik heb felix, premiere vis menu, real nature wilderness, almo en animonda carny adult geprobeerd.
KVV heb ik diverse smaken en merken geprobeerd, die hij voorheen allemaal gewoon at.

Hij krijgt applaws, real nature wilderness en graanvrije brokjes van dogmeat en alle 3 eet hij graag.
Zal eens kijken of meneer schesir of porta21 wel eetbaar vind.

Toen hij zijn barf en kvv nog gewoon at kreeg hij 220-230 gram per dag, dus 100 gram kip is een normale hoeveelheid voor hem voor de ochtendmaaltijd.

Heb hem net nog handje brokken gegeven en die smaakten hem hoorbaar.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door castratenkoor »

Sheba vinden ze hier ook erg lekker en Gourmet. RC en Hill's natvoer wordt slecht gegeten dus dat koop ik niet meer, wel de droge brokken daarvan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Heb nog even een vraag. Noppie eet nog altijd brokjes met af en toe duifje en muisjes.
Hij krijgt real nature wilderness, applaws en dogmeat graanvrije kibbles, eet het allemaal prima. Echter vindt ik dat hij behoorlijk veel poept. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met de hoeveelheid van toen hij nog op barf stond.

Iemand ervaring met merken voer waarbij de ontlasting minder is?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door castratenkoor »

Met brokken heb je altijd wat meer ontlasting, als je bv Whiskas voert zal dat nog meer zijn. En dan stinkt het ook meer. Dogmeat graanvrije kibbles ken ik niet, klinkt als hondenvoer. Misschien dat weglaten?

Ik vind de hoeveelheid ontlasting hier wel meevallen, voor 7 katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Dat je met brokken meer ontlasting hebt dan met barf of KVV dat begrijp ik, had ik ook al rekening mee gehouden. Maar persoonlijk vindt ik dat hij best veel poept, maar kan ook aan mij liggen.

De brokjes van dogmeat zijn deze: http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=952

Kan ze eens weglaten en kijken hoe het dan gaat. Heb nog ongeveer 600 gram liggen, zal die eerst opmaken en dan volledig overstappen op applaws.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Dinky »

Ik vraag mij ook af wanneer het veel is, dat is nogal een rekbaar begrip.
Hier is gemiddeld 1 dikke drol per dag ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Anne »

Eet je kat tot nu toe wel goed? Als ze ineens niet meer datgene willen eten wat ze altijd wel aten is het misschien handig om je kat bij de da te laten onderzoeken,
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Vraagje brokken/natvoer

Bericht door Noppie »

Noppie eet prima, hij at alleen steeds slechter barf en kvv (at ie al langer niet goed), nu staat hij op 3 dagen alleen brok en 4 dagen brok met duifje of bakje nat voer.

@Dinky..1 dikke drol per dag doe ik het voor. Momenteel is het gemiddeld 4 medium per dag, op compleet barf/kvv was het 1-2 kleine per dag en soms zelfs per 2 dagen.
Plaats reactie