Wennen bij verhuizen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
TaniaG
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2016 11:53

Wennen bij verhuizen?

Bericht door TaniaG »

Binnen het komende jaar gaan wij 2 keer verhuizen, een eerste keer over een paar weken naar een tijdelijke woonplaats (dichtbij onze nieuwe woning) en dan na ongeveer 10 maanden verhuizen we opnieuw naar onze nieuwbouw woning.

Onze grote schat is een stressgevoelig beest, heel intelligent. Zo merkt hij dat het huis steeds leger wordt en zoekt hij geruststelling. Ik denk er dan ook aan om hem mee te nemen naar de nieuwe woning tijdens korte momenten waarin wij wat opruimen: is dat een goed idee?
Zou hem dat wat kunnen helpen?

Hij kan ook gerust al daar verblijven, mijn vader woont op het adres.

Dankjewel alvast om mee te denken
Tania
Happiness91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2016 18:23

Re: Wennen bij verhuizen?

Bericht door Happiness91 »

Hé Tania. Wat goed dat je je al bezig houdt met de gevoelens van je kat mbt de verhuizing. Wij zijn zelf een half jaar geleden ook verhuist en ik herken je gevoel. Wij hebben ook 1 zeer stressgevoelig beestje.

Wat de juiste manier is durf ik niet te zeggen. Bij de 1 werkt dit en de ander dat. Wij zijn voor de katten heel snel over gegaan. ( het grootste deel in 1 x over ) sochtends begonnen met verhuizen. met de laatste lading katten opgehaald en even tijdelijk een paar uurtjes in de nieuwe badkamer opgesloten met katenbak mandjes en voer. De kamers op orde gemaakt, rotzooi en chaos weg en savonds de poezebeesten toegang verleent naar de rest van het huis.

Beiden heb ik die dag en dagen er na ondersteunt met backbloesem rescue druppels.

Het ging al met al beter dan ik me er bij had voorgesteld.
heel veel succes! en doe vooral waar jij een goed gevoel bij hebt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wennen bij verhuizen?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb bij onze verhuizing een dag voor de verhuisdag met verhuiswagen een kamer in nieuwe huis helemaal ingericht voor de katten, mandjes, paaltjes, valeriaan kussentjes enz. Ik ben die nacht op een matras met de katten in die kamer gaan slapen. Volgende dag die kamer op slot, niemand mocht daar in. Pas als de boel in de huiskamer redelijk was ingericht, de katten door het huis laten lopen. Verliep probleemloos.

Succes met de verhuizingen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Wennen bij verhuizen?

Bericht door Dorien66 »

Laatste keer dat ik verhuisde, is alweer 19 jaar geleden. Ik heb toen ook 's ochtends voor dag en dauw Roberto vast overgebracht en in een badkamer achter slot en grendel gezet. Uiteraard met kattenbak, eten, drinken, bedje etc etc. Ook nog briefje op de deur dat ie echt niet open mocht. Nadat iedereen vertrokken was heb ik hem losgelaten en zijn we samen dozen gaan uitpakken :grin:
TaniaG
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2016 11:53

Re: Wennen bij verhuizen?

Bericht door TaniaG »

Bedankt voor de verhalen, Louis is net mee gekomen met mij :-)

Ik had een nieuwe verhuismand voor hem gekocht, een steviger exemplaar en door het vele gedoe in huis zagen wij dat hij goed doorhad wat er stond te gebeuren. Sinds 3 dagen wil hij dat de deur naar de gang openblijft staan. Vorig weekend verhuisden wij mijn praktijk en sindsdien achtervolgt hij me doorheen het huis.

Deze middag vroeg ik hem "ga je mee?" en hij ging gewillig zijn "huisje" in. Hij is hier nu 2u en heeft een kast gekregen voor zichzelf. Hij zoekt rust. Enige probleem is de wel erg luide deurbel, daar moeten we iets mee doen.

Alleen vanavond ga ik terug naar huis, dan probeer ik hem terug mee te nemen. En zullen we dit verder zo aanpakken. Ik bekijk het dag per dag.

Groeten
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wennen bij verhuizen?

Bericht door Lovecat »

In mijn vorige woning had ik zo'n ouderwetse rinkelbel en de katten sloegen op hol ervan, ik ook overigens. Ik heb die bel 'ontwricht' en mijn omgeving ingelicht dat als ze voor mijn deur stonden, ze even mijn gsm moesten laten overgaan (ik woonde op een flat, dus op mijn raam kloppen kon niet..). Dit gaf ik ook door aan werklui, pizzabezorgers etc. en werkte prima.

Wat betreft verhuizing; mijn katjes zijn opgegroeid in die flat en erg stressgevoelig. Ik heb in fases ingepakt en bij de erg harde geluiden ze apart gezet in een kamer met schuilplekken en alles wat ze nodig hadden.

De dag van de verhuizing heb ik in mijn nieuwe woning ook een kamer ingericht met alles wat de katten nodig hadden en heb eerst de ene kat verhuisd en in die kamer gezet. En in de tweede ronde de andere meegenomen (die onderweg ging hyperventileren… zo zielig) en bij kat nummer 1 geplaatst. Diezelfde avond hebben ze met wat aanmoediging het nieuwe huis al verkend! Ik heb ze de rest van het huis dus pas laten verkennen toen alle vertrouwde meubels er waren en de ergste drukte qua mensen weg was. Ging echt top. Succes met de verhuizing!
Plaats reactie