Kater en poes (4 maanden) geslachtsrijp?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
hanneke87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2016 11:23

Kater en poes (4 maanden) geslachtsrijp?

Bericht door hanneke87 »

Ik heb even gezocht naar andere topics hierover, maar kan het nog niet vinden.

Ik heb een kater en een poes van 4 maanden, broer en zus, in huis.
Wij gaan morgen 3,5 weken op vakantie en sinds gisteren... lijkt het katertje opeens seksueel geinteresseerd gedrag in zijn zusje te gaan vertonen.

Hij zit hard naar haar te miauwen, bijt haar in haar nek en snuffelt aan haar achterste.
De kittens gaan bij een vriendinnetje van mij in huis, maar die heeft ook weinig ervaring met dit soort katten gedrag.

Ze zijn nog zo jong, ik had gerekend op 6 maanden op zn vroegste castreren/steriliseren.

Hebben jullie tips, of ideeen?
De dierenarts zegt dat we het gewoon in de gaten moeten houden (heb ik heel weinig aan). Poezenpil is geen optie.

ik voel me echt heel rot, het liefste zou ik niet op vakantie gaan!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kater en Poes (4 maanden) geslachtsrijp?

Bericht door castratenkoor »

Mijn dierenarts houdt 5 maanden aan voor castratie, zowel voor poes als voor kater. Ik zou als ik jou was meteen na je vakantie ze laten castreren. Ik verwacht niet dat de poes voor die tijd krols wordt. Interesse in haar achterste kan heel goed voor een kater van die leeftijd. Maar echt dekken zal hij vast nog niet kunnen.

vraag je vriendin het goed in de gaten teb houden en bij twijfel, als hij echt gaat rijden op haar, eventueel ze scheiden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: kater en Poes (4 maanden) geslachtsrijp?

Bericht door Dorien66 »

Ook ik hou 5 maanden aan.
Kun je niet vast een datum voor de castratie afspreken, direct na terugkomst? Dan kan ook een eventuele zwangerschap nog worden afgebroken.
Plaats reactie