Hoeveel katten hebben jullie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Ja reactie heeft en anderen zelf uitgelokt. Je kan niet van mij verwachten dat ik ze opeens ga opsluiten terwijl ze de prachtige vrijheid gewend zijn. Dan kan ik ze net zo goed na het asiel brengen dat is net zo zielig. U woont niet eens bij me in de buurt dus laat die beestjes lekker genieten. Net was ik heerlijk een stukje aan het wandelen. Kom ik mijn grote vriend tegen. Genieten op de grond aan het rollen. Prachtig om te zien. Ik roep hem en was blij me te zien en samen liepen we verder. Thuis aankomend lekker gegeten. Ik vind dat mooi dat dat kan. En heel veel mensen vinden hem geweldig het is een allemansvriend leuk toch?! En ja een aantal mensen zouden hem niet geweldig vinden, niet iedereen houdt van katten. Dat zul je altijd houden. Net als dat je mensem hebt die bang voor honden zijn en ja die lopen ook wel is los... Ik wil dat mijn katten gelukkig zijn en dat zijn ze! Hun geluk staat boven het geluk van sommige buren. Hun zijn mijn kindjes en je hoeft niet iedereen te vriend te houden. Dat is met alles en iedereen wel zo. Net als dat jij me nu uitscheld doet me niks. Kan er alleen maar om lachen dat jij je zo opvolkt om iets waar je helemaal geen last van hoeft te hebben.

Wat is wel erg jammer vind is dat er weinig op mijn vraag wordt gereageerd en ik alleen maar wordt aangevallen op het feit dat ik ze buiten laat. Mijn kittens gaan zowiezo niet naar mensen zoals sommige hier. Ik gun ze een plekje waar ze ook naar buiten mogen (beschermde tuin is ook prima). En ze gaan naar de echte kattenliefhebbers. Jullie houden ohzo veel van die beesten maar ondertussen zijn alle buiten katten verschikkelijk :( sorry maar dat vind ik raar. Hier veel buitenkatten. Geen last van poep of plas. Als je is lief tegen ze deed en naar ze om keek was het misschien opgevallen dat ze netjes een kuiltje graven en daar hun behoeftes doen en dat ook weer netjes dicht graven. En tegrn de deur aansproeien zijn ongecastreerde katters. Die van mij zijn geholpen.

En inderdaad goeie vraag war doe ik hier tussen als die zogenaamde kattenliefhebbers. Ja datmaakt mij boos :p
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Rvdv_91 »

Zogenaamde katten liefhebbers? Nee.. Dat zijn we niet.
Ik heb jaren aan het bos gewoond, mijn katten kwamen toen ook 'gewoon' buiten.
Niemand had last van ze.

Het leek perfect, totdat onze kater werd aangereden.
Hij zal de rest van zijn leven met een handicap moeten doorbrengen.
Hij blijft nu binnen en nadat we groter zijn gaan wonen, geeft hij er niets meer om.
Naar buiten gaan ze hier in een afgesloten tuin.

Ik zou niet willen dat mijn kat het risico loopt opnieuw aangereden te worden..
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ErikPhilippus op 07 aug 2016 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Dan moet je naar je buurvrouw gaan en tegen haar gaan uitvallen en niet hier zinloos tegen mij tekeer gaan. Hebben ik en mijn katten jou ooit wat aangedaan? Nee!! Niet iedereen over 1 kam scheren.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door castratenkoor »

Brennn schreef:Hun geluk staat boven het geluk van sommige buren.
Hoe kortzichtig kun je zijn? Dus jij mag bepalen hoe een ander wel of niet van zijn/haar tuin mag genieten?

Erik in mijn optiek zijn er globaal twee manieren om 5 of meer katten erop na te houden. Je kunt je eigen huis en tuin of balkon helemaal voor ze inrichten en drie/vier - maal daags 6 kattenbakken schoonhouden. Of je kunt anderen opzadelen met jouw alles vervuilende sloop-brigade.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Dani_84 »

Wat een onvolwassen reactie Brenn.

Ik vind het toch vrij asociaal om je buren bewust overlast te bezorgen hoor. En je zegt dat katten meer mogen dan honden, maar wie bepaalt dat? Eigenlijk is het best krom als je erover nadenkt toch... ik denk dat je raar staat te kijken als de hond van de buren in je tuin komt kakken.
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Oh maar anderen mogen wel bepalen hoe ik met MIJN katten omgaan?? Jij kijkt alleen maar naar het belang van je zelf. Omdat jij je irriteerd aan buitenkatten, moeten al die kattrn maar worden opgesloten? Dat is pas doorzichtig. Ik kijk vooral na het belang van mijn katjes :)
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Dani_84 schreef:Wat een onvolwassen reactie Brenn.

Ik vind het toch vrij asociaal om je buren bewust overlast te bezorgen hoor. En je zegt dat katten meer mogen dan honden, maar wie bepaalt dat? Eigenlijk is het best krom als je erover nadenkt toch... ik denk dat je raar staat te kijken als de hond van de buren in je tuin komt kakken.
Wie zegt dat iemand er last van heeft? Dat maken jullie ervan. En wat betreft die hond dat komt omdat hier een buurman tegen me begon te praten dat hij een boete had gekregen voor zijn hond en hier geirriteerd kwam zeurem dat mijn kattrn aar alles mogen. Beetje jaloers en kansloos vond ik dit van hem. Hij heeft zelf iets fout gedaan, krijgt niet zomaar een boete moet die niet op mij en mijn kattrn gaan afreageren en heb ik verder geen boodschap aan.
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Rvdv_91 »

Brennn schreef:Dan moet je naar je buurvrouw gaan en tegen haar gaan uitvallen en niet hier zinloos tegen mij tekeer gaan. Hebben ik en mijn katten jou ooit wat aangedaan? Nee!! Niet iedereen over 1 kam scheren.
Wie zegt dat ik jou de schuld geef van je de levenslange handicap van mijn kat?
Waar staat dat?
Ik val niet uit.. Ik verantwoord alleen mijn reactie..
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Liesje22 »

Ik heb momenteel 5 katten binnenshuis.
Op een appartement met één grote leefruimte (keuken inbegrepen), 2 slaapkamers (maar ze mogen slechts op eentje, de andere is niet kittenproof genoeg), hal en badkamer.

Ik heb op zich niet zo ontzettende grote vloer oppervlakte, maar dat maak ik dan weer goed met in de hoogte werken. Er staan enkele hoge krabpalen, ik heb speciaal voor hen extra tafeltjes gezet, de kasten zijn leeggemaakt, dat is nu hun terrein, ze mogen pieren door het raam, vinden ze kei tof (eigen tv voor hen), ik heb nog een frettenkooi staan die is ingericht voor de poezen (weer extra ruimte bij) en eens de opvangkatertjes weg zijn, komen er nog een boel loopplankjes bij.

Ik zit met 7 kattenbakken in huis, zodat ik zeker geen accidentjes krijg qua wildplassen of poepen, dat wil ik niet.
Dat wil zeggen minstens 4x per dag achter strontjes en plasjes zoeken zodat de geur binnen aangenaam blijft.

Ik moet wél heel wat katten entertainen. Hoewel ze ook elkaar wel bezig houden, kan je dat nog niet vergelijken met een buitenkat, dus moet ik ervoor zorgen dat ze geprikkeld blijven.

Ik zorg er ook voor dat, indien nodig, een kat zich kan afzonderen.
De deur naar mijn slaapkamer staat bv niet continue open, wil dan een volwassen kat es effe weg van de kittens, gaat die voor de deur staan en weet ik dat ze alleen gelaten wil worden.

Mijn mening over wel of niet buiten...
Tja, kijk, ik denk dat het gewoon véél te maken heeft met waar je woont.

Ik woon aan een super drukke baan en mag jaarlijks heel wat platte katten van de baan rapen en dat vind ik ontzettend sneu.
Ze zijn het nu allen binnen gewend, dus zolang ik niet echt in bos of afgelegen gebied zou wonen, zou ik ze ook niet buiten laten, heb zelf ook al doodgereden katten gehad in een gewone rustige woonwijk.

Wat betreft overlast van andere katten valt het hier bij mij nog mee.
Al komen alle buurtkatten wél hun behoefte doen in mijn super mini tuintje en helaas pindakaas, niet elke poes heeft het begrepen dat je een drolletje moet ondergraven en zelfs die het wel doen, dan moeten mijn planten er natuurlijk wel aan geloven, want die worden weg gegraven.

Maak ik me op zich ook niet druk om, het gaat voornamelijk om zwerfkatten en ik denk dan maar: andere mensen liggen aan de oorzaak van het zwerfkattenprobleem, dus ik ga me er niet kwaad in maken dat er eens plant sterft of ik een drol vind.

Moest ik duurdere planten hebben staan en het is continue dat er eentje kapot gaat, zou ik wel ergernis ondervinden, uiteraard, hoe zou je zelf zijn? Het is immers privé terrein en dan denk ik ook, moest het mijn kind zijn dat bij een ander de tuin telkens weer opnieuw gaat vandaliseren, dat zou ook niet door de beugel kunnen (maar zelfde met een hond die elke dag tegen je brievenbus piest of op je oprit kakt, hoort ook niet, verantwoordelijkheid ligt bij de volwassen baasjes dan).

Verder, tja, een poes is graag buiten, uiteraard, net zoals een hond.
Maar een poes kan even vrolijk binnen hoor.
Een poes buiten staat wel aan meer gevaren bloot, ook in netjes afgelegen gebied, zoals bepaalde ziektes, parasieten, teken, noem maar op en de leeftijd van sterfte is lager dan bij een binnenkat. Doorgaans wordt een buitenkat om en bij de 10j, mits dus rustige buurt, bos en hei, noem maar op en amper verkeer, terwijl een binnenkat met gemak 20j kan worden, uiteraard ook mits goede verzorging, goed dieet, voldoende beweging en prikkeling etc.

Er zijn voldoende pro's en cons voor wel of niet buiten, enkele dingen die je moet afwegen he.

Ikzelf kan waar ik NU woon, geen poes buiten laten, die zou elke dag haar leven riskeren, door zowel verkeer, het extreme tekengebied, de vele zwerfkatten en de ziektes dat het met zich meebrengt, het zou onverantwoord zijn.

Zou ik verhuizen naar een gebied zoals jij, zou ik het overwegen, maar dan zou ik momenteel ook eerder voor afgezette tuin gaan, gezien er toch nog tamelijk wat verkeer komt, tegenover een doodlopende straat met slechts enkele huizen en dat in bosrijk gebied bv, dan zouden ze weer wel meer vrijheid krijgen en zou ik er geruster op zijn (maar dus enorm tegen ziektes en parasieten beschermen).

Ik heb niet de indruk dat ook maar één poes hier ongelukkig is.

Nu zit ik wel met een zwerfpoesje in huis en die zou maar wat graag buiten gaan.
Dat zit in haar bloed en haar entertainen is anders dan de HTK die ik heb (de andere 4 dus), maar onderhand is ze al 1j oud geworden en kent ze het ook niet van buiten te gaan, anders als aan een tuigje, dus ook als ik ze zou herplaatsen, zou ze het wellicht niet direct goed doen buiten.


Hoeveel teveel is, denk ik echt dat je dus moet kijken naar je eigen woonst plus de omgeving.
Zolang de omgeving niet aangeeft echt last te hebben van je katten en ze mogen vrij buiten rondlopen en raken dus ook al hun energie en frustratie wel ergens kwijt, misdoe je ze niks.
Ook binnen mag er gerust wat prikkeling en natuurlijk de veilige rustplaatsjes zijn, spreekt voor zich.
Ik denk niet dat een kat die veel buiten gaat, ook binnen om héél veel aandacht vraagt en alzo bv mega veel krabpalen en speel gerief nodig heeft, dat moet je maar beetje kat per kat bezien denk ik.

Mijn huis is een kattenparadijs, met niks anders als plaatsjes voor de kat, krabpalen, tunnels, en alle meubels zijn dus voor hen en een overvloed aan speeltjes, waarin ik zowel speeltjes heb waar ze zich op hun eentje mee kunnen amuseren, als speeltjes die wij als baasjes moeten hanteren om ze te entertainen en we kunnen heel veel afwisselen, zodat het niet snel saai wordt en ik doe ook aan spelverrijking door te laten zoeken op bv snoepjes, brokjes, vleesstrips edm...

Je moet het voornamelijk zelf kunnen onderhouden en elke poes afzonderlijk ook de nodige tijd, aandacht en liefde geven.

(ik heb gelukkig het gescheld gemist en ga me dan ook niet uitspreken over wat of niet wenselijk is mbt buren, zoveel ervaring heb ik nog niet mogen ondervinden aan bv sproeiende katers aan mijn deur waardoor eigen katten overstuur werden en ik moet ook niet dagelijks heel wat drollen van de buurtkatten weghalen, daarin ben ik dan gezegend, oef! Ik hoop dat het verder netjes blijft en mijn ervaring hier is toch wel dat het allen bijzondere kattenliefhebbers zijn, ook zij die de katten binnen houden hoor, echt wel hart op de juiste plaats en dieren komen niks te kort, integendeel, kan menig mens nog wat van leren. Ik hoop dat de storm gaat liggen)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Ilone »

Ik heb 6 katten op een (maisonnette) flat. Komen nooit buiten, zielig hé? Ze zullen vast doodongelukkig zijn hier, poeh....en dan span ik ook nog eens een net op het balkon! Hoe durf ik!

Luister, je komt hier net binnenvallen, kent niemand nog hier op het forum, en komt meteen de alleswetende tokkie uithangen.
ik ben inderdaad blij dat wij geen buren zijn nee.
De meesten zitten hier al een paar jaartjes, en hebben genoeg horrorverhalen meegemaakt/gelezen van verongelukte of vergiftigde buitenkatten. Ja als er dan weer iemand zo laconiek als jij over het loslopen van katten doet, dan worden de reacties feller. Juist omdat we zo begaan zijn met de katten. Niet met de baasjes hoor, want kom niet janken hier als een van je katten platgereden is of vergiftigd door 1 van je buren die de kattenstront zat is.

Maar he, doe lekker wat jij wil en luister vooral niet naar de ervaringen van anderen.

Ik vind altijd, het zijn jóuw katten, dus jóuw verantwoordelijkheid. Níet die van je buren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Heee??? Hier snap ik even niks van, Renate. Die reactie was voor mijn grotevriend Erik. Die boos naar me uitviel, omdat zijn kippetjes werden lastig gevallen door zijn buurvroue zijn katten. En aangezien die van mij ook buitenlopen
Zullen die wel net zo vervelend zijn en reageerde hij zijn frustatie maar op mij af en natuurlijk ook veel makkelijker zo via een scherm in plaats van face to face naar het echte probleem toe stappen
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Rvdv_91 »

Excuus. Dat haalde ik er niet uit.
Vermoedelijk omdat jouw reactie onder de mijne staat.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Ilone »

Sluit me helemaal aan bij het bericht van Liesje. Duidelijk omschreven!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Dinky »

Tja heb niet alles gelezen maar mijn jeugd stond in het teken van kattenoverlast. Zandbak die weg moest omdat alle buurkat ten hem wisten te gebruiken als kattenbak.
Later hebben mijn ouders de tuin af moeten zetten met schrikdraad omdat buurkatten de konijnen in onze tuin opjaagden.....
En die katten hebben geen label hangen waar ze wonen dus weet je niet wie je aan moet spreken los van de reacties zoals die jij hier al geeft :roll:

Dankzij mijn vriend de positieve kant van katten leren kennen. Dat ze niet alleen buiten leven maar ook gezellig binnen kunnen zijn. Onze huidige poes verblijft ook het liefste lekker binnen, ook wanneer ze wel naar buiten kan.

Ik vind dus dat je wel erg direct bent dat katten binnen ongelukkig zouden zijn. Ook vind ik het nogal gemakzuchtig om te denken dat jouw katten geen overlast veroorzaken want je weet niet wat ze buiten uitspoken!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gesloten