Krijgt Rosie ineens lang haar?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Hallo allemaal!

Één van mijn twee kittens van 18 april lijkt lang haar te krijgen... Nu heb ik niet genoeg kennis van langhaartjes om er zeker van te zijn dat dit ook zo is. zouden jullie even naar de foto's kunnen kijken? Het zijn weesjea uit het asiel, en als je naar haar broer kijkt lijkt het er op dat er britse korthaar in zit. Dit geeft dat ik ook een grotere kans dat zij een gen van lang haar bij zich kan dragen, omdat het wel voorkomt dat britse kortharen een langhaar gen met zich meedragen. https://www.dropbox.com/sh/5j76ot6hvouh ... xLaFa?dl=0
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Ennakee »

Hallo en welkom op dit forum,

Ik heb een poes gehad Kathinka, die net als jouw Rosie langere haren tussen de andere haren in haar vacht had. Bij haar is het daarbij gebleven. Haar vacht was ook qua haarlengte iets langer dan je gemiddeld bij een korthaar ziet. Rond de 4 cm. Daarnaast had ze ook een zeer rustig en relaxt karakter
Dus mijn veronderstelling was net al jij, nl dat ergens in haar grootouders een pers of brit moest zitten. Ze was ook erg stevig qua bouw had een vrij breed hoofd, haar neusbrug was breder dan normaal en ze had een dubbel vacht. Haar patroon was een gemarmerde tabby met bruin en wit, ook zij kwam uit het asiel. Ze was erg lief en makkelijk in de omgang ook met andere katten.
Laatst gewijzigd door Ennakee op 05 aug 2016 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Grappig im te horen! Omdat ze als weesje in het asiel waren gekomen toen n ze twee weken waren, vind ik het heel leuk om verder uit te zoeken wat 'er in' kan zitten. Lemmy, de broer van Rosie, is inderdaar heel rustig en kalm maar wel speels. Geen grote klimmer en een compacte bouw. Hij is1600 gram met 16 weken. Rosie is ak 1800 gram, terwijl zij juist wat eleganter is gebouwd. Ze is heel avontuurlijk en miauwt graag.
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Ik heb er ook even wat foto's van Lemmy bijgedaan, omdat hij dr in mijn ogen Best bijzonder uitziet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Ennakee »

Katten uit hetzelfde nest kunnen verschillende vaders hebben waardoor ook verschillen in het uiterlijk gewicht en bouw kunnen ontstaan.

Dit omdat ze dan toch een verschil in genen hebben

Ik ga eventjes tv kijken, kom straks lemmy bewonderen!
Cerna

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Cerna »

Mrls schreef:het zijn weesjes uit het asiel, en als je naar haar broer kijkt lijkt het er op dat er brits korthaar in zit. Dit geeft dat ik ook een grotere kans dat zij een gen van lang haar bij zich kan dragen, omdat het wel voorkomt dat brits kortharen een langhaar gen met zich meedragen.
Sorry, ik zie er geen Brits Korthaar in (ik heb 4 Britten en die zien er heel anders uit).
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Ach wat er uiteindelijk ook in zit, ze zijn zo verschrikkelijk lief samen. Uit principe koop ik niet bij fokkers maar alleen bij t asiel, daarom zou een volle raskat er niet snel in zitten voor mij hahahaha
Cerna

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Cerna »

Welk principe? Het asiel-zit-vol-principe?
Laatst gewijzigd door Cerna op 06 aug 2016 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Ik vind het jammer dat u zo reageert, ik heb nergens gesuggereerd dat ik vind dat u verkeerd bezig bent, en heb ook nooit gezegd dat ik tegen fokkers ben. Raskatten vind ik hartstikke leuk om naar te kijken, en ik vind het helemaal niet erg dat er raskatten gefokt worden. Ik heb wel gezegd dat ik liever bij het asiel langs ga, en dat is verder mijn keuze. Dat u prachtige raskatten heeft, vind ik ook leuk. Dat is uw keuze en ik geloof dat uw katten een heerlijk poezenleven hebben. Vast ook leuke, lieve gelukkige dieren, en dat is waar het in mijn ogen uiteindelijk om gaat.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Ennakee »

Hier ben ik weer, ik heb de foto's bekeken en ik begrijp wel dat hij voor jouw gevoel er speciaal uitziet. Wat mij het eerste opviel is de brede kop en stevige pootjes. Ook lijkt zijn neus breder dan bij een gemiddelde huiskat, en lijkt zijn profiel wat 'stomper'. Wanneer hij over een jaar volledig is uitgegroeid zul waarschijnlijk pas duidelijk kunnen zien welke eventuele 'ras' genen in zijn familie zitten.

Voor mijn gevoel is het een pietsie pers. Dat zou ook qua karakter kunnen kloppen. Ze zien er in ieder geval allebei schattig uit, geniet van ze!
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Dankjewel voor uw tijd en inzicht, ik ben benieuwd hoe hij opgroeid (en zij natuurlijk ook)! Ik geniet zeker van mijn katjes. Wat ik eerder ook vermeldde, het gaat er voor mij uiteindelijk om dat ze blij, gezond en gelukkig zijn, ongeacht ras :)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Ennakee »

Ik ben benieuwd of hij zijn zusje in gaat halen qua afmeting, want zij is momenteel een stuk groter. Waren er nog meer kittens uit hetzelfde nestje? Of waren alleen Lemmy en Rosie gevonden.
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: Krijgt Rosie ineens lang haar?

Bericht door Mrls »

Er waren er nog 2, een lijkt precies op rosie en is ook een meisje. De andere lijkt totaal niet op allebij hahaha. Gewicht weet ik niet. Maar rosie is super slank en Lemmy juist een beetje 'propperig' dus ook ik vind het frappant dat Rosie zwaarder is
Plaats reactie