nestje gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

nestje gevonden

Bericht door Sydney »

Zondagochtend bij het joggen zag ik 4 kittens aan de rand van een weiland zitten. Vlak daarvoor zag ik een volwassen poes op de weg, heel schichtig, ze rende weg.
Ik ben naar huis gegaan en ben even later terug gegaan. Ze zaten er nog, alle 4 bij elkaar. Op een gegeven moment stoof er een vogel weg, de kittens schokken en rende een aardappelveld ernaast in (ze waren niet meer piepjong dus). En we zagen weer een volwassen poes wegschieten daar in buurt, het ging zo snel dat ik niet goed kon zien of het dezelfde was. Ik heb een particuliere opvangstichting gebeld, ’s avonds zijn we met ze gaan kijken daar.
Omdat we 2 keer een volwassen poes hadden gezien en omdat de kittens niet lagen te kermen en gillen van de honger, was er twijfel of moeder toch zelf voor het nestje zorgde en wilde ze niet direct de kittens weghalen. We hebben voer en water achtergelaten en zijn de dag daarna weer gaan kijken. We hadden afgesproken met de stichting dat wij die dag zelf zouden gaan kijken en verslag zouden uitbrengen. De tweede dag zagen we maar 3 kittens (maar nummer 4 was ook heel bang de eerste dag) en ze hadden behoorlijk honger. En we zagen die dag geen moederpoes meer. Ze besloten dat ze de kittens de dag erna zouden proberen te vangen. Gisteren zijn we dat gaan doen met een bench en we hebben er 2 gevangen, deze worden opgevangen bij particulieren, dat is heel fijn! Maar gisteren hebben we de andere 2 kittens helemaal niet meer gezien, we hebben gisterenavond nog een paar uur een vangkooi laten staan, maar niets gezien. Vanochtend ben ik nog gaan kijken, ik heb geen kittens gezien maar wel al het voer was op en er was gedronken. Maar dat kan natuurlijk ook door andere dieren zijn gedaan.
Als het goed is, gaat de stichting vandaag nog een poging wagen met de vangkooi. Het is natuurlijk bijzonder warm op het moment, dat kan neem ik aan fataal zijn, alhoewel het wel hoge aardappelstruiken zijn met veel schaduw eronder en er staat water en eten. Maar kan het ook zijn dat moederpoes bijvoorbeeld het nestjes aan het verplaatsen is, tot ongeveer welke leeftijd van de kittens doen moederpoezen dat? Of is de overlevingskans erg klein? We maken ons erg veel zorgen over de andere 2 kittens….
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: nestje gevonden

Bericht door Natascha001 »

Is het vangen gisteravond gelukt?
Bij de 3 nestjes die toen hier in de buurt zijn gevangen en die ik voerde, duurde het na de 1ste keer dat er eentje gevangen was ook enkele dagen, voordat ze weer op de vaste tijden kwamen eten. Zeker als ze gezien hebben dat de andere in een vangkooi is gelopen. Ik duim dat het lukt.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: nestje gevonden

Bericht door Sydney »

Gisterenavond hebben ze 2 vangkooien neer gezet en er is een volwassen poes gevangen, die is weer los gelaten. Helaas nog geen kittens gezien.... heb vandaag nog geen contact gehad maar volgens mij blijven ze het nog wel proberen. ..ik denk dat we vanavond weer op pad gaan....ik hoop zo dat de kittens nog in de buurt zijn...maar ben ook een beetje bang van niet, ze zijn al een paar dagen niet gezien...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: nestje gevonden

Bericht door Sydney »

Gisteren helaas weer geen kittens in de vangkooi.... Het is ook onrustig op het land ernaast, daar wordt gemaaid en gesproeid, dus ik weet niet of ze er nog zitten. Ben benieuwd of ze het vanavond nog een keer gaan proberen.
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: nestje gevonden

Bericht door Omnia »

Zijn de andere kittens nog gevangen?
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: nestje gevonden

Bericht door Sydney »

Nee, helaas niet.... We hebben het in totaal zo'n week geprobeerd, de vangkooi heeft er zelfs ook 's nachts gestaan een paar nachten achter elkaar (terwijl ze dat liever niet doen 's nachts), maar er zijn geen kittens gesignaleerd. Afgelopen week ben ik nog een aantal keer gaan kijken op verschillende tijdstippen, maar ze zijn niet meer te zien. We hadden nog wat brokjes laten liggen en wat water laten staan, maar het lijkt of ze er niet meer bij zijn geweest. Af en toe zie ik nog wel een volwassen poes (steeds dezelfde) maar helaas geen kittens..... heel jammer...
Met de kittens die wel zijn opgevangen, gaat het gelukkig goed!
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: nestje gevonden

Bericht door Omnia »

Jammer dat ze niet gevonden zijn.

Hopelijk zijn de kittens dan door andere bezorgde mensen gevangen en meegenomen.
Plaats reactie