Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ooh zo haha nu snap ik je... Ja inderdaad ik had het graag van tevoren geweten. .. Want bij mensen die inderdaad minder opletten of moeten werken kan het dus goed fout gaan... maar ik hoop nog meer dat mensen gewoon geen nest nemen. Het kan gewoon allemaal mis lopen en bij mila ging ook het ene na het andere fout... is helaas niet allemaal schattig en leuk.. Dit nest is er omdat toen we haar kregen ze al zwanger was. Nu hoeft ze t allemaal nooit meer Door te maken en kan ze een lekkkere dikkerd worden :) Ben ook heel blij dat we haar een kans hebben gegeven, ik denk Door de omstandigheden dat t op de boerderij verkeerd was gegaan, vooral gezien haar ondervoeding :( pff laat mensen er goed voor zorgen als ze ergens aan beginnen, of het nou een raskat of een boerderij kat is...
Cerna

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Cerna »

sharon03 schreef: pff laat mensen er goed voor zorgen als ze ergens aan beginnen, of het nou een raskat of een boerderij kat is...
En dat is nou juist vaak het verschil tussen "leuk, een nestje" en een fokker.
Ik zit op facebook op de besloten groep van Neocat-Britten en daar zitten heel veel fokkers en wanneer er dan een nieuweling komt wordt deze met raad en daad bijgestaan door mensen die vaak al 20 jaar of langer fokken. Ook wordt er geadviseerd om een ervaren fokker die in de buurt van de nieuwe fokker woont, te vragen voor de persoonlijke begeleiding.

Ook dan kan er natuurlijk wat misgaan omdat je niet alles in de hand kunt houden, maar de risico's worden wel tot een minimum beperkt.
Ben er zelf nooit aan begonnen want ik wil ze na 13 weken niet meer kwijt en dan wordt het huis wel erg vol :smile:
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Haha dat probleem hebben wij hier ook al :p wil ze eigenlijk allemaal zelf houden... maar dat gaat helaas niet... 1 dochter van mila houden we.. we zijn er alleen nog niet over uit welke het gaat worden haha :)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hoii nou het gaat super met Mila en haar baby's ♡ had niet beter kunnen gaan. Ze eet ook Mega veel en ik geef haar gewoon als ze erom vraagt. Jaa dat maakt ze goed duidelijk :) lekker bij dr voerbak keihard miauwen en als ik er niet meteen aan kom staat ze wel voor mn neus haga
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door flower1980 »

Fijn dat het goed gaat. Ze heeft nu natuurlijk niet alleen voor zichzelf voeding nodig, maar ook voor haar kleintjes.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door castratenkoor »

Mooi zo dat ze goed voor de kittens zorgt en dat het met haarzelf ook goed gaat.

Geef je wel goede kwaliteit voer? En dan bedoel ik een A-merk, geen supermarkt.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Flo_o »

Fijn dat het zo goed gaat! Lekker dik worden inderdaad ghehe

Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Goeiemorgen allemaal! Hoe is het met iedereen? En de katten?
Mila heeft zich ontpopt tot schooier eerste klas haha :p ze heeft Door dat als ze gaat staan miauwen bij dr voerbak ze vlees erbij krijgt. Ze staat daar nu elke kindloze minuut hahaha. De kittens groeien als kool! Zo dat past al niet meer op 1 hand! Met het poesje wat mams elke x begroef in de kattenbak lijkt wel wat mis te zijn. Jaja de dame heeft geen stem! Als ze wil piepen komt er gesis uit. Terwijl de rest driftig aan het piep miauwen gaan als ze mama willen. Gisteren avond is mila ontsnapt de tuin in. Godzijdank besloot ze dat ze t helemaal niks vond en kwam meteen weer naar binnen stormen.
Ik zal straks eens even wat foto's maken van de ukkies ♡
Dorien66

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dorien66 »

Leuk om de update te lezen en ja graag foto's!!!
Ben je met dat ene kitten al bij de dierenarts geweest?
Gebruikersavatar
hagendoornwendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:17

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door hagendoornwendy »

Goed om te horen!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

@dorien ik heb wel gebelt ze zegt dat t aan de stembanden ligt. Schijnt wel vaker voor te komen. Verder maakt het kitten een gezonde indruk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Ik zat gisteren al te denken... waar blijft de update. Die zal er het er maar druk mee hebben :lol:

Fijn dat alles nog goed is. Ik neem aan dat stemloos ukkie nu wel zo groot is dat moeder haar niet meer iets aan kan doen? Dan is het alleen zaak om ervoor te zorgen dat ze wel door Mila gevoed wordt. En zelfs zonder stemmetje komt het wel goed met haar. Zou dat iets tijdelijks kunnen zijn of zal ze altijd met gesis door het leven moeten? Ik ben benieuwd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Yep mama heeft haar al volledig weer geaccepteerd vorige week :) de Kittens zijn nu ook ook mooi groot haha moet ze echt met twee handen vasthouden! Gisteren had het katertje de ogen al los. Ik maak strakkies even foto's als die terrors van me op bed liggen
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Hier de beloofde foto's van mila en haar nest :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

Lief!! Fijn dat alles zo goed gaat na zo'n spannend begin.
Plaats reactie