Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Daar ligt ze er wel weer "lekker" bij. Ik hoop toch zo dat ze dat vol blijft houden. Jij zult in ieder geval een nerveuze nacht tegemoet gaan. (luchtbedje in de keuken)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door kittentjes »

Respect hoor, je doet het heel goed allemaal, zenuwslopend dit!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Dank jullie, ja zenuwslopend is het zeker... denk dat t nu wel goed blijft gaan. .. kwam net visite binnen en ze was meteen zenuwachtig en heel alert. .. toen ze doorhad dat er niemand naar de keuken kwam ging ze weer bij haar kroost liggen. .. wel de ingang naar de keuken in de gaten houdend. .. ik heb iedereen al mede gedeelt dat er de eerste 5/6 weken niemandbij dde kittens kan kijken, veel mensen vonden t jammer maargoed so be it. Hebben ze pech want mams gevoel gaat voor de schattigheid
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Heel verstandig. Volgens mij is het ook redelijk normaal dat je de eerste weken echt geen bezoek hebt. Dat is alleen maar stress. En zolang de kittens nog zo kwetsbaar zijn kun je dat risico helemaal niet lopen. Stel je voor dat Mila's gedrag weer omslaat. Straks als de kittens wat groter zijn en niet meer "begraven" kunnen worden door moeder, kun je altijd nog kijken.
:thup:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ja precies zo dacht ik dus ook... Ze heeft nu de hele keuken voor haar en de Kittens en daar mag niemand komen behalve mn vriend of ik als we wat nodig hebben. Ik kreeg net al twee berichten van mensen : mag ik dan wel even komen kijken? Mila kent me toch? ... eeh NEE DUS. k irriteer me dan al weer en snap niet dat mensen dan zo egoïstisch kunnen zijn Door te denken dat hun er wel ff bij mogen terwijl het al bijna einde verhaal was tussen mams en dr baby's. .. dat t zo klein en schattig is weet ik.. maar wat maakt die 5/6 week dan uit om even te wachten voor mams gemoedsrust
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Flo_o »

Gelukkig dat Mila weer een beetje bijgetrokken is, ze zal wel echt een beetje in de war zijn van alles, ocherm... hopelijk blijft ze nu goed voor alle kittens zorgen en krijgt ze zoveel mogelijk rust. Je hebt in ieder geval het beste met haar voor. Andere mensen inderdaad gewoon op afstand houden, egoistisch inderdaad! De gezondheid van Mila en de kittens is toch het allerbelangrijkste... wie dat niet begrijpt zou van mij sowieso weg mogen blijven haha.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Ja ze hoeven ook echt niet te proberen om in de buurt te komen want dan zet ik ze zo de deur uit en Ist bye bye! Ach ja egoïsme zal jammer genoeg altijd wel blijven bestaan , alleen zijn ze bij mij verkeerd als ze denken dat ze hun zin krijgen haha.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door flower1980 »

Lieve foto's. En heel veel sterkte met alles, ik hoop dat ze haar kindjes nu blijft accepteren.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Bedankt :D ze doet t goed nog... stond al weer visite voor de deur dat dacht wel ff te kunnen kijken :S onbegrijpelijk toch. .. heb meteen gezegd dat zodra ze een stap in de keuken zetten ze kunnen vertrekken. .. toen kreeg k de vraag of k niet even de doos kon omdraaien zodat ze om de hoek van de keuken kon kijken... hen gevraagd of ze even aan dr plaat wilde voelen en dat ik er niet voor niks zo druk mee ben geweest. . (Dit gaat over de meid waar k het al een paar x eerder over heb gehad)... maaaar tot nu toe luistert ze en blijft ze nog bij de keuken weg... maar beter ook ;) mila word beschermd alsof ze mn eigen kind is hahahaha... toen was ik ook zo heks tegen haar namelijk :p
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Fijn. Dan ga je wat rustiger de nacht in (met één oog open i.p.v. twee :) )

Je kunt het bezoek de foto's laten zien... hoewel... als ze het niet eens begrijpen hebben ze daar ook geen recht op :evil:
Laatst gewijzigd door Rik op 31 mei 2016 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Zien moet nu inderdaad via de foto's die jij maakt, verder zoveel mogelijk met rust laten en zelf in de gaten houden zoals je doet; -)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door sharon03 »

Zo we zijn de nacht goed Door gekomen :D ze heeft haar kroost in de doos gelaten en goed verzorgd! Net had ze ineens zwaaaaar behoefte aan aandacht haha. Ze doet t heel goed weer dus ! :) een hele opluchting. .. en als de Kittens een week of 10 zijn mag mama hier ook lekker genieten van het naar buiten gaan. We zijn van plan een dochtertje van haar te houdeb, weten alleen nog niet welke. En de mensen staan letterlijk te dringen om een kitten... een paar verwachtte dat ze ze gratis konden krijgen... alweer! Duidelijk gemaakt dat ik minstens de ontwormingskuur en inenting eruit wil hebben. .. meer vraag dan Kittens hier. ..heb er een paar Door verwezen naar t asiel. Krijg k als andwoord dat dat zo duur IS. .. dan twijfel ik alweer want als ze dat al duur vinden zullen ze dus nooit veel voor hun beessie over hebben. .. of denk ik nu te ver Door? ? Anyway kids aankleden en schooltijd!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Dinky »

Bedankt voor je update en wat enorm fijn dat ze nu dan toch de rust gevonden lijkt te hebben en niet het complete nest af lijkt te stoten :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door Rik »

Heb je zelf nog een beetje kunnen slapen vannacht? :)

Maar jezum zeg... als de mensen er geen €95-110 voor over hebben (meeste asiels rekenen dit voor een ingeënte kitten met vaak nog korting op castratie) hoe moet dat dan wel niet in het verdere leven van de kat? Die €100 is maar een fractie van de kosten als je het op een heel leven van de kat bekijkt.

Nee, ik vind het wel logisch dat je de ontworming en de entingen eruit wilt hebben. Niet (alleen) om het geld maar op die manier weet je ook dat de beestjes bij iemand komt die er hetzelfde tegenaan kijkt. En als je ze uitlegt hoe groot voordeel de kittens hebben bij die 13 weken in het nest... volgens mij moeten de echte kenners daarom staan te springen. Je levert de kittens dan met 13 weken compleet ontwormt, 2x geënt en gezond af. Als mensen gratis kittens willen moeten ze maar op marktplaats kijken. Daar kun je ze voor €0-15 wel krijgen op 6/7 weken. Dan komen de mensen er wel achter wat duur is :twisted:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Bericht door flower1980 »

Fijn te lezen hoe het nu gaat. Wat een goede zorg geef je moeder en kittens. En terecht dat je minstens enting en ontworming rekent voor de kittens.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie