Onze nieuwe poes, zwangere Mila (info topic)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

@ dinky dat was inderdaad ook mijn bedoeling :) wist alleen niet zeker of dat kon maar als dat kan gaat dat ook zeker gebeuren....

bah bah las net iets zo zieks op Facebook. Een vrouw vroeg om gratis poezen kittens "want ze had er al twee uit t asiel" ...aallemaal mensen massaal hun kittens aan die vrouw aanbieden . Toen kwam er ineens een waarschuwing van een man onder van pas op is als slangenvoer bedoeld... en ineens veranderde die vrouw haar hele verhaal compleet ze har haar nichtje een paar katten voor de verjaardag beloofd dus die had ze nodig... Iedereen trok gelukkig het aanbieden van kittens meteen in. Maar t heeft me wel aan het denken gezet want ik wil dus ABSOLUUT NIET dat de ukkies straks zo eindigen... maar gratis gaan ze sowieso niet weg... en voor drie kittens heb ik al een huisje bij vrienden maargoed mocht er vier komen dan hou k er liever 1 zelf ofzo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Gratis of voor een paar tientjes aanbieden is absoluut af te raden. Eindigen ze niet als slangenvoer, dan eindigen ze wel bij handelaren, die ze massaal "opslaan" in de badkamer en ze vervolgens aanbieder voor € 250 als zijnde half-ras-katten/kruisingen.

Ik heb dat een keer uitgetest. Een kitten besproken, weer afgezegd. Was het eerst een half Britje, stond hij een dag later erop als half Siameesje. Echt, je wordt besodemioeterd waar je bij bent. Maar het ergst vind ik het voor die kittens, die van hot naar her geslingerd worden. Met zijn 30-en in een badkamer met alle risico's van dien. Als je MP een weekje in de gaten houdt, dan herken je de handelaren algauw.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ooh zielig he! Dat van die handelaren wist ik nog niet :) bedankt voor de tip! Ja vooral mensen die niet veel van katten af weten zullen er denk ik wel snel intrappen. :o ik hoop wel dat de andere zwangere poezen die samen met Mila werden aangeboden ook goed terecht zijn gekomen :( als t aan mn vriend lag hadden we er nog 1 bij meegenomen. Maar ik was bang dat er dat strijd in huis zou ontstaan, twee zwangere zussen tegen poes , plus we wisten natuurlijk toen we mila ophaalden nier of er wat mis was ofzo dus ook de dierenarts kosten voor n poes en straks voor t nestje kwamen erbij waardoor ik zoiets had van 1 poes is genoeg, dan heeft onze poes een vriendinnetje en met de kittens zien we wel hoe het loopt. WE hebben sowieso al 3 adressen, kittens gaan weg voor de prijs wat wij kwijt zijn aan ontwormen, inentingen enz. We hadden eigenlijk 4 adressen allemaal bij vrienden maar toen 1 meid hoorde dat ze niet gratis weg gingen omdat de kosten erbij kwamen haakte ze af.. Ze ging er gewoon vanuit dat ze hier met 6 weken!!! Een kitten uit het nest zo mee mocht nemen. .. (ze is geen vriendin van mij hoor maar vriendin vvan een kamaraad van mijn vriend )
ik heb haar dus gezegt dat punt 1: er best wat medische kosten bij komen kijken dus dat ze absoluut niet gratis weg gaan en punt 2: dat ze het dus ook kan vergeten dat er überhaupt een kitten met 6 weken weg gaat want ze gaan niet eerder dan 12/13 weken...
even later zegr ze van: ja als de kittens geboren zijn meteen bellen hè want ik wil kittens knuffelen.
toen heb ik haar dus ff duidelijk gemaakt dat de eerste paar weken helemaal niemand die kittens pakt en dat moeder en kittens gewoon met rust gelaten gaan worden. Ik ben de enige die er in de buurt komt en that's it.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Flo_o »

Goed van je!!!

Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat de afhaker sowieso geen goed adres zou worden (al weet je dat natuurlijk niet). Een huisdier kost geld en als je dat bij de aanschaf er al niet voor uit wilt geven dan is het erg de vraag wat ze zou doen als de kat b.v. van een hoge kast valt en verkeerd neerkomt en geopereerd moet worden.

Operaties kosten nou eenmaal een hoop geld. Daar kun je het beste een potje voor aanleggen, elke maand een bedrag op een speciale rekening storten b.v. en daar ook niet aankomen om b.v. op reis te gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Daarom. .. soms zitten er echt mensen bij met lege doppinda verstand. En dan loop ik me alweer te irriteren omdat logisch nadenken gewoon moeilijk IS voor sommigen schijnbaar.... van de andere drie adressen weet ik wrl dat ze goed zijn met katten.. 1 heeft 2 katten. 1 heeft 1kat en de laatste is onlangs de kat van overleden. Die heeft ook echt een tijdje gewacht omdat ie nog niet toe was aab een nieuwe kat maar staat er nu wel voor open en hij us helemaal weg van mila.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Rik »

Ik heb Bowy ook gratis gekregen. Ik had gevraagd aan de lokale dierenbenodigdheden-winkel of ze wilde bellen als ze een kitten binnenkregen. Ikke wachten en wachten... En toen was daar in één keer het telefoontje. Maar ja, dat was 20 jaar geleden, vóór de tijd van internet en marktplaats. Aaah, andere tijden :)

(Overigens zou ik best betaald hebben maar dat kwam toen niet eens ter sprake.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Ik ben in 1980 begonnen met mijn eerste katten, je toen was gratis of 10 gulden nog heel gewoon.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Ja zijn inderdaad andere tijden... toen gingen kittens volgens mij toch ookal met 6/7 weken uit het nest en moest de nieuwe eigenaar zelf voir ontwormen en enten zorgen? Als ik het me goed herinner hoor haha
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door castratenkoor »

Wettelijk mag het nog steeds met 7 weken. Ik heb bijna twee jaar geleden Teske met 6 weken moeten halen. Maar heb ook niet aangedrongen hem daar langer te laten, omdat de omstandigheden ZOOOOOO fout waren. Soms kan het echt een bewuste keuze zijn.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Rik »

Ontwormen moet al op 3, 5, 7 en 9 weken dus ik mag even aannemen dat dat vroeger ook al voor die 6/7 weken gedaan werd. Maar inderdaad, de entingen zijn op 9 en 12 weken dus vaak verlieten de kittens om die redenen het nest zo vroeg mogelijk. Trouwens nog steeds denk ik (zeker bij de "gratis op te halen" "marktplaats"-kittens). En bij "gratis op te halen" kittens zijn ze misschien ook niet eens ontwormt en vol met vlooien. Dus ja... als je dan even kijkt naar het pure minimum van €85 (Consult €25, Ontwormen en ontvlooien €20 en eerste inenting €40 en dan is al het andere, zoals eten, speeltjes etc. niet meegerekend) dan kun je je eigenlijk niet voorstellen dat kittens gratis weggaan als er goed voor gezorgd is. Tweede enting is bij 12 weken dus daar zul je nét even naar moeten kijken of ze daarvoor of daarna weggaan.

En...? Nog steeds niets? (Dan worden het toch geen pinksterkittens :lol:)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Nee nog steeds niks hier... dr buik hangt nu wel heel erg naar onderen en ze is mega dik geworden laatste paar dagen... maar ze loopt nog vrolijk rond... enige verandering is dat ze sinds vanochtend weer heel lief doet tegen poes... Ze geeft poes nu kopjes ipv meppen haha... toen we haar eerste week hadden deed ze oom zo lief tegen poes
Dorien66

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Dorien66 »

Ze laat ons wel in spanning zeg... Iedere ochtend race ik naar dit topic om te kijken of er al kittens zijn, maar niks hoor... :ehand:
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door sharon03 »

Haha en dat hen ik dus met naar beneden gaan als ik wakker word.... ik hoop gewoon boven alles dat ze t er goed vanaf brengt natuurlijk :) ze is sinds vanochtend de rest van het huis gaan onderzoeken en trekt zich op de boven verdieping terug.. ook staat ze sinds gisteren avond elke x voor de achterdeur te miauwen.... maar dat naar buiten gaan kan ze vergeten hoor!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: onze nieuwe poes , zwangere mila (info topic )

Bericht door Sifra »

Je fotoalbum staat al een paar dagen klaar. Kom maar op met de foto's van die dikke buik!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie