Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwen.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liinda18
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2016 10:56
Locatie: Enschede

Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwen.

Bericht door Liinda18 »

Hallo iedereen,

Ik ben zo ongeduldig dus wil mijn zenuwen hier even delen.
Ik heb een poes Liss en ze zit nu op dag 61 dit is haar eerste nest en ze is 2 jaar en 11 maanden.
Voor mij is dit het 6e nest in 14 jaar tijd maar het blijft spannend. Ik heb verder alles tot in de puntjes voorbereid en heb alles wat ik moet hebben in huis.
Ik kan de kittens er wel uit kijken haha, en bij alles wat ze doet denk ik ja nu begint het haha ik ben er zo mee bezig. Ik val haar verder niet lastig en doe mijn eigen ding maar toch sinds vandaag gaat ze telkens bij de kattenbak graven en zit ze elke keer in haar bench te wroeten, ze loopt mij de hele dag achterna. De kittens bewegen nou volop in haar buik en ze is echt zo onwijs dik, ze was met 6 weken al heel dik maar nu echt extreem, kan dit er op duiden dat er heel veel in zitten of hoeft dit niet perse? Ze kan zich niet goed meer wassen dus ik help haar soms een beetje.

Zitten er nog meer mensen hier die nu een drachtige poes in het eindstadium hebben?

Gr Linda
(L)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6825
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door Dinky »

Als ik het goed begrijp ben je dus een fokker? Zo ja, welk ras?
De 'vaste' groep hier op het forum heeft alleen geholpen katten en dus geen nestjes op komst. Ik ken geen anderen hier op het forum die dus op moment met een drachtige poes zitten, laat staan in het eindstadium.

Een flink dikke buik kan er in mijn ogen inderdaad op duiden dat er veel kittens in zitten. Ben zeer benieuwd en kan me wel voorstellen dat jij de kittens er het liefste uit kijkt :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! nee, voorzover ik weet niet en zoals mirjam ook schrijft, op dit forum zijn wij niet zo van het vermeerderen..
neem aan dat je bij de dekking geweest bent en als je meermaals hebt laten dekken dan is er kans op een groot nest, zoals je dus ook zelf al hebt geconstateerd. wat misschien voor een fokker wel prettig is maar voor moeder en kittens stukken minder.
zo'n moeder trekt dat bijna niet en het gebeurt heel vaak dat kittens daar, vroeger of later de dupe van zijn.

neem aan dat je afgelopen 14 jaar met 6 nesten raskatten fokt en mogen we misschien weten welk ras? neem aan dat ze al op je avatar-foto staan, kan alleen nog niet echt goed zien en gissen doe ik liever niet...
neem aan dat je bij een rasvereniging bent aangesloten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door sharon03 »

hoii ik wou even reageren :) heb ook een hoogzwangere poes hier... we hebben haar vorige week opgehaald als speelmaatje voor onze poes... we wouden een volwassen poes die met honden en katten kon en kwamen bij haar uit... alleen was ze wel drachtig.. nou geen probleem mee :D vanavond even naar de dierenarts.. maar indd net als jij kan ik ze er wel uit kijken haha. Ik heb geen flauw benul hoelang onze newbie zwanger is maar ik gok op ongeveer 6/7 weken... ik speur heel internet af naar tekens die op haar slaan :lol:
veel plezier met je fluffies die vast snel komen !!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6825
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door Dinky »

Mag hopen dat de kleintjes van Liinda18 er inmiddels zijn aangezien het bericht van meer dan een maand geleden is ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door sharon03 »

haha sorry kijk nu pas naar de datum :p
cathenco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2016 00:27

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door cathenco »

Hallo
Ik ben onthaalmoeder voor achtergelaten kittens en moederpoezen. Een week geleden werd er een jonge katin binnengebracht, net een kleine dino, ze hobbelde door het huis alsof er niets aan de hand was. We hadden dus geen idee hoelang ze al drachtig was. Een paar dagen later begon ze vaginaal wat reukloos vocht te verliezen...verder niets.
Ze had geen nestelgedrag, ging nergens een plaatsje zoeken, dus we gingen ervan uit dat de bevalling nog wel ff zou duren. Eergisteren, toen we gezellig smiddags aan de koffie zaten, kWam ze aan mijn voeten liggen en na 5 min was het eerste kitten geboren. Heb haar toen samen met haar kleintje opgepakt en in de baringskist gelegd. Uiteindelijk 4u later...lagen er 4 kleine kittens bij haar. Allemaal gezond en wel.Afbeelding
En het os een identieke vierling...allemaal dezelfde tekening.
Leven kan toch mooi zijn soms
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door sharon03 »

@ cathenco dan zou jij me misschien wel kunnen helpen met mijn vragen? heb er een topic over lopen zwangere nieuwe poes
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn poes is hoog drachtig, Zenuwennnn

Bericht door Sifra »

Heb je ook op de website gekeken waar dit forum onderdeel van is? Dit gaat over drachtigheid:
http://www.dekattensite.nl/html/hvekdk.html
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie