Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Kreuk eet eigenlijk nagenoeg bijna geen brokjes er naast...dan heb ik t misschien over een brokje of 15. Hoeveel woog Freddy eigenlijk? Kreuk weegt namelijk maar 2,5kg.
Extra kalium krijgt Kreuk ook in de vorm van druppels (gekregen van de dierenarts).
Extra kalium krijgt Kreuk ook in de vorm van druppels (gekregen van de dierenarts).
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Freddy woog na 2,5 jaar nierfalen rond de 3 kilo. Maar hij was tussentijds wel zwaarder geweest, omdat dankzij het spuitjevoeren weer was aangekomen. Alleen op het laatst was zijn nierfunctie waarschijnlijk erg slecht waardoor hij afviel en niet meer aankwam in gewicht.
Dan geef ik inderdaad waarschijnlijk te weinig Anneke. Heb ik ook echt totaal geen ervaring mee. Kreuk is op dit moment wel stabiel qua gewicht, maar wil inderdaad dat zij wat aankomt. Ik ben dan ook sinds vanmorgen begonnen met het opvoeren van het spuitjevoeren. Ik geef haar nu 20ml om de 2 uur. Zij krijgt zo haar 3e dosis en dan heeft zij 60 ml binnen. Gelukkig heeft zij niet meer overgegeven, maar ben vanmorgen ook voor 7 uur al begonnen en haar laatste dosis heeft zij om 00.30u gekregen. Dus hopelijk lag dat toch aan het te "nuchter" zijn.
Dat denk ik ook. Want als ze echt misselijk was zou ze de hele dag door braken. En nu is het alleen in de ochtend. Dus dat kan haast geen andere oorzaak hebben lijkt mij. Vooral omdat er alleen gal? Te zien is.
Vanmiddag heb ik bij Kreuk bloed laten prikken. Het is helaas foute boel
. Haar waarden zijn in die 5 dagen tijd weer enorm gestegen. Voor t spoelen was haar crea 431 en ureum 22.3. Na 6 dagen spoelen was haar crea 311 en ureum 16.9. Nu is haar crea na die 5 dagen dat zij van t infuus af is 453 en haar ureum 23.4. Ondanks t spoelen en dieetvoer is er geen houden meer aan en ik heb de hoop eigenlijk opgegeven. Zij krijgt daarom vanaf nu alleen nog de dingen die zij lekker vindt. Zal haar de komende dagen goed in de gaten blijven houden en ik ben bang dat ik over een paar dagen de beslissing moet maken haar in te laten slapen. Wat doet dit zeer om dat te zeggen 

O, wat erg. Als die waarden weer zo snel stijgen dan lijken de niertjes inderdaad aan het einde te zijn. Eet ze nu wel? Ik hoop dat ze nog even stabiel blijft (qua gedrag/eetlust) en je haar nog een tijdje kunt verwennen voor je haar moet laten gaan. Sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik schrik hier ook erg van want ik had niet verwacht dat ze zo snel weer zou verslechteren. Ook niet omdat ze weer een beetje ging spelen.
Ik wens je enorm veel sterkte en ik hoop dat de komende dagen nog een beetje rustig zullen verlopen.
Ik leef met je mee in deze verdrietige tijd

Ik wens je enorm veel sterkte en ik hoop dat de komende dagen nog een beetje rustig zullen verlopen.
Ik leef met je mee in deze verdrietige tijd

Ugh
sterkte. Verwen dr maar lekker!

♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
De dierenarts trok ook meteen die conclusie Rik. Niertjes zullen op dit moment nagenoeg niet meer werken en ze plast dus alleen nog maar water. Zij eet op dit moment heel erg weinig. De dingen die zij altijd erg lekker vond, neemt zij maar een paar hapjes of likjes. Zij krijgt nu ook, eerlijk gezegd, van alles voorgeschoteld. Brinta, slagroom, kwark, rosbief, ham, haar oude brokjes etc etc.
Merk wel dat zij op dit moment best veel slaapt. Zo nu en dan komt zij naar beneden om even hallo te zeggen.
Spelen heb ik haar gisteren en vandaag niet meer zien doen Anneke. Kan er nog steeds niet bij met mijn verstand..... 22 februari bloed laten prikken en een crea van 202. En nu, net 5 dagen van het infuus af en nog slechtere waarden dan voor het infuus. Dit is vechten tegen de bierkaai, eigenlijk compleet zinloos geworden dus.....dit houd ik niet meer tegen
. Ik weet dat ik alles geprobeerd heb en dat ik Kreuk echt niets ontzegd heb....alles wat mogelijk was heb ik gedaan. Het laatste wat ik nu nog voor haar kan doen, is voorkomen dat het lijden wordt. Maar die beslissing maken....wanneer is die tijd daar....dat vind ik zo moeilijk. Als ik alleen al naar haar kijk, lopen de tranen al over mijn wangen
. Het is zo snel gegaan dat mijn gevoel het gewoon niet bij kan houden. Probeer daarom maar zo veel mogelijk mijn verstand erbij te houden omwille van Kreuk.... mijn gevoel komt later wel. Maar dan nog is het een hard gelag.
@ Featherr Dank je! Ik doe mijn best
Merk wel dat zij op dit moment best veel slaapt. Zo nu en dan komt zij naar beneden om even hallo te zeggen.
Spelen heb ik haar gisteren en vandaag niet meer zien doen Anneke. Kan er nog steeds niet bij met mijn verstand..... 22 februari bloed laten prikken en een crea van 202. En nu, net 5 dagen van het infuus af en nog slechtere waarden dan voor het infuus. Dit is vechten tegen de bierkaai, eigenlijk compleet zinloos geworden dus.....dit houd ik niet meer tegen

@ Featherr Dank je! Ik doe mijn best
Ach bah, wat een akelig bericht!
Ja, wanneer de nierwaardes alweer zo snel omhoog gaan dan heeft spoelen geen zin meer. Ik heb het met Noa ook gehad: bloed laten prikken uit nieuwsgierigheid want ze deed het zo goed en toen was het helemaal mis. Op laten nemen, twee dagen spoelen en drie dagen later weer laten prikken en toen was het nog hoger. Een maand later nog een keer controle want met Noa was niets aan de hand dus de apparatuur moest wel stuk zijn en toen zat ze op creat 525.
Toch heeft ze daarna nog 7 maanden geleefd.
Maar Kreukeltje geeft nu al aan dat het niet meer gaat, dat die rotnieren haar in de steek hebben gelaten en wanneer moet je dan beslissen?
Bij Noa hebben we de knoop doorgehakt toen ze niet meer wilde eten, begon te spugen, wegkroop en wankel ging lopen.
Ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van deze moeilijke beslissing!
Ja, wanneer de nierwaardes alweer zo snel omhoog gaan dan heeft spoelen geen zin meer. Ik heb het met Noa ook gehad: bloed laten prikken uit nieuwsgierigheid want ze deed het zo goed en toen was het helemaal mis. Op laten nemen, twee dagen spoelen en drie dagen later weer laten prikken en toen was het nog hoger. Een maand later nog een keer controle want met Noa was niets aan de hand dus de apparatuur moest wel stuk zijn en toen zat ze op creat 525.
Toch heeft ze daarna nog 7 maanden geleefd.
Maar Kreukeltje geeft nu al aan dat het niet meer gaat, dat die rotnieren haar in de steek hebben gelaten en wanneer moet je dan beslissen?
Bij Noa hebben we de knoop doorgehakt toen ze niet meer wilde eten, begon te spugen, wegkroop en wankel ging lopen.
Ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van deze moeilijke beslissing!
Heel veel sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing. Heel lief dat jullie haar nu alles geven om het haar nog zo goed mogelijk naar de zin te maken.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
- snorrebaard
- Poema
Als ik haar foto zie breekt mijn hart. Wat een lieve poes lijkt me dat. Veel sterkte! Laat haar voelen dat je van haar houdt en er voor haar bent, hoewel ze dat zeker al weet.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”
~ Mary Bly
cats take a message and get back to you later.”
~ Mary Bly
-
- Tijger
Wat een naar en verdrietig bericht, Kim.
Hopelijk kan je haar nog lekker verwennen, en er voor haar zijn in deze moeilijke tijd.
Warme groet,
Erik + Bengalen
Hopelijk kan je haar nog lekker verwennen, en er voor haar zijn in deze moeilijke tijd.
Warme groet,
Erik + Bengalen
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties....dat doet mij goed.
Op dit moment gaat t redelijk met Kreukeltje. Ze eet eigenlijk alles wat zij lekker vindt en is gelukkig nog niet afgevallen. Ze gedraagt zich als een blije poes en doet lekker haar dingetje.
Ik heb nog contact gehad met de dierenarts om te vragen of er toevallig iets is om het haar wat makkelijker te maken, mocht zij misschien een beetje misselijk zijn (merk t op dit moment niet en zij geeft ook niet over). Ik heb Emeprid meegekregen, maar kent iemand dit toevallig? Of raden jullie mij iets anders aan?
Op dit moment gaat t redelijk met Kreukeltje. Ze eet eigenlijk alles wat zij lekker vindt en is gelukkig nog niet afgevallen. Ze gedraagt zich als een blije poes en doet lekker haar dingetje.
Ik heb nog contact gehad met de dierenarts om te vragen of er toevallig iets is om het haar wat makkelijker te maken, mocht zij misschien een beetje misselijk zijn (merk t op dit moment niet en zij geeft ook niet over). Ik heb Emeprid meegekregen, maar kent iemand dit toevallig? Of raden jullie mij iets anders aan?
Wat een fijn bericht! Hopelijk blijft ze zich nog lang goed voelen.
Emeprid werkt goed tegen evt. misselijkheid want het zorgt voor een snelle maaglediging waardoor een kat ook weer sneller honger heeft.
Ik heb het een tijdje voor Milka gehad toen ze ziek was en veel moest spugen (en Milka spuugt(de) nooit!) en met twee dagen was ze opgeknapt. Omdat Milka een kieskeurige eter is, was het leuk meegenomen dat ze er beter door ging eten.
De dosering wijst echter wel erg nauw want bij 2x daags een kwart pilletje kreeg Milka last van evenwichtsstoornissen en werd helemaal hyper (onrustig, veel miauwen, meppen naar andere katten). Toen ik overging op een kwart per dag ging het beter en was ze alleen de eerste twee uur wat geïrriteerd, maar verdwenen de andere bijwerkingen.
Zolang Kreukeltje nog goed eet zou ik het haar niet geven, maar wanneer het moeizamer gaat zou je een kwart pilletje kunnen proberen en misschien heeft zij wel helemaal geen last van irritaties (Milka is sowieso een nogal opgewonden standje
)
Emeprid werkt goed tegen evt. misselijkheid want het zorgt voor een snelle maaglediging waardoor een kat ook weer sneller honger heeft.
Ik heb het een tijdje voor Milka gehad toen ze ziek was en veel moest spugen (en Milka spuugt(de) nooit!) en met twee dagen was ze opgeknapt. Omdat Milka een kieskeurige eter is, was het leuk meegenomen dat ze er beter door ging eten.
De dosering wijst echter wel erg nauw want bij 2x daags een kwart pilletje kreeg Milka last van evenwichtsstoornissen en werd helemaal hyper (onrustig, veel miauwen, meppen naar andere katten). Toen ik overging op een kwart per dag ging het beter en was ze alleen de eerste twee uur wat geïrriteerd, maar verdwenen de andere bijwerkingen.
Zolang Kreukeltje nog goed eet zou ik het haar niet geven, maar wanneer het moeizamer gaat zou je een kwart pilletje kunnen proberen en misschien heeft zij wel helemaal geen last van irritaties (Milka is sowieso een nogal opgewonden standje