klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Zarijah
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2016 03:27

klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Bericht door Zarijah »

Hoi hoi, 

ik ben zojuist een klein bultje op de rechter heup/bovenbeen van mijn kat tegen gekomen.
Het is ongeveer ter grootte van een speldenknop, ik dacht eerst dat het een teek of korstje was maar bleek dus een bultje te zijn.
Het is lastig te vinden dus het kan zo maar zijn dat het er al een tijd zit, maar dat weet ik dus niet zeker... Er zit geen haar op en het is niet warm.

Als ik het met iets moet vergelijken dan kan dat het beste met die gezwelletjes die bij een mens soms op de huid zit, als ze door groeien staan ze op een gegeven moment op een steeltje. (Weet niet hoe ze heten ^^). De huid is wat oranje/gelig maar is niet geïrriteerd, het doet geen pijn en zit echt alleen op de huid (dus niet op onderliggende lagen).

Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen.

Ik ga niet alla minute naar de dierenarts, daar het misschien alleen een beetje een raar korstje is of iets dat met een week weg is, maar als het blijft of het groeit ook maar iets, dan ga ik uiteraard wel.

Mijn kat is nu zo'n 10 a 11 jaar oud en verkeerd in perfecte gezondheid. Heeft een beetje overgewicht maar niks ernstigs. Geen gedragsveranderingen niks en krijgt science plan mature voer.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Bericht door castratenkoor »

Dat kan van alles zijn, van een ingegroeide haar tot een kankergezwel. Als je geen aanleiding ziet om naar een dierenarts te gaan, lijkt het me verstandig het in de gaten te houden, elke week even voelen of het verandert.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Bericht door Sifra »

Je bedoelt zeker een steelwratje.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Bericht door Ennakee »

Dieren kunnen ook wratjes hebben.
Goed in de gaten houden dat het niet veranderd.

Anders zou ik een foto maken en advies inwinnen, als je het niet vertrouwd.
Plaats reactie