nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Charley is momenteel thuis maar haar ontlasting is nog steeds niet goed. Ze heeft naar mijn bezoek gisteren 2 kleine harde keutels gelaten en dat was het. Ze reageert niet op de klisma's, laxeermiddel en olie. Ik moet haar nu ook 2 x per dag 2ml AA laxulon geven en zo wie zo moet ze vrijdag op controle komen om te kijken of haar buikje leeg is, mocht haar ontlasting maandag nog niet opgang zijn gekomen dan moet ik bellen en komen om te praten hoe het nu verder moet.

Charley eet momenteel ook bijna niet meer en mauwt alleen maar, de DA zij wel dat ik donderdag echt op tijd was en dat ze pijn heeft.

Ik weet het nu niet meer, wat moet ik doen :(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Dinky »

Pfff wat vervelend dat charley nu ook bijna niet meer eet....
Ik kan alleen maar heel hard voor jullie duimen dat de ontlasting voor maandag op gang komt en Charley toch besluit om lekker te gaan eten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Cerna »

Hebben ze ook een foto van de darmen gemaakt? Ik vind het namelijk vreemd dat ze niet reageert op de laxeermiddelen. Je zou dan haast denken dat er een obstructie zit of een darmkronkel (heeft mijn moeder een paar keer gehad en dan krijg je dus een situatie zoals bij een oude doucheslang waardoor er niets meer doorheen kan) en wanneer er dan gelaxeerd wordt dan krijgt zo'n dier natuurlijk verschrikkelijke krampen terwijl het niet weg kan. En dat je dan geen eetlust hebt, lijkt me vrij normaal.

Ik zou tot maandag afwachten en me dan laten doorverwijzen naar een internist. Zij hebben veel meer mogelijkheden en kunnen dmv een scopie in de darmen kijken.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Ik weet niet of er een foto gemaakt is, ik ga er wel vanuit.
Cerna schreef:Ik zou tot maandag afwachten en me dan laten doorverwijzen naar een internist.
ik wil inderdaad maandag bespreken want er nog mogelijk is. Charley loopt nu met haar ziel onder haar arm, ze loopt mauwend rond en staat continu voor de bak. Ik heb wel een aantal extra bakken neergezet in het huis voor het geval dat.
Cerna

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Cerna »

Dit kun je niet blijven aanzien!

Ik zou NU eisen dat er een foto wordt gemaakt en dat ze uitzoeken wat er aan de hand is!
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Ennakee »

Weet je toevallig of haar ook extra vocht hebben toegediend d.m.v. Infuus?
Dit wordt n.l. Ook vaak bij katten gedaan met ernstige verstopping omdat een hogere vochtbalans in het lichaam ook meer vocht in de darmen betekent. En hierdoor een soepeler ontlasting.

Verder zou je als ze het toelaat haar buikje kunnen masseren.

In het verleden heb ik zelf wel eens een kat een klysma gegeven van verwarmde olijfolie, dat werkte erg goed toen.

En als er echt vandaag niets uitkomt een andere DA bellen. En inderdaad om echo of foto vragen.

Heel veel sterkte, we blijven duimen dat Charley snel van de buikpijn af is.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Featherr »

Lees dit eens over haar kop bewegen en haar ogen: https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... j-de-hond/

Ik weet dat er staat bij de hond maar het kan ook voorkomen bij katten en het klinkt aardig als wat Charley doet maar haar kop/ogen.
Ook braken is symptoon.

Oh gossie. Ik lees nu pas dat het zo slecht gaat. Charley moet gewoon normaal doen :( ze is veel te jong om zo eng te doen.
Ik hoop dat het beter gaat? Ik ga hier duimen dat het snel weer beter gaat.

en een knuffel voor jou.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Charley is vannacht naar de bak geweest een heeft gepoept, deze keer was het een normale drol en niet zo hart meer. Ze is nu een stukje actiever en kijkt veel vrolijker uit haar ogen.
Wat ben ik blij en opgelucht, nu maar hopen dat ze zo door blijft gaan en dat haar buikje snel leeg is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Dinky »

Oh wat enorm fijn dat ze vannacht een normale drol uitgepoept heeft!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Featherr schreef:Lees dit eens over haar kop bewegen en haar ogen: https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... j-de-hond/
Ik heb het doorgelezen en veel komt inderdaad overeen met Charley, alleen heeft Charley geen scheve kop en geen moeite met opstaan. Maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Featherr »

Op het hondenforum hebben een paar honden dit gehad. Die hadden ook geen scheve kop. Wel moeite met opstaan en lopen maar geen scheve kop. Dus vlak het inderdaad niet uit.

Gelukkig gaat het weer iets beter :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Ennakee »

Hoe gaat het momenteel met Charley, is ze al wat levendiger?
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Ennakee schreef:Hoe gaat het momenteel met Charley, is ze al wat levendiger?
Charley is gelukkig een stukje levendiger dan donderdag en heeft zelf weer gespeeld met een stinkbeestje. Ze is helaas niet meer op de bak geweest en eet nog steeds geen brokken. Ze heeft sinds gisteren begin van de avond nog geen half zakje Renal (natvoer) op. Ik ben haar nu aan het dwangvoeren doormiddel van brokken pureren met warm water en dan via een spuitje toedienen.

Ik ga morgen met de DA praten want ik maak me vreselijke zorgen om haar en dit lijkt me nog steeds niet goed gaan.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door Ennakee »

Het kan even de tijd nodig hebben voordat ze weer gaat eten.
Het is heel goed om te dwangvoeren, ze heeft echt eten in de buik en darmen nodig om de stoelgang op gang te houden. Probeer tussen de 100 - 150 gr incl vocht per 24 uur te voeren.
Maak de voeding ook een beetje warm/ ong. 30-35 graden.

Ze zal zich daardoor sneller beter voelen.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!

Bericht door roosje1984 »

Ennakee schreef:Probeer tussen de 100 - 150 gr incl vocht per 24 uur te voeren.Maak de voeding ook een beetje warm/ ong. 30-35 graden.
Bedankt voor de tip ik zou haar namelijk veel te veel geven.

Ik hoop en duim dat ze vannacht weer naar de bak gaat, in elk geval lijkt de laxulon niet te werken want dit krijgt ze nu 4 dagen. Ik vermeld morgen wat de DA heeft gezegt en wat we verder gaan doen om haar eetlust en darmen weer opgang te krijgen.
Plaats reactie