Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Lekker in het zonnetje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ennakee »

Mooie belichting! En weer super om te zien hoe ze genieten.

Voor mij duurt het nog een paar maandjes voordat het zonnetje weer in huis gaat schijnen.
Ik woon op het N-O, ik verheug mij er nu al op, als ik deze plaatjes ziet.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ja heerlijk he zo'n zonnetje in je huis. Heerlijk voor jezelf en voor de poezels..
Dan wacht ik nog even tot we jou zonnetjesfotos voorbij zien komen!

Hier nog een foto die ik een heel klein beetje qua kleur heb aangepast.. Vind m zo mooi geworden.

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Hij is inderdaad mooi. Ik vond ze al zo schriel toen ze nét gewassen waren. Maar hier zie je dus duidelijk het ranke slanke lijfje van een Savannah, met zijn lange poten. Heel mooi. Ben benieuwd hoe groot ze worden voor een F7. Ik zag vorige week een paar filmpjes op YouTube van mensen die met hun F1 aan het wandelen waren. Maar dát zijn grote beesten. Dan ben ik benieuwd of een F7 inderdaad gewoon "kat-formaat" blijft. Qua uiterlijk boeten ze, volgens mij, in ieder geval niet zoveel in, als ze lager op de F-lader staan :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ze zijn volgens mij ook niet te dun. Wegen lukte laatst niet goed, ze waren te druk dus ik ga het nog een andere keer proberen. Mila is wel echt al een stuk groter en iets dikkere poten en nek. Best appart omdat zij het vrouwtje is. Maar verder glanzen de vachtjes goed en zijn ze lekker actief.

Ik ben ook heel benieuwd hoe groot ze gaan worden. Ze zijn nu bijna 5 maanden en ze groeien tot 1 jaar ongeveer. Officieel groeien ze tot 3 jaar maar de fokker zei dat je na een jaar er wel een beetje vanuit mag gaan dat het zo blijft.
Het uiterlijk blijft inderdaad wel. Alleen er zijn wat puntjes die minder worden.. En als een f7 Bv al die puntjes die normaal verminderen wel nog heeft zal die ook wat duurder zijn.

Grote oren is belangrijk.. Die worden vaker ook in latere generaties kleiner. De spots worden soms minder duidelijk, we hebben er ook gezien waar je amper nog spots zag. De neus bij echt hoge generaties is af en toe nog zwart. En eigenlijk (ik denk) wat het meest veranderd is de kleur. In de latere generaties is de warme kleur veel minder te zien (en dus duurder). Moes was daarom ook €100,- duurder. Vaak worden ze hoe verder weg ze komen van de serval wat grijzer. Zoals Mila. Ik vind dat het haar echt niet minder mooi maakt maargoed er is natuurlijk altijd een uiterlijk waar vanuit gegaan word dat het ras er zo uit moet zien.

Mijn vriend wou dus ook heel graag de wat warmere kleur waardoor het zoeken ook nog iets lastiger werd.. Alsof het dat nog niet was. Maargoed we zijn geslaagd! Omdat de foto hierboven wat bewerkt is lijkt hij nog iets warmer van kleur dan wat hij werkelijk is.. We hadden in eerste instantie ook dat ene katertje gekozen die echt de "perfecte kleur" had (alleen wel bruine ipv zwarte spots). Dit is dus niet doorgegaan doordat het arme beestje is overleden. Nu moet ik wel zeggen dat ik de zwarte spots nu onze Moes er echt is wel heel mooi vind. Maargoed was de ander er geweest dan was ik daar natuurlijk helemaal verliefd op geweest.

Maargoed dat is allemaal geweest en ik hoef me nu gelukkig over die dingen geen zorgen meer te maken. Alleen dat ze gezond en gelukkig opgroeien tot een gezond en tevreden duo.

Ben wel ook echt benieuwd hoe groot ze worden! Moederpoes was normaal formaat maar vader toch wel een stukje groter. Wie weet heeft Mila meer vaders genen en Moes die van moeders.

Nog even een heerlijk kleffe foto
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kimm op 10 jan 2016 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Sorry als ik te veel post :oops:

Hoorde eigenlijk ook nog thuis bij de vorige foto's maar vond m te leuk om niet te plaatsen.
Moes had een grapje verteld en Mila moest heel hard lachen :lol:

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Nee hoor, post maar raak :)

Ik vond de spots inderdaad nog wel duidelijk. Maar dat kan dus ook minder bij de F7. Tsja, ik ben ook geen kenner want die zien natuurlijk wel direct verschillen. Ik zag een filmpje van een play date tussen een F5 en F3 en zag eigenlijk geen verschil. Alleen op een gegeven moment wel verschil in felheid tijdens het spelen. Dan had de F3 toch wel wat meer jagers-instinct. Dan mag je volgens mij blij zijn dat je niet met twee kleine F1'tjes zit :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ik zie dat verschil tussen Bv f5 en f7 ook echt niet. Misschien in grootte.. Maar dat ligt er ook maar weer net aan hoe en met welke ouders gefokt is. Oja en de lichtere vlekjes achter op de oren worden minder. Die heeft Mila wel nog een beetje. Moes echt bijna niet. Die F1 hadden we ook bij lange na niet kunnen betalen, en daar ben ik als ik nu deze twee al zie crossen door t huis ook echt super blij om!

Een vriendin van mij die altijd al katten heeft gehad en nu ook 2 kittens heeft die zegt die van jou doen in 10 seconde meer stoute dingen dan die van mij op een dag doen. Die van haar doen natuurlijk ook wel eens iets maar als hier het drukke uurtje is dan crossen ze overal en vliegen ze door het huis, knallen ze overal tegenaan en rennen ze achter de tv en eroverheen en weet ik wat.

Ik zie nu ook wel echt in dat het eigenlijk geen katten voor beginners zijn want heel af en toe word ik er zelfs een beetje gek van, ik kan niks maar dan ook echt niks laten staan, glaasjes word uit gedronken theelepeltjes worden gejat.. Alles wat er niet standaard staat moet gewoon meegenomen worden en onder de krabpaal worden verstopt (kom ik ook niet meer onder aangezien die nu aan het plafond bevestigd zit.. Moet ik weer met zo'n hengeltje zelf eronder gaan zitten te vissen).En als ze echt zo gek aan het doen zijn dat ik even denk van ik kan dit niet meer aan, dan ga ik even met hengels en ballen en weet ik wat de trappen op en af rennen en dan na een tijdje ploffen ze ook weer neer. En dan ben ik alles alweer vergeten en dan ben ik ook weer helemaal gelukkig met hun
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

die blik van moes er ook bij hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dorien66

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dorien66 »

Kimm schreef:Ze zijn volgens mij ook niet te dun. Wegen lukte laatst niet goed, ze waren te druk dus ik ga het nog een andere keer proberen.
Je eigen weegschaal pakken (heb je een digitale?), jezelf wegen, kat optillen, kat knuffelen en intussen weer wegen, het verschil is de kat ;-) Nou zijn niet alle weegschalen even betrouwbaar, maar je hebt in ieder geval een indicatie. En als je iedere week op dezelfde weegschaal gaat staan, krijg je wel een beeld van aankomen of afvallen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Wellicht is het leuk wanneer je een eigen foto album aanvraagt voor de foto's die je plaatst? ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ik heb ze steeds op het keukenweegschaaltje gewogen maar daar zijn ze nu echt te groot voor. Heb zelf geen weegschaal nog. Misschien toch maar eens aanschaffen.. Heb ook echt geen idee hoeveel ik zelf eigenlijk weeg haha! Wel goed idee om het zo te doen.

Als ik een eigen album aanvraag kan dit dan gewoon omgezet worden in een album of moet ik dan alle foto's opnieuw plaatsen? Vind het eigenlijk wel leuk dat hier alles nu in staat. Dan kan ik wel alle teksten van eerdere bladzijdes wassen dat alleen de foto's overblijven
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Verder heb ik nog een vraag.. Ik weet even niet of ik daar een appart topic voor moet openen. Maar wat kun je zelf maken.. Dus Bv van dozen of weet ik wat (dus niet een heel timmerwerk ofzo want dat komt nog wel) of andere dingen om de katten bezig te houden? Nu spelen ze vooral op onze eetkamerstoelen en die lijden daar verschrikkelijk onder. Nu wist ik dat natuurlijk vantevoren maar ik ben bang dat ze zich misschien een beetje vervelen. Iemand ideeën? Ik heb al allemaal balletjes en muisjes en weet ik wat maar daar doen ze alleen wat mee als ik er mee ga gooien. Uit zichzelf spelen ze alleen met elkaar of met de stoelen.

Als ik zon doos maak met allemaal prullen en gewoon brokjes erin doe moet ik dan het bakje wegzetten? En voor Hoelang? Want ik wil het vooral doen voor als ik even boodschappen doen ben ofzo
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Ik gebruikte die weeg methode eerst ook voor Bowy. Maar ik ben wat (ahum) te zwaar en mijn weegschaal is dan niet zo accuraat meer met mij erop. En aangezien Bowy onder de drie kilo weegt doe ik haar nu met haar kont in een kom op een keukenweegschaal. Maar ik kan me voorstellen dat je dat bij jouw actieve bandietjes niet voor elkaar krijgt :lol:

Het foto album is ook om teksten en commentaar tussen te plaatsen. Maar het kan zijn dat de Admin op een gegeven moment niet relevante teksten/posts van andere verwijderd (Ik weet eigenlijk niet of dat ook actief gedaan wordt). Je zou aan de Admin kunnen vragen om dit topic te splitsen (vanaf een bepaalde post/datum) naar een foto-album maar ik weet niet of dat mogelijk is (of veel werk). Het is inmiddels wel zo dat het grootse gedeelte van dit topic niet meer in dit subforum thuis hoort ("VOOR aanschaf van kat of kitten"). Dus als je even terugkijkt waar een logisch splitspunt zou kunnen zijn, dan kun je dat in een pb'tje aan de admin vragen. (Dan gaan ook je andere vragen van na de aanschaf natuurlijk mee maar daar is nu weinig aan te doen. Dan zou je voor toekomstige specifieke katten-vragen een nieuwe topic kunnen open in het juiste subforum en de album topic voor foto's een voortgang van je knaapjes).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Die vraag zou inderdaad in Kattenbenodigdheden gesteld kunnen worden.
Spelen ze uit zichzelf niet met ander speelgoed? Als jij een doos neerzet met allemaal reepjes papier erin kan ik je garanderen dat jij die door het hele huis terug gaat vinden. De katten zullen dan natuurlijk wel lol voor 10 hebben :lol:

Ik weet eigenlijk niet of je van die piepschuim dingetjes moet gebruiken. Heeft iemand anders daar ervaring mee?? Bowy zou er nooit nimmer op gaan knabbelen maar je wilt natuurlijk niet hebben dat ze die dingen gaan eten. Anders zou dat ook leuk spul zijn. Maar ook dat ga je dan overal terugvinden :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie