Alternatief voor kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Pebe
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2015 15:40

Alternatief voor kattenbak

Bericht door Pebe »

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik weet niet of mijn vraag reeds gepost werd in het verleden op dit forum, maar ik ben op zoek naar een alternatief voor de kattenbak.

Iemand een ideetje?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! het alternatief voor geen kattenbak is geen kat.
buiten in andermans tuinen laten poepen/plassen is niet zo aardig... en als je op een flat woont niet mogelijk.

je kunt je kat proberen te leren op een mensentoilet te plassen/poepen maar dit lukt maar in heel zeldzame gevallen en ondergraven is wat lastig. daar heb je een schoteltype toiletpot voor nodig maar de meeste katzels willen geen natte poten .. en sorry, hier word ik wat melig van.. sorry sorry..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Cerna »

Wil je helemaal geen kattenbak of vind je de standaard kattenbakken niet geschikt? In dat laatste geval kun je denken aan de onderkant van een knaagdieren- of konijnenkooi (afhankelijk van hoe groot je zou willen).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Of een speciebak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Adriana »

heb pebe dus verkeerd begrepen denk ik.. hier ook geen 'officiële' kattenbakken maar dweilemmers van Blokker en slugis van IKEA via marktplaats (want IKEA heeft ze uit het assortiment gegooid..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Dinky »

Hoe bedoel je een alternatief voor de kattenbak?
Wat is het probleem dat je hebt met een kattenbak? Als we de reden weten van je zoektocht naar alternatief voor kattenbak dan denkt het wat makkelijker mee ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Pebe
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2015 15:40

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Pebe »

Ik bedoel dus iets anders om je kat zijn behoefte in te laten doen. Mijn kat is altijd gewend geweest om in de tuin te gaan maar nu we verhuisd zijn, en we enkel een groot terras hebben gaat dat niet meer. Een kattenbak in huis vind ik niet echt hygiënisch, dus vroeg me af er nog ander soort zaken bestaan vb een grote bloembak met bepaald gras ofzo opdat hij toch nog het gevoel heeft van vroeger...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Dinky »

Zandbak is vaak erg aantrekkelijk voor katten ;-)

Persoonlijk vind ik kattenbak hygiënischer maar dat komt omdat vroeger zandbak weg is gegaan dankzij buurtkatten die hem als kattenbak gebruikten :-p
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Paasnini »

Ik gebruik de schelpzandbak van de Action als bak.
Cerna

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Cerna »

Je zou een soort hondenhok op het terras kunnen maken met aan de voorkant een luik met opening waar je een kattenbak inplaatst.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Adriana »

die buitenbak zul je dus ook erg schoon moeten houden, plasklonten en drollen minimaal dagelijks eruit halen en plastic schoonmaken als tegen de rand of bodem is geplast.
dat moet je dus buiten gaan doen, ook in de herfst- en wintermaanden.
en dan begrijp ik je opmerking dat je het in huis niet zo hygiënisch vindt niet zo goed, want wat is het verschil? katten houden van schone bakken, mensen ook trouwens maar die kunnen doortrekken.
en als de ontlasting heel erg stinkt dan is dat vaak een kwestie van niet goed verteerd voer en zul je daar iets moeten veranderen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pebe
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2015 15:40

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Pebe »

Gelukkig ruikt het niet :smile: Denk dat mijn beestje (Sjaakie) zijn vertering meer dan in orde is hihi

Misschien moet ik eens inderdaad proberen met de bak gewoon buiten te zetten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door nellebel »

kijk dan even naar de vulling van de bak. klontvormend spul werkt niet goed buiten wegens luchtvochtigheid. krijg je al klonten voordat er is gepiest.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alternatief voor kattenbak

Bericht door Anne »

Dat klopt, je kan je buitenbak het beste vullen met zand, tuinaarde of potgrond, dat hebben ze het liefst
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie