Kater 10 maanden

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
marlou013
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2015 23:21

Kater 10 maanden

Bericht door marlou013 »

Hoi mijn kater van 10 maanden. Heeft een soort velletje/vacht/overgewicht hangen aan zijn buikje. Mijn vraag is of dit normaal is en of de kat dat extra huidje nodig heeft? Zo niet komt dit door voeding? En wat voor en hoeveel voeding moet ik hem geven?


Dit is een voorbeeldje van google wat ik probeer te omschrijven. Het is bij hem nog niet zo erg maar ik wil het graag verkomen

Afbeelding

Hij krijgt nu drie keer per dag een klein handje broekjes. En een half zakje vlees in de avond, ook vertikt hij het om water te drinken dus hij drinkt nog steeds de hele dag door kittenmelk. Ik weet dat dit slecht is, maar hoe kom ik er vanaf om te zorgen dat mijn kat een normale behoefte aan water krijgt, en wat is de beste manier van voeden bij een kater van 10/11 maanden?


Ik hoop dat iemand mij kan adviseren het beste te doen, en uit te leggen hoe het nou zit met zijn buikje.

Gr marlou
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater 10 maanden

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
regelmatig en goed drinken is veel belangrijker dan die lege huidplooi onder zijn buik. sommige katten/katers hebben dat en daar is denk ik niks aan te doen. komt zeker niet door de voeding.
je kunt de kittenmelk gaandeweg steeds verder verdunnen maar houd wel goed in de gaten dat hij voldoende blijft plassen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Kater 10 maanden

Bericht door Paasnini »

Je ziet het vaak ontstaan door de castratie en ze hebben het nodig om zich te strekken bij het springen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater 10 maanden

Bericht door Ilone »

Je zou voor het drinken een waterfontein kunnen proberen, dat stimuleert tot drinken.
Kijk maar eens op de volgende pagina voor voorbeelden:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... renkplaats

Sja, hoeveel vore je moet geven is ook een beetje afhankelijk van de kat. Maar de kittenmelk zou ik afbouwen. ZOals adriana zegt, beetje bij beetje meer water erbij tot dat je er geen melk meer bij hoeft te doen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Kater 10 maanden

Bericht door Gittje »

Paasnini schreef:Je ziet het vaak ontstaan door de castratie en ze hebben het nodig om zich te strekken bij het springen.
Ons kitten van 4,5 maand die binnenkort gecasteerd zal worden, ontwikkelt nu al zo'n "extra" huidplooi.

Is de eerste keer dat we zien dat dit zo vroeg opkomt.
Plaats reactie