Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Ook in verhouding tot kwalitatief goed natvoer is kvv goedkoper ;-)
Heb zelf zak van de lid nog niet in de handen gehad dus ken ook alleen maar de positieve geluiden die hier op forum staan ;-)

Perfect fit zitten naar mijn weten wel erg veel granen in?
Heb je nog andere dierenwinkels in de buurt zitten? Hier zit dierenwinkel die orijen of acana verkoopt maar geen onderdeel van grote keten zoals pets place. Anders kijken naar verkooppunten van deze merken?

Edit: hier zijn officiële verkooppunten van orijen in de benelux: http://www.cpbenelux.nl/mobile/index.ph ... /nederland
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lillith »

Ik heb me een poos terug helemaal verdiept in het zelf maken van versvoer of BARF zoals dat genoemd wordt en ik schrok van de tijd en het werk dat er in gaat zitten, daarnaast al het materiaal wat je wil gebruiken. Je kunt het net zo behandelen als je eigen vlees maar omdat je in feite met rauw vlees werkt bestaat er wel gevaar voor besmetting van bepaalde bacterieën. Voor ons kleine keukentje in elk geval geen oplossing!

En nu weer on-topic; perfect fit zit inderdaad wel wat granen in (vond het wel meevallen hoor, niet heel veel meer dan in almo geloof ik) maar het is een heel erg goed budget voer van de supermarkt. Tenminste, onze supermarkt verkoopt het voor een paar euro per zak. Dat heb ik dan liever dan dat ik bijna een tientje moet neerleggen voor Hills of RC uit de speciaalzaak.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Het zou mijn keuze niet zijn. Als vergelijk zou het voor de mens net zoiets zijn als elke dag McDonalds eten. Het is niet alleen de granen, het is gewoon een mindere kwaliteit voeding. Goedkoop is helaas ook bij kattenvoer vaak duurkoop, je loopt gewoon meer kans op medische problemen (maag-darm, urineweg, huidaandoeningen). En dus hoge dierenarts kosten. Op de lange duur ben je alsnog duurder uit.

Van een A-merk brokken hoef je bovendien vaak minder te geven. Daar zit gewoon per gram meer echte voeding in. Als je goede brokken geeft kun je eventueel natvoer goedkopere soort doen, dat is minder erg. Ik geef ze bv eens per week zakje whiskas natvoer, vinden ze heerlijk. Het is bagger maar ach ik eet ook wel eens een kroket.......maar niet elke dag.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door loes90 »

Lillith schreef:Ik heb me een poos terug helemaal verdiept in het zelf maken van versvoer of BARF zoals dat genoemd wordt en ik schrok van de tijd en het werk dat er in gaat zitten, daarnaast al het materiaal wat je wil gebruiken. Je kunt het net zo behandelen als je eigen vlees maar omdat je in feite met rauw vlees werkt bestaat er wel gevaar voor besmetting van bepaalde bacterieën. Voor ons kleine keukentje in elk geval geen oplossing!
daarom bestaat er ook nog KVV (kant en klaar versvoer) ;)
dat kost net zoveel tijd als blikvoer, je moet er enkel aan denken om het te ontdooien in de koelkast.

je eigen vlees koop je toch ook rauw? dan is er nog een extra stap namelijk het bakken, maar het snijden en verwerken is hetzelfde.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Je kunt ook naast blikvoer wat vlees geven. Ik doe dat 3 x per week. Goed voor gebit en kaken. Vlees in dagporties invriezen. En b.v. 1 x per week een eendagskuiken, kunnen ze ook goed op kauwen.
Ik zaag een Carniberst worst in 5 delen en doe hem dan terug in de vriezer. Ontdooi 1 deel en meng dat door blikvoer 's avonds. Puur vreten de lieverdjes het hier niet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Heb het even helemaal gehad met zooplus na hun prijsverhoging binnen 4 maanden van de brokken die ik gaf (optimanova) van meer dan 20% :oops: Ook omdat de verpakking niet langer hersluitbaar is (dus goedkoper geworden) en de samenstelling is veranderd (ze waren voorheen veel 'vetter' en nu sinds nieuwe verpakking duidelijk droger ook al beweert zooplus dat het niet veranderd is).

Aangezien het nu toch een stuk duurder is geworden ben ik aan het rondkijken naar ander voer. Hierbij is mijn oog gevallen op yarrah graanvrij en Acana. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

*uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt maar voor yarrah kom ik vooral berichten tegen over dat het vol granen zat waardoor blaasgruis ontstond en dat gaat dus duidelijk niet over de graanvrije versie en acana kan ik ook niet echt iets vinden*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Beide nooit geprobeerd.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Sifra »

Pluis heeft een tijdje Acana gegeten en vond het lekker. Het komt uit Canada uit een fabriek die ingrediënten uit de eigen regio gebruikt. Dat sprak mij wel aan. Ik meen dat het wel een hoog eiwitgehalte heeft. Zooplus had het niet altijd op voorraad.
Van Yarrah heb ik wel eens kuipjes en blikvoer gekocht, maar de smaakstoffenjunks vonden het wat flauw van smaak.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Paasnini »

De 7 katten hier hebben 24/7 beschikking over Purizon vis en Nutrivet kip, daarnaast krijgen ze 2 x natvoer en 's-avonds een portie vlees van de slager. Yari is verslaafd aan kuikens en eet er 2 per dag en ook Moekje eet graag af en toe een kuiken.
De Purizon vis is hier nu al 2,5 jaar favoriet en ze doen het er fantastisch op.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Flo_o »

Heeft iemand ervaring met Pets Deli? Ik zag het laatst ergens voorbij komen... ze beweren hoogwaardige voeding aan te bieden (85% vers vlees + 15% groenten of fruit), diepgevroren en gratis thuisbezorgd. Je kunt ook bepaalde ingrediënten uitvinken ivm allergiën.

Als ik de prijs per maand vergelijk met mijn huidige natvoer (zakjes Felix, blikjes Gourmet, ed icm Royal Canin brokken) scheelt het niet zoveel, dus als de kwaliteit echt goed is lijkt het me wel interessant, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Ik kan ook maar erg weinig ervaringen van anderen vinden op internet, volgens mij is het een nieuwe organisatie.

Ik ben benieuwd of iemand er iets over kan/wil roepen.


Voorbeeld van de samenstelling één van de maaltijden:

Samenstelling:
zonder koolhydraten: 85 % puur spiervlees van de kip (70 % kippenborstfilet, 30 % kippenharten), 15 % gepureerde wortels

met koolhydraten: 85 % puur spiervlees van de kip (70 % kippenborstfilet, 30 % kippenharten), 10 % gepureerde wortels en 5 % gepureerde aardappelen

Geanalyseerde bestanddelen:
Menubox kip, wortels, aardappelen
Ruw eiwit: 14,50 %
Ruw vet: 6,80 %
Vochtgehalte: 77,81 %
Ruwe as: 00,88 %
Ruwe vezels: minder dan 00,50 %

Menubox kip, wortels
Ruw eiwit: 14,20 %
Ruw vet: 7,20 %
Vochtgehalte: 77,59 %
Ruwe as: 00,84 %
Ruwe vezels: 00,60 %
•streng gecontroleerd door de van staatswege erkende levensmiddelenchemici van het SGS Instituut Fresenius (25-11-2015, Hamburg)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Wanneer je het als extra/natvoer wilt geven zal het geen problemen opleveren denk ik.
Krijg wel de kriebels over dat ze doen alsof het compleet is, daar heb ik mijn ernstige twijfels over (maar natvoer is ook vaak aanvullend ipv compleet volgens mij). Om compleet te zijn mis ik namelijk bot en orgaan en ze beweren dat het zonder toevoegingen is (wordt ook wel eens compleet gemaakt met een premix).
Kwaliteit zal vast goed zijn maar naar mijn idee dus niet compleet (ik geef zelf bijvoorbeeld alroda puur als natvoer)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Stikkel »

Hallo! Ik was ook nieuwsgierig geworden naar de pets deli. Heb besteld en de andere dag keurig netjes bezorgd in stevige verpakking en alles was nog diepgevroren. Had alles zonder groenten en fruit besteld, maar kreeg bij een paar smaakjes toch de versie met gepureerde groenten erdoor. Ik geloof nooit dat het compleet is en alleen het bakje rund en het bakje kangaroe was volgens de heren eetbaar. Ik kan me ook voorstellen dat je niet zit te wachten op gepureerde witvis met banaan...Dus ik bestel er niet meer.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Ik kan op voerwijzer ook niets terug vinden over pets deli. Ik vond de mixen alleen niet zo heel aantrekkelijk klinken. Zelf geef ik dus momenteel alroda puur
Voor meer informatie over kvv en wanneer het compleet is staat hier de beginnersinformatie op een rij:
http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Flo_o »

Thx, ik heb me er inmiddels wat meer in verdiept (voerwijzer.com super handig, goede tip!) en ik denk inderdaad ook niet dat pets deli compleet is.

Ik twijfel nu tussen alroda, oervoer, haaksbarf, carnibest en tinlo (barfmenu) waarvan de laatste twee het makkelijkst verkrijgbaar zijn maar ook het duurst.

Ik denk dat ik om uit te proberen gewoon even carnibest of tinlo ga halen bij de speciaalzaak, dat lijkt me het handigste. Eens kijken wat het oordeel wordt van mevrouw.

Verstuurd vanaf mijn JY-G4 met Tapatalk
Robbie01
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2016 16:33

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Robbie01 »

Heb mijn beide katten geprobeert over te laten gaan van Royal canin naar applaws , na geleidelijk aan te mengen , helemaal op applaws. Nou dat was van korte duur en ze eten echt heel slecht en als ze naar de bak gaan springen je de tranen in de ogen. Gevolg ik heb 7 kilo over. Slecht plan, maar weer snel terug naar Royal canin
Plaats reactie