Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door Nohara »

Hai,

Ik ben eigenaar van 2 verschrikkelijk lieve en ondeugende kittens van zo'n 18 weken oud.

Sinds ze 9 weken oud waren kregen ze Friskies junior (van Purina). Dit omdat het goedkoop is. Ik heb/had zelf het idee; 'Als het echt zo slecht was dan zouden ze het niet verkopen'.

Maar nu lees ik toch overal wel dat Friskies niet goed is. Dat de katten op latere leeftijd last kunnen krijgen van nierproblemen etc. Dat wil ik voorkomen, dus ik ben bereid om over te stappen naar ander voer.. maar welk voer?

Wiskas schijnt ook niet goed te zijn, dure merken zoals Royal Canin zijn mensen ook op tegen. Moet ik dan echt aan dierenarts voer gaan beginnen? 30 euro voor een schamel zakje gedroogde brokjes?

'S avonds krijgen ze elk 50gr zachte brokjes. Deze heb ik nu van Wiskas junior. Maar dat zal dan ook niet goed zijn?

Wie kan mij helpen? :)
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door Paasnini »

Goede voeding is niet duur of veel duurder, het is soms in aanschaf duurder maar omdat je kat er minder van eet is het goedkoper en je katten produceren minder ontlasting dus goedkoper in grit.
Neem eens een kijkje op internet, o.a. op zooplus vind je veel goede voeding.
Door mijn ervaring met suikerkatten ben ik mij wat meer gaan verdiepen in voeding en ben ik overtuigd graanvrij gaan voeren maar dat moeder ieder voor zich weten.
Om je een idee te geven, wij hebben 7 katten, tussen 2 jaar en 18 jaar, kleine en groot. Bij ons eten ze onbeperkt Nutrivet (aanrader want het is kzowel voor kittens als volwassenen) en Purizon, 2 x natvoer,l 1 x versvlees (slager) en ik heb twee katten die graag eendagskuikens eten. Maar dat is geen vergelijking, ik heb er tenslotte 7. De combinatie natvoer en droogvoer is wel erg belangrijk ivm vochtopname. Voor het deinken kun je ook goed een waterfontein kopen.
Natvoer dat ik voer is Porta21, Shinycat, Sheba (bolletjes), Animonda en Bozita. Ik heb 1 ex-zwerfpoes met een tikje overgewicht, de rest is keurig op gewicht, mooie gebitten en goede vachten en conditie.
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Re: Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door Nohara »

Bedankt voor je reactie.

Nutrivet zit rond de prijs van Royal Canin volgens mij. 15 euro voor 1,5 kilo. Purizon is dan toch weer een beetje duurder. Kun je deze trouwens gewoon in de supermarkt kopen?

Onze kittens eten eigenlijk alleen droogvoer en natvoer. Hoewel ze afgelopen weken 2x keer een garnaal hebben gehad. Dat vonden ze ontzettend lekker, haha.
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door castratenkoor »

Nee wat je bij de supermarkt aan kattenvoer kunt kopen is echt slechte kwaliteit.
Daar moet je zeker geen brokken kopen. Bij natvoer is kwaliteit minder belangrijk.
Ik wissel het af bij natvoer, soms duur merk soms b.v. blikjes 85 gram eigen merk Jumbo.
Van alles geprobeerd en meeste werd afgekeurd door de heren. Maar die blikjes gaan schoon op.

Royal Canin is bij dierenspeciaalzaak te koop. Bij Zooplus kun je beide kopen.
Granatapet is ook een aanrader.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door Paasnini »

Ja inderdaad Granatapet is ook prima, gebruik ik voor de afwisseling.
kellemes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 sep 2015 09:01

Re: Friskies is 'fout', maar wat dan wel?

Bericht door kellemes »

Ik geef tegenwoordig een combinatie van lams-brokken gemixed met de brokken van ALDI (waarvan ik even de naam kwijt ben).. het mixen met goedkopere brokken scheelt toch in de kosten, en af en toe natvoer (Lams) of rauw vlees (BARF-Cattery of Prins).
Qua prijs is dat prima te doen en ik schroom niet om af en toe wat goedkoper natvoer (willekeurige supermarkt-kwaliteit) te geven in plaats van het duurdere Lams.
Vrij afwisselend dus, lijkt me altijd goed.
Plaats reactie