Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
HeiligeFelix
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2015 13:10

Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door HeiligeFelix »

Onze kat van 4 maanden oud viel deze middag van de tak van een spar. Deze tak was wel 15m hoog!
Felix - de kat - landde op zijn poten en had wonderbaarlijk geen wonden of gebroken poten.
Ik denk dat onze kleine kater die boom niet meer zal beklimmen. ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Dinky »

Zou hem wel goed in de gaten houden, de organen hebben flinke klap gekregen en je mag van geluk spreken dat er niets gebroken is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Anne »

Tja een kitten van die leeftijd al buiten laten lopen is ronduit vragen om problemen....
Wees liever blij dat het beestje nog leeft en al niet door een automobilist over het hoofd is gezien....
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Adriana »

heilige felix is sinds 29 augustus en het plaatsen van het eerste bericht niet meer op het forum geweest.
helemaal eens, erg onverantwoord en altijd urine checken op bloed na een forse val.
15 meter lijkt me vrij hoog voor een spar....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Anne »

ik had de datum niet eens gezien, weer iets geleerd :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Carrie

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Carrie »

Rare opmerking; een vraag of tip kan ik niet ontdekken alleen de mededeling dat een kitten uit een spar is gevallen en daar zonder kleerscheuren vanaf is gekomen.
Ja, en...?

Jaren geleden inmiddels is een kat van mij van de balkonrand gevallen toen hij achter een vlindertje aanzat. Dat was zo'n 12, 13 meter (2e verd.): ik zat ernaast, lette goed op en tóch..! (waarschuwing voor wie denkt 'alleen als ik er bij ben ;) )

Hij viel op stoeptegels :!: in de tuin van mijn benedenburen. Toen ik durfde te kijken liep hij tot mijn verbijstering geschrokken maar zonder problemen door de tuin! :) ik dacht dat hij dood was!! Nergens iemand thuis :( ik in paniek IK KON ER NIET BIJ!
Toen ik terugkwam van overal aanbellen zonder succes ging ik op het balkon een potje janken want wat nu? Net besloten de dierenambulance om raad te vragen en ik hoor 'miauw' boven mijn hoofd: daar was hij weer, zelf het dak opgeklommen pfjieuw wat een opluchting!
Hij had alleen wat schaafwondjes op de binnenkant van zijn voorpootjes en snuit!! :shock:
DA gebeld (meer om mijn verhaal te doen haha ik was compleet van de leg!) die nuchter zei: als hij zelf weer naar boven geklommen is.. alleen die kaak ehm.. geef hem eens wat brokjes?
Die gingen erin als koek: 'geen kaak gebroken dus' zei de DA kurkdroog :lol: en zelf weer omhoog geklommen: zeker net de ideale hoogte geweest om te vallen, geluk gehad!

Toch heb ik nu -op 4 hoog- het balkon afgeschermd voor de zekerheid al lijkt Sylvester wel bang voor de hoogte en heeft hij nog nooit geprobeerd op de smalle rand te springen waar in dat andere huis trouwens wel plantenbakken hingen en een brede loopplank op de bovenkant. Ging jaren goed en tóch, juist omdat hij zich zo op z'n gemak voelde onvoorzichtig geworden mss?

Heb er wel van geleerd: nóóit denken 'dat doet ie heus niet..' want ik had hem toen al 3 jaar én hij klom zelf via het platte dak, balkons, hoge struiken enz naar beneden en terug. Wist dus hoe hoog het was, een uurtje na de val wilde hij weer doodleuk op dat randje gaan zitten zonnen, precies op de plek waar hij was gevallen.

Waarom dit verhaal? Omdat het hier een volwassen kat betrof (geen kitten) die een vriend van me had gevonden bij de laatste inspectie van een te slopen pand vlak voor de sloopkogel erin ging, gelukkig miauwde hij toen hij mensen hoorde! Zo is hij bij mij gekomen, de laatste bewoners hadden hem gewoon achtergelaten :-x
Het kan dus ook een volwassen kat overkomen die maandenlang rondgezworven heeft (lees: zichzelf in leven wist te houden) en mijn huis al 3 jaar kende.

Daarom ben ik nu liever té voorzichtig, ik wil me NOOIT meer zo voelen als toen ik mijn lieffie naar beneden zag vallen terwijl ik al op hem af liep om hem weg te halen, hij deed mij iets te nonchalant op die rand en zoals ik al zei ik lette op, greep meteen in en tóch!!
Het is en blijft een risico, altijd.

Wat St.Felix hier duidelijk wilde maken is me niet helemaal duidelijk maar de opmerking: 'dat zal hij voortaan wel laten, in bomen klimmen' is gewoon onjuist; daarom mijn ervaring met vallen van grote hoogte als waarschuwing voor wie twijfelt over ja of nee op het (niet afgeschermde) balkon!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door castratenkoor »

Met de laatste alinea ben ik het helemaal eens. De redenatie dat een kat zou leren van een ongeluk is gewoon niet correct. Als een kat b.v. onder een auto komt en na maanden herstel weer losgelaten wordt, tsja ik zou het niet kunnen. Maar mensen denken dan dat hij door ervaring wijzer is geworden. Dat hij voortaan wel beter uit zal kijken met oversteken.

Ik vrees dat dat zo niet werkt in het brein van een kat - uitzonderingen daargelaten. Als hij aan de overkant de kat van de buren ziet, die hij wel eens mores zal leren, dan kijkt hij echt niet of er een auto aankomt voor hij oversteekt. Dan ziet hij maar één ding : de kat waar hij de baas over wil spelen.

Het kitten van topic starter zal over een week weer denken, leuk een grote krabpaal, en dan zo de boom weer inscheuren. Persoonlijk ben ik sowieso van mening dat een kitten van 4 maanden niet los op straat hoort te lopen. Beter eerst castreren en pas na ruim een jaar de straat op.

Het blijft eigen keuze. Persoonlijk ben ik meer liefhebber van catproof gemaakte tuin of kattenren. Of in geval van flat een catproof gemaakt balkon.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat van 4maanden valt van tak van 15 meter hoog.

Bericht door Ilone »

Inderdaad, ze zullen er écht niets van leren...volgende keer doen ze het gewoon weer.
Hardleerse mormels zijn het! Maar we kunnen niet zonder ze, toch? ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie